marți, decembrie 10, 2024
ACTUALITATEUn nou caz de descurajare a românilor în hypermarketuri, după cel al...

Un nou caz de descurajare a românilor în hypermarketuri, după cel al Irinei Filip: Celebrul Magiun de Topoloveni, primul produs tradițional românesc recunoscut de UE, scos de pe rafturile Metro

După cazul fabricii de înghețată din Teleorman, neprimită la raft de 7 dintre cele 10 mari rețele comerciale din România, iată că un alt producător român are probleme similare. De data aceasta este vorba de celebrul Magiun de Topoloveni, unul dintre cele mai cunoscute branduri alimentare românești și primul produs tradițional românesc recunoscut de UE.

Astfel, Bibiana Stanciulov,fondatoarea și proprietara Sonimpex Topoloveni SRL, firma care produce Magiunul de Topoloveni a dat în judecată rețeaua Metro deoarece la începutul lunii noiembrie 2022, reprezentanții Sonimpex au fost notificați că articolul „Magiun de prune Topoloveni” subperformează și au refuzat să încheie un nou contract pentru anul 2023, informează Hotnews.

„Reprezentanții Metro au încercat să impună pentru anul 2023, achiziția unui borcan de magiun cu 9,4 lei, deși le-am comunicat că au crescut costurile: cel cu manopera a crescut cu 8%, costul cu energia a crescut cu 250% pentru curentul electric și cu 172% pentru gaze naturale. Iar costul cu ambalajul a crescut cu 64%, după cum costul cu achiziționarea prunelor a crescut cu 24%, a declarat Bibiana Stanciulov pentru sursa citată.

De asemenea, proprietara firmei românești mai spune că magiunul a fost distribuit prin Metro, alături de alți mari retaileri timp de 20 de ani și că Metro nu are dreptate să invoce ”lipsa volumelor” de marfă a producătorului român ca motiv al scoaterii din magazine.

„Le-am explicat în toate limbile pământului, dar nu au vrut să asculte, preferând o poziție de forță”, afirmă Bibiana Stanciulov.

„Se stabilise că avem o creștere de 30% a cifrei de afaceri la Metro, crescuseră și comenzile. Deci nu puteau să spună că nu se vinde magiunul- acesta fiind unul dintre motivele invocate pentru care nu se poate expune din nou la raft”, povestește proprietara.

„E paradoxal: dacă eu am creștere în vânzări, de ce îl elimini de la raft? În al doilea rând, eu nu-i pot impune retailerului prețul a care să vândă produsul. Ajunseseră la un adaos de 200%, iar eu nu puteam să le spun că la un asemenea preț este imposibil să vândă. Ajungea la 30 lei borcanul. Poate că merită și 10 euro, poate și 15 euro, pentru că într-adevăr este un medicament, dar nu la nivelul de venituri ale oamenilor din România”, susține Stanciulov.

Proprietara Magiunului Topoloveni susține că decizia Metro se izbește de faptul că produsul este înregistrat pe scheme de calitate naționale și/sau europene. Topoloveni are statutul de produs tradițional, recunoscut la nivel UE. Nu înseamnă că nu poate fi delistat, dar numai în anumite condiții.

Acțiunea a fost înregistrată pe rolul Tribunalului București – secția a VI-a darinstanțele au plimbat dosarul între ele.

În pandemie Sonimpex și-a deschis un magazin online.

„Am 70 de ani, sunt de profesie sociolog și nu m-am gândit o secundă că se pot vinde borcane pe internet. Uite că se pot vinde”, spune Bibiana Stanciulov.

Întregul articol îl puteți citi pe Hotnews.

 

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

2 COMENTARII

  1. O soluție este ca acești producători să se asocieze și să înființeze propriul lanț de supermarketuri in care produsele lor sa se vândă cu un adaos de 100% și astfel vor da in cap marilor retalieri nesimțiți care pun adaosuri de 200% și mai fac și mofturi, iar în felul acesta își vor crește și ei profitul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE