Algoritmii Facebook răsplătesc conținutul șocant și retorica divizivă pentru a provoca reacții emoționale extreme din partea utilizatorilor și pentru a genera mai multe venituri din reclamă, a declarat, joi, Tim Kendall, fost director Facebook, relatează publicația Business Insider, citată de Hotnews.
Declarația fostului director Facebook a fost făcută în fața Subcomitetului pentru Protecția Consumatorului și Comerț din Congresul American.
Potrivit sursei citate, acesta a afirmat că a construit algoritmi care facilitează răspândirea dezinformării, încurajează retorica divizivă și au creat premisele „unei crize de sănătate mintală”.
„Acești algoritmi au scos la suprafață ce este mai rău din noi. Ne-au modificat la modul propriu modul în care funcționează creierele noastre astfel încât am devenit detașați de realitate și cufundați în tribalism”, a mai afirmat acesta.
Algoritmii Facebook răsplătesc conținutul șocant și retorica divizivă pentru a provoca reacții emoționale extreme din partea utilizatorilor pentru a le capta atenția și genera mai multe venituri din reclame, a explicat Kendall.
Totodată, fostul director a recunoscut că a avut un rol în a face rețeaua socială să creeze dependență la fel ca țigările și că este îngrijorat că poate fi la fel de nocivă pentru utilizatori.
„Am folosit manualul marilor companii din industria tutunului pentru a ne face oferta să creeze dependență chiar de la început”, a declarat Kendall.
Kendall a fost primul director pentru monetizare al Facebook, acesta alăturându-se în 2006 platformei fondate de Mark Zuckerberg.