marți, iulie 23, 2024
ACTUALITATEFOTO | Proteste violente în Londra, după ce primarul Khan a decis...

FOTO | Proteste violente în Londra, după ce primarul Khan a decis să extindă zona cu nivel scăzut de emisii (ULEZ), inclusiv lângă un cimitir. 14 camere de supraveghere, distruse

Proteste violente au erupt la Londra, în capitala Regatului Unit, după ce primarul Sadiq Khan a decis extinderea masivă a zonei cu nivel scăzut de emisii (ULEZ  în engleză), informează The Telegraph.

Practic, cetățenii care au mașini pe motorină sau benzină, vor trebui să plătească 12,5 lire sterline pe zi (aproximativ 11 euro) dacă vor circula prin această zonă, care acum acoperă toate 32 de sectoare ale capitalei britanice. Conform sursei citate, unele dintre zonele afectate sunt la cel puțin 1 milă de orice stație de transport în comun.

Potrivit lui Sadiq Khan, primarul Londrei, extinderea zonei ULEZ înseamnă că încă cinci milioane de oameni „vor putea respira aer mai curat și vor putea trăi vieți mai sănătoase”.

Potrivit criticilor săi, însă, este vorba despre o taxă nejustificată pentru cei care își permit cel mai puțin, introdusă în timpul unei crize a costului de trai. Unii spun că primarul este un „dictator” și că „democrația a murit”.

Protestatarii, îmbrăcați în jachete reflectorizante ca un ecou vizual al „vestelor galbene” din Franța, au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva unei creșteri planificate a taxei de combustibil, fiomau un grup divers.

Unii erau acolo pentru că taxa ar fi afectat un membru drag al familiei Alții, precum Prabhdeep Singh, un șofer de minicab din Reading care a organizat recent o grevă a foamei anti-Ulez de o săptămână, erau îngrijorați pentru mijloacele lor de trai.

Singh, un fost soldat în vârstă de 41 de ani, va trebui să plătească taxa pentru a conduce pasageri de la și către Aeroportul Heathrow.

Furia și sfidarea erau reale, neîncrederea în reprezentanții aleși era mare.„Totul se bazează pe minciuni”, a spus Colin Martlock, în vârstă de 60 de ani, care lucrează în gestionarea deșeurilor și deține un vehicul care nu este conform cu standardele Ulez. „Nu voi plăti”, a spus el.

Claire Turner, o designer grafică în vârstă de peste 50 de ani din Wallington, în cartierul Sutton, a pus sub semnul întrebării înțelepciunea ecologică a renunțării la mașinile care nu au ajuns încă la sfârșitul duratei lor de utilizare.

Protestatarii au ieșit și pe străzile Londrei exterioare. La Romford, în cartierul Havering, lucrătorii din domeniul sănătății s-au întrebat cum vor ajunge la serviciu după ce vehiculele lor au fost declarate non-conforme.

„Fac un schimb de noapte diseară”, a spus Lorraine Marling, o asistentă în vârstă de 50 de ani la Spitalul Southend din Essex. „Termin mâine la 7:30 dimineața. Va trebui să plătesc astăzi și mâine pentru a conduce la și de la serviciu. Va trebui să plătesc 390 de lire sterline pe lună doar pentru a ajunge la serviciu. Cum îmi permit asta? Asta înseamnă un sfert din salariul meu”.

Alți cetățeni și-au exprimat stupefacția că o cameră de supraveghere pentru ULEZ a fost instalată la mai puțin de 100 de metri de un cimitir, lângă Upminster. Practic, o vizită la mormintele celor dragi a devenit foarte scumpă pentru cei care nu au mașini „corespunzătoare”, relatează The Telegraph.

Între timp, unii și-au luat problema în propriile mâini, cu camerele Ulez fiind ținta unui val de atacuri în zilele recente. Vopsea și clești au fost folosiți în încercări de a le inactiva.

14 camere din 16 instalate în sud-estul Londrei au fost distruse de protestatari, notează The Telegraph. Autoritățile au raportat că au fost tăiate cabluri, lentilele au fost vopsite și electronicele au fost acoperite cu spumă.

ULEZ (ZNSE) vine și în orașul tău. Din 2026

Reamintim că majoritatea PSD-PNL-UDMR-USR a adoptat legea mobilității urbane durabile, care instituie ZNSE-uri în toate orașele țării, obligatoriu, din 2026. Doar AUR a votat împotriva acestui act normativ, care legiferează, fără să o numească explicit,  „orașul de 15 minute”.

Alba-Iulia a făcut deja primii pași înspre instituirea orașului de 15 minute, așa cum relevă chiar planurile Primăriei locale, citate de R3media.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

  1. Englejii nu au CCR? Nu este aceasta o discriminare economica? Sub masca ecologiei, celor mai saraci dintre locuitori nu li se permite accesul in centrele oraselor, pt ca au bani ca oligarhii sa isi schimbe masina in fiecare an? Saracii put, zonele centrale trebuiesc pastrate pt elite?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE