EDUCAȚIEDistrugerea școlii, aproape finalizată. Ministrul Cîmpeanu anunță că profesorii vor deveni „facilitatori...

Distrugerea școlii, aproape finalizată. Ministrul Cîmpeanu anunță că profesorii vor deveni „facilitatori către nenumăratele resurse de pe internet”.Elevii nu vor mai da teste pe hârtie și se vor uita la ECRANE URIAȘE

Ministrul Sorin Cîmpeanu a anunțat că elevii nu vor mai da teste pe hârtie, ci pe tablete. Mai mult, rolul profesorului va fi diminuat: el va deveni, în loc de dascăl, un „facilitator către nenumăratele resurse de pe internet”.

„Foarte corect, exact asta dorim! Vrem sau nu vrem, ne place sau nu ne place, educația va evolua mult mai mult către digital, dar profesorii nu vor putea fi niciodată înlocuiți. Profesorii vor avea rolul determinant în școală, pentru că am înțeles că există și această teamă (…). La nivel de hardware, o reformă majoră va fi înlocuirea tablei, celebra tablă, domnul Trandafir. Este un instrument care a produs efecte în educația tuturor, dar este un instrument care nu mai atrage tinerele generații. Toate tablele clasice vor fi înlocuite de table interactive, inteligente, Acesta este un prim pas“, a spus Sorin Cîmpeanu la DC News.

Evident, acest lucru se va face prin intermediul unui „parteneriat public privat”, a precizat ministrul. Cu siguranță, există diferite ONG-uri și corporații gata să intre în acest parteneriat.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Opțiunea Benedict, de Rod Dreher și vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

Copiii se vor uita la niște tablete uriașe.

Hrănește bine(le)! Cumpără suplimentul alimentar pentru imunitate Etamynis (alergie la praf, polen, venin) și vei contribui la susținerea siteului R3media.

„Exact! Iar acei profesori care nu au competențele digitale foarte dezvoltate, nu trebuie să facă nimic în plus decât să scrie cu markerul pe tabla interactivă așa cum scriu cu creta pe tabla clasică. Sigur, se poate șterge, dar avantajul este că fiecare elev își poate stoca lecția, în timp real, pe laptop, pe telefon, pe orice dispozitiv, inclusiv elevii care din anumite motive nu pot participa la ore.

Un al doilea pas, având un astfel de instrument în față, tu ca profesor poți să ilustrezi o simplă căutare, un motor de căutare pentru anumite subiecte și vor fi prezentate într-o manieră mult mai atractivă elevilor. Este o modalitate de a ține treaz interesul elevilor pentru școală și a transforma profesorul din rolul clasic pe care l-a avut, și a fost foarte bun pentru perioadele respective, într-un facilitator, într-un mentor și îndrumător printre nenumăratele surse de informare de pe Internet. Vor fi recomandate acele surse care sunt credibile și eficiente în interesul elevilor pentru a putea dobândi competențele pe care le dorim cu toții.“, a spus Sorin Cîmpeanu.

Deși spune că digitalizarea școlii „ne-o dorim cu toții”, ministrul Cîmpeanu nu explică pe ce se bazează. Mai mult, există o petiție împotriva digitalizării școlii, întocmită de Mircea Platon, care a strâns câteva mii de semnături și a fost depusă la MEN.

De ce să semnăm petiția „Stop digitizării școlii românești”. Argumentele lui Mircea Platon (IV)

Acestea sunt ultimele mișcări înspre diminuarea rolului profesorilor în școală, din ultimele reforme anunțate de Ministerul Educației. În acest context, amintim că profesorii vor fi controlați de ANAF pentru a vedea dacă-și declară veniturile din meditații. De asemenea, MEN interzice profesorilor să mai facă meditații cu copiii de la clasă

Scrisoare deschisă adresată profesorilor și învățătorilor din România

MAI MULTE DE LA ACELAȘI AUTOR

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul global și nu există, precum în Statele Unite sau alte țări, companii care să-și asume susținerea cauzei naționale.

Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Trebuie să știți: nimeni nu ne „editează” ideile și materialele publicate. Suntem oameni liberi. Dacă îți place și dorești să citești și în continuare materiale pe R3media, contribuie și tu printr-o donație, oricât de mică. Împreună, putem reuși multe.

Mulțumim!

Redacția R3media

Dacă dorești să fii alături de noi, urmărește-ne pe Google News, Telegram, Facebook sau Twitter. Sau poți să te abonezi, gratuit, la Newsletter.

Înscrie-te la newsletterul R3Media

Te rog așteaptă puțin

Mulțumim! Bine-ai venit în comunitatea noastră

13 COMENTARII

  1. Nu ar fi mai bine o școală fără elevi ? Atunci nu vor mai trebui aduse toate aberațiile ca fiind reformarea aînvățământului în România ,s-ar desființa Ministerul Învățământului și am scăpa de incompetenții de acolo și va fi un trai și un berechet că nu vom mai avea analfabeți funcționali ,ci numai analfabeți !!

