Dragoș Damian, directorul general al Terapia Cluj, cel mai mare producător român de medicamente, a oferit câteva sfaturi Institutului „Cantacuzino” care revine pe piață cu un produs medical specific românesc: Polidin.
Antreprenorul sugerează că succesul medicamentului depinde de o campanie amplă de marketing pe modelul companiei „Farmec”, care a reușit să revitalizeze brand-uri românești, precum Gerovital și Aslavital.
„POLIDIN, o marcă emblematică, clădită cu trudă timp de ani de zile, făcută praf de nepricepuți. NOUL POLIDIN va avea succes prin investiții masive în marketing, nu prin dezvoltarea unei formule sau forme de prezentare pe care o au deja 100 de competitori.
Institutul Cantacuzino, proprietarul mărcii POLIDIN, a fost cu ani în urmă de talia Institutului Pasteur din Franța și a Institutului Gamaleya din Rusia. Am notat obsedant din 2013 încoace că închiderea producției Institutului este un act de trădare a suveranității naționale și economice pentru că a lăsat cale liberă importurilor competiției. Nota bene, piața medicamentelor și a celorlalte produse fabricate odinioară de Institut se ridică astăzi la circa 1 miliard de lei și va continua să crească după pandemie.
Hrănește bine(le)! Cumpără suplimentul alimentar Propolis mielat (tinctură de propolis cu miere) și vei contribui la susținerea siteului R3media.
Ar trebui să bucure știrea că Institutul Cantacuzino înviorează Polidin, cel care a imunizat generația decrețeilor – dar nu este chiar așa. Din păcate compoziția și modul de fabricație din anii 1990 a mărcii Polidin și a celorlalte produse din Institut nu sunt conforme cu standardele de calitate din 2021. Și, subliniez, compoziția și modul de fabricație – la a căror reformulare trebuia să înceapă să se lucreze din 2000 – nu este vorba despre marca în sine care este aur curat.
Așadar, revigorarea Polidinului trebuie făcută înțelegând valoarea mărcii și capitalizarea ei de piață – brand equity – la care se adaugă interesul unui consumator care este tot mai informat.
Pentru că dacă veți căuta o formulă de imunostimulant, orice specialist vă poate sugera una, propolis + soc + vitamina C, încă una, propolis + echinaceea + vitamina C, și încă una, propolis + lactobacillus + vitamina C. Nu trebuie investit nici în cercetare de laborator, nici în bioreactoare și nici în echipamente de fabricație, pentru că orice director de dezvoltare din industrie știe cel puțin 5 producători din Europa care pot fabrica sub contract (in “lohn”) o formula originală de tip immunity boost în 10 forme de prezentare atractivă.
Puterea POLIDIN-ului stă în MARCĂ, în modul în care se va investi în poziționarea fată de consumator într-o piață de publicitate care se ridica, în 2018, la 1,2 miliarde Euro (nenegociat). Banii trebuie dați pe reclamă, nu pe inventarea unor formule sau forme de prezentare pe care deja toți ceilalți importatori le au.
Astfel încât, sfatul către generalii cu multe stele din Institutul Cantacuzino este să nu mai risipească bani în dezvoltare și producție, ci în marketing. Indiferent ce va fi în compoziția Polidin – sau RePolidin, o sugestie pentru like de la tânăra generație – acesta, ca și marcă, trebuie adus în contemporaneitate, pentru că generația decrețeilor, categoria de vârsta familiară cu numele, oricât de nostalgică ar fi, nu este suficientă pentru un succes de box-office.
Hrănește bine(le)! Cumpără suplimentul alimentar Tinctură de propolis și vei contribui la susținerea siteului R3media.
Sau, chiar un sfat mai bun, puneți mâna pe telefon și sunați la Farmec, întrebați-i cum au reușit să facă din alte două mărci legendare, Gerovital și Aslavital, fenomene de marketing care se bat de la egal la egal cu toți giganții cosmeticii mondiale.”, scrie într-o postare pe Facebook Dragoș Damian.
Polidinul este un medicament imunomodulator care stimulează rezistența antiinfecțioasă. Este tratament adjuvant în:
- infecții acute și cronice ale căilor respiratorii superioare și inferioare;
- infecții genito-urinare (anexite, metrite, prostatite);
- boli infecțioase virale (gripa);
- arsuri de diverse grade ce afectează suprafețe mari cutanate;
- pregătire preoperatorie.
Se recomandă în special în anotimpurile reci, cu o frecvență mai mare a infecțiilor acute respiratorii, copiilor și persoanelor în vârstă, precum și bolnavilor cu afecțiuni cronice ce duc la scăderea rezistenței imunitare a organismului. Este util să se administreze cure repetate de Polidin, conform prospectului.