sâmbătă, ianuarie 18, 2025
RECOMANDĂRIComunism pe față: Coaliția PSD-PNL-USR vrea, prin lege, să renunțăm la mașina...

Comunism pe față: Coaliția PSD-PNL-USR vrea, prin lege, să renunțăm la mașina proprie în favoarea transportului public și să nu circulăm prea mult și prea departe de casă. În orașe se instituie zonele cu emisii scăzute în care vom intra cu taxă

De-acum, ceea ce era numită „teoria conspirației” devine realitate în România. Un proiect de lege „privind mobilitatea urbană durabilă” inițiat de Guvernul Nicolae Ciucă urmărește să instituie un control total al statului asupra modului în care cetățenii se deplasează în orașe, ba chiar și asupra spațiului de locuit și numărul de rezidenți la hectar.

Proiectul a fost pus în circuitul parlamentar și adoptat de Senat în februarie 2023, zilele acestea fiind în discuția comisiilor Camerei Deputaților.

Legea expune, chiar de la Capitolul 1, principiile care stau la baza acestui act. Printre acestea, la art.4, la  punctul f) găsim „încurajarea utilizării transportului alternativ în detrimentul autovehiculelor personale”, iar la punctul e ) „dezvoltarea orientată spre transport public – corelarea modalităților de transport cu densitatea urbană”.

Pentru a se pune în practică aceste „principii”, prin lege se instituie Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). Conform acestei legi, PMUD va deveni obligatoriu, în România, încă din 2026.

Când se va elibera PMUD pentru fiecare oraș în parte, „planificatorii” vor avea în vedere o serie de „direcții”, între care eliminarea mașinilor personale este reliefată foarte clar. Astfel, una dintre direcții este „promovarea mijloacelor de transport alternative și integrarea lor cu transportul public pentru reducerea poluării mediului”.

De asemenea, tot în registrul transformării mersului cu mașina într-un coșmar se încadrează și „restridibuirea spațiului străzii prin împărțirea echitabilă a acestuia între transportul individual motorizat, transportul public și transportul nemotorizat”. Practic, șoseaua va fi împărțită echitabil de către mașini, transportul în comun și mașinile personale.

O altă direcție pe care o urmărește legea este „mobilitatea cu emisii zero în transportul rutier”. Cu alte cuvinte, eliminarea mașinilor cu motoare clasice cu cele cu motoare electrice. Asta dacă vor mai fi mașini, pentru că „planificatorii” de stat – trebuie să se asigure de existența „unei rețele de trasee accesibile, sigure, directe, coezive, atractive și confortabile pentru pietoni și persoanele care se deplasează cu bicicleta către stații de cale ferată, noduri intermodale și stații de transport public, precum și către dotările și echipamentele publice din teritoriu”.

De altfel, o direcție clară este „dezvoltarea infrastructurii, dotărilor și serviciilor pentru mersul cu bicicleta”.

În caz că vă gândiți să rezistați „planificatorilor” și să nu mergeți cu bicicleta sau autobuzul, statul are ac și de cojocul dvs: o altă direcție este a reduce spațiile de parcare/staționare, pentru „creșterea numărului de utilizatori pentru modurile de transport prietenoase cu mediul în detrimentul celor poluante”.

Dacă nu era clar ce urmează, atunci „factorii” de care „planificatorii” trebuie să țină cont când vor face PMUD-ul vă vor edifica.

Astfel, printre reperele PMUD-ului este menționat, explicit, „scăderea numărului de autovehicule la 1000 de locuitori”. Practic, totul se va face pentru a călători cât mai puțin, cât mai aproape de casă și dacă, totuși, veți avea această îndrăzneală, să o faceți cu transportul în comun.

Acest obiectiv se desprinde clar, citind care sunt ceilalți „factori” de care trebuie să țină cont planificatorii, după cum urmează:

-prioritizarea transportului public

-repartiția modală a deplasărilor

-disponibilitatea și gestiunea digitală a locurilor de parcare

micșorarea distanței și duratei călătoriilor

Ordin de la partid: Cât mai mulți cetățeni într-un hectar

Această lege nu se oprește doar la transport, ci urmărește să controleze inclusiv spațiile de locuit, dar și densitatea populației, la hectar. Pentru o Dezvoltare Orientată spre Transportul Public (DOT), o formă elegantă de a spune – impunerea transportului în comun în defavoarea mașinii personale, legea oferă și niște „principii” pentru cei care vor realiza planurile.

