Primăria Municipiului Alba-Iulia va renunța la 548 de locuri de parcare în oraș, mai mult decât dublu față de cifra anunțată acum cinci luni. Răspunsul oficialităților a venit după ce un cetățean a solicitat informații despre parcările din oraș, care se împuținează rapid, în condițiile lucrărilor pe care le execută Primăria.
Mai precis, orașul este afectat de către lucrările de „mobilitate urbană” pe care le efectuează Primăria condusă de Gabriel Codru Pleșa (USR). Conceptul de mobilitatea urbană este același folosit în „Legea Mobilității Urbane Durabile” adoptată de Parlament în Primăvară și despre R3media a avertizat aici.
Atunci, presa din zona Digi24 sau Recorder s-a grăbit să denunțe o altă „teorie a conspirației”, emisă de părerologi nebuni.
În realitate, chiar Primăria Alba Iulia a confirmat, în documentele oficiale, că este vorba despre lucrări de mobilitate urbană, după cum relevă un răspuns publicat de Alba24.
Ulterior, pe fondul probabil al nemulțumirii publice față de aceste măsuri, același site local a publicat și explicația pentru lucrările de „mobilitate urbană” care afectează locurile de parcare: transformarea orașului Marii Uniri într-un „oraș de 15 minute”.
În articol, Alba24 încearcă să „vândă” conceptul de oraș de 15 minute locuitorilor municipiului, care, mai mult ca sigur, nu au fost întrebați dacă vor așa ceva în urbea lor.
Publicația se laudă că Alba Iulia, „ca municipiu reședință de județ, nu a rămas în urmă. Acest oraș a depus dosarul său pentru a se număra printre primele 100 de orașe care își propun să atingă obiectivul zero emisii până în 2030, în linie cu „Misiunea orașelor inteligente și neutre climatic” stabilită de Comisia Europeană”.
Articolul, care pare scris de cineva care nu cunoaște limba română, precizează „determinarea Alba Iulia(!) de a se transforma într-un model de sustenabilitate și inovație”.
Mai jos, se precizează și ce relevanță are dispariția mașinilor personale și în context, a parcărilor.
„O componentă crucială a PMUD (Plan Urban de Mobilitate Durabilă – n.r.) este prioritizarea diferitelor moduri de transport. Legea prevede o ierarhizare clară: mersul pe jos, mersul cu bicicleta, transportul public și, în cele din urmă, autoturismul personal.
Aceasta subliniază importanța dezvoltării infrastructurii pentru mersul pe jos și cu bicicleta. Pentru Alba Iulia, aceasta înseamnă investiții în zone pietonale, în trasee sigure pentru biciclete și în noduri intermodale pentru a facilita tranzitul între diferite moduri de transport.
Dar și mai puține locuri de parcare”, precizează ziariștii din Alba.
În caz că vă întrebați, „mersul pe jos” este listat la capitolul „Promovare a mobilității durabile”, alături de bicicletă și transportul în comun.
Deși aceste lucruri sunt scrise negru pe alb, chiar de autorii articolului, tot ei notează mai jos că grijile legitime ale cetățenilor pentru felul în care se văd nevoiți să renunțe la mașina personală se încadrează la „teorii conspiraționiste”. Notă: am păstrat grafia originală a autorilor articolului din Alba24.
Exemplu:
„O componentă crucială a PMUD este prioritizarea diferitelor moduri de transport. Legea prevede o ierarhizare clară: mersul pe jos, mersul cu bicicleta, transportul public și, în cele din urmă, autoturismul personal” sau „Între principiile pe care le va urmări acest act normativ se remarcă ”planificarea de la nivel de teritoriu metropolitan până la nivel de cartier, dezvoltarea orientată spre transport public – corelarea modalităților de transport cu densitatea urbană și încurajarea utilizării transportului altemativ în detrimentul autovehiculelor personale”.
După care, aceeași autori trec în revistă „o teorie o conspirației” : „Acest lucru i-a făcut pe conspiraționiști să emită temeri false în ceea ce privește renunțarea forțată la mașini, crearea de zone urbane de tip „lagăr” pe care oamenii nu le pot părăsi sau supravegherea și controlul guvernului asupra cetățenilor scrie Digi24.ro”.
Adică, exact ce se petrece la Alba Iulia, unde primăria taie locurile de parcare astfel încât oamenii să renunțe la mașini (căci nu vor mai avea unde să le parcheze) este considerat „teorie a conspirației”, în bătaia de joc a inteligenței cititorilor publicației Alba24.
Reamintim că primăria Alba Iulia, condusă de același USR-ist Gabriel Pleșa, a înscris orașul într-un program care presupune „convingerea” locuitorilor să consume mai puțină carne și lactate și să cumpere mai puține mașini noi (logic, dacă nu mai sunt parcări!).
Totul, pentru același scop și pentru care este implementată „mobilitatea durabilă”: ajungerea la zero emisii de CO2, până în 2040. În afară de cetatea Unirii, mai sunt alte 16 orașe românești înscrise.
https://www.youtube.com/watch?v=jw_XnsCkm9k
propunem o taxa auto
de 2’800 de lei pe luna.