ACTUALITATEMircea Platon, despre „ultimele asalturi ale Ministerului Educației împotriva școlii din România”

Mircea Platon, despre „ultimele asalturi ale Ministerului Educației împotriva școlii din România”

Istoricul și scriitorul Mircea Platon a scris, pe o rețea de socializare, o scurtă analiză despre „ultimele măsuri” preconizate de Ministerul Educației pentru școala din România.

Iată textul:

Despre ultimele asalturi ale Ministerului Educației împotriva școlii din România.

1. Ministrul Câmpeanu spune că profesorul se va redefini ca „facilitator către nenumăratele resurse de pe internet”.

Exact această idee, identică, stă la baza lucrării lui Iván Illich despre ”deșcolarizarea societății”. Când am scris despre Deșcolarizarea României am arătat că rețelele care au pus pe butuci sistemul de învățământ din România vor transformarea profesorului în facilitator de căutare pe google și că par a ieși, dpdv ideologic, și din negura ideilor lui Illich (că nu mai scăpăm de acest șir nesfârșit de Ilici care ne-au mâncat zilele și țara).
Cu alte cuvinte, Câmpeanu vorbește exact ca toți reformatorii școlii din ultimii 30 de ani. E, cu alte cuvinte, o unealtă. O sculă.

Înveți și ajuți! Cumpără-i copilului tău manualul „O istorie a lumii pentru copii” de Virgil Hillyer, și vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

2. Câmpeanu a anunțat noua reformă în același timp în care a promis măriri salariale profesorilor. Prin urmare, sindicatele au înțeles mesajul și au ieșit la demonstrații cerând măriri de salarii. Nu au spus nimic sindicatele și profesorii cu pancarte pozați prin ziare despre DEPROFESIONALIZAREA pe care o implică noua reformă și digitalizarea. Cu alte cuvinte, profesorii acceptă să nu mai fie profesori dacă li se dau câțiva gologani în plus. Sindicatele au acceptat de mult ca școala să nu mai fie școală și învățământul, învățământ. Acum acceptă și această ultimă degradare. Bun: din acest moment mă voi adresa oricărui cadru didactic care nu a protestat deschis și ferm împotriva degradării statutului său profesional cu expresia ”tovarășul facilitator”. Gata cu ”domnul profesor” și cu ”doamna profesoară”. Niște oameni care pun umărul la degradarea școlii și a țării de către rețelele Cominternului educațional nu merită alt apelativ. Orice profesor reformat devine, pentru mine, tovarășul facilitator. Nu mă mai joc. E grețos ce se întâmplă.

Hrănește bine(le)! Cumpără suplimentul alimentar pentru imunitate Etamynis (alergie la praf, polen, venin) și vei contribui la susținerea siteului R3media.

3. Câmpeanu spune că se vor înlocui tablele negre, de ardezie, cu așa-zisele table inteligente, adică cu uriașe ecrane conectate la internet la care elevii se vor holba toată ziua. De ce face domnul ministru acest lucru? Zice el: ”Vrem sau nu vrem, ne place sau nu ne place, educația va evolua mult mai mult către digital.”

El este ministru al unei țări democratice din punct de vedere constituțional. El ocupă acea funcție pentru a pune în practică voința cetățenilor, nu pentru a ne anunța că școala se va altera indiferent de voința noastră. Nu e dictator și nici nu anunță starea vremii. Starea vremii nu ține de voința noastră, deși ni se spune că, dacă vrem și facem eforturi uriașe, putem lupta împotriva încălzirii globale. Dar acest politician de cârpă ne spune că nu putem lupta pentru o școală adevărată, normală, clasică, pentru că ”ne place, nu ne place”, lucrurile stau într-un anumit fel. Deci putem lupta împotriva încălzirii globale, dar nu putem lupta pentru a ne ține tablele pe pereții claselor și pentru a ține digitalizarea tâmpitoare în afara școlii? Putem lupta împotriva sistemului climatic, dar nu putem lupta pentru valorile care susțin școala și care fac posibilă verticalizarea omului prin învățământ și educație? Natura e la degetul nostru mic, dar cultura ne scapă? Cât de redus trebuie să fii ca să susții așa ceva?