  2. masonelul campeanu nu-si da seama cat e de prost. Astia care distrug copiii vor arde in fundul iadului, astia distrug viitorul umanitatii, raspunderea lor e uriasa. El doar pune in practica cu mana lui ce-i comanda stapanii lui intunecati, dar asta nu il absolva de vina.

  3. Va dati seama cat de inteligente sunt si cadrele didactice care inghit rahaturile progresiste implementate de slugoiul asta.
    Sunt multi dintre ei fara dedicare pentru profesia pe care si-au ales-o, doar niste robotei care inca asteapta cadouase de la părinți.

    • Cu scuze, vă explic ceva (poate veniți cu soluția și împingeți discuția mai departe).

      Respectivii „eroi”, care vor ignora implementarea și vor face treaba corect (vorbesc ipotetic) vor fi raportați – de copii și părinți, în primul rând, chiar dacă nu de toți aceștia. Știți ce se întâmplă (poate nu din prima, ci după o prealabilă „atenționare”) ? Respectivul este eliberat din funcție. Lichidare legală. Credeți că îl va sprijini Justiția ? Eu nu (din exact același motiv … inamovabilitate ?! nu cred că funcționează, nu-i „organică”, este ceva inventat pe hârtie).

      Bine, să nu fiu chiar atât de dramatic. Chiar dacă nu este raportat, chiar dacă directorul și inspectorul se vor face că „plouă”, știți ce se întâmplă ? Elevii vor fi incapabili să mai reziste unor exigențe ridicate, vor claca (masiv, nu ocazional!) la note. Iar „eroul” va fi dat afară (fără regrete!).

      Ce credeți că se întâmplă, în consecință (adică deja s-a întâmplat deja, de decenii bune, și la alții mult mai avansați în această arie!) ?

      În iadul comunist (să pun ghilimelele ?), cei pe care îi ducea mintea (academic) și nu doreau murdărie (fizică), poluare etc., deveneau … profesori. Probabil cei mai mulți dintre cei mai buni absolvenți (tari la teorie!). Dar și ca să … terorizeze (pe cine puteau și ei …) pe cei tineri, din dragoste de putere (!, potrivit „RepubliciiCTP). Când Democrația le-a tăiat „macaroana”, n-au mai luat calea aceasta decât (probabil cu excepții mai rare decât eclipsele de soare dintr-un loc dat) decât cei … „dedicați” (evident, inclusiv în a urma directivele, dar și în a face tabla înmulțirii în liceu – dacă o cer interesele țării). Așa a apărut (cu multe decenii în urmă!) zicerea democratică „Those who can(,) do; those who can’t(,) teach (others how it’s to be done)”. (În limba aceasta, chiar și virgulele sunt foarte rare – mai ales între subiect și predicat – chiar și dacă subiectul și predicatul nu țin de aceeași propoziție!). Și mai este o categorie (foarte … diafană) care încă mai urmează această cale: cei care simt/cred că POT ajunge în cercetare/universități de primă mână. Altfel, să știți că în universitățile medii (din țările avansate!), profesori care chiar știu câte ceva deja au mulți studenți semianalfabeți (în ariile unde încearcă să fie studenți).

      Profesorii nu se vor opune în bloc/sincron (nu se poate așa ceva!, nu sunt LASER!). Sistemul se descompune, fie și treptat.

      Soluția ? Hmmm … „Homeschooling” ? (Iertați jargonul!) Cei care aveți vreo diplomă (sper că nu pe pereți) deschideți cărțile cu materia din care ați trecut examenele care v-au adus acele diplome, vedeți dacă mai puteți trece acele examene! Sunt curios.

      Eu susțin că un elev (bun!) de liceu (BUN!!) este deja net superior (în cunoștințe academice) … părinților săi – cu excepția domeniului în care părinții săi sunt … cercetători (ori foarte pe-aproape)! Asta pentru „homeschooling”.

      Am și vești bune: Stânga americană (vorbesc de stânga Stângii, nu de cea a Dreptei, singura de care vorbește presa liberă) este perfect indiferentă față de această problemă (a calității academice a școlii, nu a degradării cunoștințelor la adulții cu funcții și venituri impresionante!).

      Să vedem cine vă va salva. (Glumesc. Lucrurile se vor înrătăți masiv în alte arii ale existenței umane, acesta va fi un moft.) Oricum, nu vreau să vă sperii. Prefer să vă sune în urechi Decembrie ’89.

