Comisia Europeană susține că toate statele membre se vor sprijini reciproc, astfel încât să nu mai depindă deloc de gazul rusesc. Este principala „sancțiune” luată de Uniunea Europeană(UE) împotriva Rusiei, în semn că nu susține războiul declarat Ucrainei.
Cu toate acestea, având în vedere că Rusia controlează rafinării și din state care nu sunt membre UE, toate statele balcanice, inclusiv România, ar putea deveni victimele acestor sancțiuni economice, arată o analiză publicată de profit.ro.
Astfel, cazul țărilor Serbia și Bosnia este elocvent. Cele două state nu sunt în Uniunea Europeană(UE), însă, la acestea ajunge petrolul rusesc rafinat prin Croația, iar această ultimă țară este membră UE, care se aliniază la sancțiunile economice.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Ghidul incorect politic –despre femei, sex și feminism, de Carrie Lukas vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
Italia are, de asemenea, o situație îngrijorătoare în acest sens. Este vorba despre ISAB(companie deținută indirect de Rusia)este cea mai mare rafinărie din acest stat. Întrucât nu mai poate lua credite de la băncile internaționale, trebuie să cumpere tot țițeiul brut de la grupul rusesc Lukoil, menționează sursa precizată.
Hrănește bine(le)! Cumpără suplimentul alimentar Etamynis (alergie la praf, polen, venin) și vei contribui la susținerea siteului R3media.
Prin urmare, este greu de crezut că statele din Balcani vor putea refuza plata combustibilului rusesc în ruble, așa cum a cerut Rusia, ca răspuns la toate sancțiunile economice luate de UE împotriva acestui stat.
În ceea ce privește România, riscă să rămână doar cu o capacitate anuală totală de rafinare de doar 4,5 milioane tone, cea a rafinăriei Petrobrazi, operată de OMV Petrom, întrucât țițeiul care ajunge la Petrotel (Lukoil) și cel de Petromidia poate fi indisponibilizate în urma embargo-ului impus de UE. Deși ministrul Energiei, Virgil Popescu, susține că „vom deveni independenți energetic”, prețurile finale ale combustibilului arată că românii preferă să-și alimenteze mașinile în Ungaria, deoarece sunt mult mai mici.