*
Dacă lucrurile curg de la sine, ce nevoie mai avem de acești facilitatori ai schimbării silnice care sunt oamenii noștri politici? Dacă nu se poate ține cont de voința și de interesele superioare ale cetățenilor țării, la ce bun să-mi mai exprim voința votând? Adică sunt liber să aleg oameni politici care apoi îmi vobesc doar de imposibilitatea de a face ceva bun? Cetățenii sunt liberi să aleagă oameni politici impotenți și captivi? Atunci să plece acasă oamenii politici. Să renunțăm la această arhitectură a neputinței, la această Sfântă Inchiziție a Neputinței care au devenit clasa politică din România și Instituțiile Politice ale Statului Român.
Să se ia banii cheltuiți pentru salariile acestor neputincioși captivi ai propriei lipse de inteligență și de onestitate și să se folosească pentru îngrijirea copiilor orfani, a bătrânilor și a bolnavilor produși de neputința clasei politice din România.

4. De ce există MEC? Ca să ne spună care sunt trendurile globale împotriva cărora nu putem face nimic? Dar la detectat trendurile globale ale pieței muncii sunt mai buni părinții elevilor, care oricum tind a-și îndrepta copiii spre ”meserii care se caută”, adică două: medic și ITist, cu ajutorul cărora pot pleca din țara miniștrilor impotenți. Din acest punct de vedere, toată structura MEC este inutilă pentru că redundantă și mercenară. Mai bine știu părinții care e interesul copiilor lor decât ”experții” mercenari din MEC și ISE.

Ar trebui să li se restituie părinților care își retrag copiii din sistemul lor de pervertire digitalizată banii care li se rețin prin taxe pentru școală. Ar trebui să devină punct de program de guvernare pentru orice partid cu adevărat conservator. Stop digitalizării școlii publice, afară cu tablele smart ale androizilor care conduc MEC, legalizarea școlii acasă, vouchere pentru părinții care își dau copiii la școli private/alternative sau care fac școală acasă. Opriți ”progresul”. Acesta nu e mersul istoriei, ci bâjbâiala unor imbecili.
PS Desen, Creierele de mâine (Franța, cca. 1900)
PPS Va urma.

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți.Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Trebuie să știți: nimeni nu ne „editează” ideile și materialele publicate. Suntem oameni liberi. Dacă îți place și dorești să citești și în continuare materiale pe R3media, urmărește-ne pe Google News, Telegram, Facebook sau Twitter. Sau poți să te abonezi, gratuit, la Newsletter.

Înscrie-te la newsletterul R3Media

Te rog așteaptă puțin

Mulțumim! Bine-ai venit în comunitatea noastră

5 COMENTARII

  1. Ivan Illich nu vrea să reformeze școala instituție, chiar titlul o spune. Platon, se pare, nu a citit cartea sau bate undeva.

  2. Nu vă pot reda știrile israeliene, chiar acum, despre cum școlile lor vor schimba la anumite discipline examenele scrise cu … „proiecte”. La matematică și încă 2-3 altele, NU (ÎNCĂ).

    Pariez că Israelul nu știe că e mâna lui Ivan Dominic Ilich! Preot catolic (fost și evreu), născut în Austria (1926), mort în Germania (2002).

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ivan_Illich

    Potentații lumii privesc neputincioși la ce le-a făcut Ivan! Ce-o fi vrut Ivan să spună și cum arătau școlile la care se referea nu știm și nici nu interesează pe cineva! Nici măcar pe Mircea Platon.

    P.S.

    Zelda Young dezbate acum cu unul din invitații ei preferați (Brian Hay, Președinte al Mackenzie Institute) evenimentul din Texas – tot o instigare a lui Ivan. Apoi au luat-o către tradiționalele discuții despre … securitate.