  4. s au tâmpit cu toții.

    păi dacă avem resurse pe internet, desființați școala și dați ne banii inapoi, că se descurcă părinții și meditatorii.

    să scoti testul pe hartie inseamnă aservirea definitivă a copiilor față de ecranul adictiv. Scrisul și cititul clasice au randament superior, se reține și se gândește mai mult decat invățarea din suport video.

    la asta adăugăm apariția pseudodisciplinelor de îndoctrinare (educație socială, educație civică și educație sexuală, istoria holocaustului etc) care canibalizează disciplinele clasice limba și literatura română, istoria, matematica unde cursurile sunt tăiate.

    Țara vă vrea proști. Pe banii voștri.

      • CINE „se dorește”, d-le Șomănescu ? Comuniștii ? Comuniștii români (aveți așa ceva ?!) ?

        Am o curiozitate: când postați dvs., așteptați (cu inima cât un purice!) să fiți moderat ?

        Mai am una: v-a plăcut comentariul lui W ? Cel cu „Iraq too”.

        https://twitter.com/sahilkapur/status/1527092111195226114

        Mai am una: este a n-a oară când postați un link la petiția lui Mircea Platon, care deja nu mai duce la petiție, care era deja oprită (DE CE ?! DE CINE ?) la câteva zile (ori ORE ?) după lansare!

        Știți cum arată să ți se strige din fundul sălii (cu mândrie, nu cred că era niciun pic de ură!): „You’ll never succeed in changing (teatral tunător – magnific, ca moment artistic!) THE UNITED STATES OF AMERICA!” ? Saddam era încă la locul lui de muncă.

        Știți la ce ? Li se spusese că ei învață în universitate analiza noastră de liceu (și că tot nu se descurcă, era ideea – că tot li se pare grea) … Cinci ore pe săptămână (o oră pe zi), dar fără „seminar”.

        Nu au căzut pe gânduri, n-au cerut detalii suplimentare, n-au cerut explicații. Mentalitate de … învingător. În niciun caz n-a reacționat vreunul cu „vrem și noi” (cei prezenți).

        ȘI NU, nu „țara (ne vrea proști)”, fiindcă România nu este deloc o excepție! Asta de ce nu o spuneți ?

        Sigur „(doar) asta se dorește” ? Nu cumva … mult mai mult de-atât ?

        P.S.

        Să vă mai spun ceva: ceea ce vi se propune în școală (ca modalitate de învățare) nu este complet idiot. Este modul de lucru al cercetătorilor, al oamenilor de știință. Aplicat unor tineri care abia dacă știu tabla înmulțirii (fiindcă … nu mai este – de mult – obligatoriu, in cele mai multe locuri, pare-se).

      • D-le Șomănescu,

        Urmându-mi propriile prejudecăți, presupun că dvs. ați pornit un ziar online și nu o școală online fiindcă sunteți mai degrabă de dreapta decât de stânga. Nu cred că o faceți din binecunoscutul (citat de CTP) „în presă se fac bani (foarte) ușor!” (indiferent de ce ați declarat deja).

        Deci: de ce nu faceți o școală online (până la liceu – INCLUSIV!, d-le Șomănescu!) ? Pariez că profesori VOLUNTARI (pensionari și șomeri) vor fi gârlă! GRATUITĂ (Stânga are ideile ei fixe!).

        Vă spun eu de ce: Prostimea (inclusiv copiii acestora) sunt sufocați de viață, nu (maI) au nici TIMP, nici DORINȚA! Exact efectul de stratificare produs de Democrație – deștepții (puțini) se descurcă, iar „fraierii” (MULȚI!) …

        Să vă și amuz un pic, cu Stânga americană:

        https://www.mycoolclass.com/

        Au făcut publicitate unei cooperative de tip școală. Dacă priviți niște profile, veți vedea că „teacerii” vorbesc jargonul Democrației. Îi puteți crede că fac școală ? Eu suspectez că (doar) își satisfac clienții („pun intended” – din prejudecată). S-or preface, ca să fie lăsați să … fie ? Nu pot crede.

        DECI: faceți ȘI ȘCOALĂ ? FACEȚI ? Nu pentru satisfacea „clienților”! (Va fi problemă dacă nu eliberați diplome/certificate/etc. ?)

          • Mulțumesc. Să vă rog să continuați ideea (pe e-mail) ? Cu ce vă reține.

            P.S.

            Ieri m-am „delectat” (chinuit) cu un neașteptat video german (mai am 11-12 minute de urmărit):

            https://www.youtube.com/watch?v=sQcYLOdgxT4

            Nu are subtitrare, plus are personaje care vorbesc germana din sud. Păcat că jurnaliștii dvs. nu îl vor traduce nici dacă li se sugerează. Afla și poporul român câte ceva (și nu prea cred că este multă Stângă acolo – poate deloc).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

[gs-fb-comments]

Articole populaR3 în ultimele 24 h

Articole R3laționate

IMPORTANT

O chemaR3 la susținere

Dragi prieteni, după patru luni de pauză, revenim la voi pentru a sprijini efortul nostru. Dacă doriți să ne ajutați luna aceasta, o puteți face...