  3. Dezamăgitorului domn Ursan:

    https://www.youtube.com/watch?v=hQ58Yv6kP44

    Putin, la München, 2007. Să privească 6:00 – 6:30. Să citescă pe ecran la 6:24 dacă nu cumva Putin nu spune și despre învățământ.

    Apoi să ne arate (pentru reciprocitate!) unde spune „profesorul” Klaus Schwab („prorietarul” nu mai știu cărui forum democratic mondial!) că școala de azi ar fi creată de „comuniști”, la instigarea unui anume Ivan Dominic Ilich (teolog, preot catolic etc. și nemarxist, potrivit Wiki – editată de CIA, bârfește Stânga americană).

    Jurnalist imparțial, copy-paste. Adică eu am fost în RSR în școlile de azi ale Democrației ? Școli create la instigarea lui Ivan Dominic Ilich ?

  4. Scriu cu imensă neplăcere, după ce am citit „Noi câte batalioane Azov avem ?”.

    D-l Platon este fiul unui fost membru de rang înalt al universității ieșene ? Așa bârfește presa liberă. Normal că are standarde academice.

    D-l Platon chiar crede că Ivan Ilich este autorul realității academice mondiale ? Așa cum trebuie să credem că tipul din Texas din știrile de azi este „hispanic”, nu „mexican (de origine)”, fiindcă nu putem spune mai multe ?

    „Ivan Illich – Wikipedia
    https://en.wikipedia.org › wiki › Ivan_Illich
    Ivan Dominic Illich (/ɪˈvɑːn ˈɪlɪtʃ/; 4 September 1926 – 2 December 2002) was a Roman Catholic priest, theologian, philosopher, and social critic.
    Main interests: Philosophy of education; ‎philos…‎
    Born: Ivan Dominic Illich; September 4, 1926; …
    School: Catholicism
    Died: December 2, 2002 (aged 76); Bremen‎, G…‎”

    Măcar d-l Ursan ar fi putut observa că „Ivan Ilich” este un „Dominic” (al Domnului ?). Dar d-l Ursan e „ca românul, imparțial”. Chiar om al Domnului de meserie! Dar d-l Ursan se mulțumește să-l citeze, „imparțial”, pe Platon!

    Eu i-am scris lui Platon, acum câțiva ani (buni), despre calitatea academică a învățământului. Credeți că a binevoit să răspundă ? Cine-l împiedica să îmi răspundă, scurt, că vinovat este … Ivan Dominic Ilich, preot catolic ?!

    „What did Ivan Illich mean by Deschooling society?
    Deschooling is mainly credited to Ivan Illich, who felt that the traditional schooling children received needed to be reconstructed. He believed that schools contained a “hidden curriculum” that caused learning to align with grades and accreditation rather than important skills.”

    Dacă e adevărat că și noi învățam (ȘI) pentru note (pentru „acreditare” școlile comuniste nu aveau a se teme, erau deja acreditate – tipul vorbește de lumea lui liberă!), nu înseamnă că noi știm despre ce vorbea Ivan D. Ilich, cum arătau școlile lor! Când a avut Democrația școli pentru mase de înaltă performanță ? Eu n-am auzit. D-l Ursan, în tinerețea sa, știe cum arătau școlile comuniste din RSR ? Semănau cu cele de azi ? Sau d-l Ursan se mulțumește cu jurnalismul zilelor noastre, de citat pe alții ?

    Credeți că Platon nu știe că „moda” vine din Democrație, unde se implementează DE DECENII (nu doar trei)! Credeți că Democrația a fost copleșită de ideile unui Ivan Ilich, când ea avea în doctrină „să lupte simultan două războaie majore și să le câștige”! (Ghiciți cu cine!)

    Credeți că Ursan nu știe (cine impune moda) ? Da, continuați să spuneți că tot „comunismul” e de vină! Să vă ție Domnul, să prindeți ziua când veți răspunde la întrebarea „Ce ați știut despre Democrație și când ați știut-o ?”!

    Idioții de la PCR nu ne-au spus niciodată (clar) cum arată Democrația! Tot americanii ne-au spus-o.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole populaR3 în ultimele 24 h

Articole R3laționate