Astfel, „reducerea dependenței de autovehicule personale prin transport accesibil, rapid, predictibil, sigur și cu frecvență și capacitate adecvată”. Cu alte cuvinte, adio independență: fiecare cetățean va fi dependent doar de serviciile de transport oferite de stat.

Dacă nu înțeleg de vorbă bună, atunci cetățenii trebuie „stimulați” să utilizeze „transportul public, mersul pe jos și bicicleta” prin „introducerea unor taxe de parcare și reducerea volumului de parcări pentru autovehicule”.

Legea urmărește să ne reducă mobilitatea, prin „reducerea necesarului de deplasare și activarea spațiilor publice pe tot parcursul zilei prin promovarea unui mix de utilizări rezidențiale și nerezidențiale”.  Ca pe vremea lui Ceaușescu, legea urmărește „reutilizarea terenurilor urbane existente pentru a încuraja locuirea în apropierea locurilor de muncă, a școlilor, a serviciilor și altor destinații, în scopul reducerii timpilor de deplasare și emisiilor”.

Practic, se pune în practică utopia numită „Orașe de 15 minute”.

Sursa foto: The Telegraph

ZNSE pe model ULEZ-ului britanic

Dacă nu era clar, legea anunță „instituirea zonelor cu emisii scăzute”. Prin zone cu nivel scăzut de emisie (ZNSE) se înțelege zona delimitată de către autoritatea publică locală în cadrul căreia se instituie restricții pentru accesul autovehiculelor în vederea îmbunătățirii calității aerului.

O astfel de zonă a fost instituită deja în Londra (ULEZ), capitala Regatului Unit, care funcționează mereu, în fiecare zi, cu excepția Crăciunului. Pentru cei care nu se încadrează în standardele ecologice, există o taxă de 12,5 lire sterline pe zi, pe care trebuie să o plătească pentru a circula prin ea. Măsura a determinat proteste masive în Londra, având în vedere că aproximativ 700.000 de mașini au ajuns afectate de această măsură.

Pentru că realizează că aceste măsuri nu au nicio eficiență, mai ales într-o țară ca România – unde densitatea populației este scăzută -, „legiutorul” vrea să impună „asigurarea unei densităţi rezidenţiale minime de 40 locuitori/hectar”. Motivația spune totul: „Pentru a asigura condiţiile care să susţină eficienţa serviciilor publice urbane, inclusiv transportul public”.

Și totul va trebui implementat în maximum doi ani de la adoptarea legii.

Aceste obiective au fost asumate prin PNRR, un document secret și realizat de fostul ministru USR, Cristian Ghinea. De altfel, USR-ul susține această lege a Guvernului. Mai rău, un deputat USR a depus un amendament care extinde o parte dintre aceste prevederi și la nivelul comunelor, ca nu cumva să scape cineva mutându-se la țară.

Amintiri din comunism

România a mai trecut printr-un astfel de experiment, înainte de 1989. Atunci, regimul a restricționat circulația mașinilor personale pentru a raționaliza consumul de combustibili. Stațiile transportului în comun erau pline și nu puține erau imaginile de mai jos.

Sursa foto: Historia

Mai rău, ideile de a ține oamenii aproape de casă, pentru a limita deplasările, aduc aminte de circurile foamei construite, pe model nord-coreean, de Nicolae Ceaușescu. Și el a urmărit să sistematizeze nutriția și consumul energetic și a dorit construcția unor clădiri mamut, în fiecare cartier, unde oamenii să cumpere tot ce-au nevoie și să mănânce la fața locului. Multe dintre ele au fost transformate în mall-uri, după 1990.

Dacă mai punem în context și legea prin care se limitează drastic plata numerarului, care obligă toți cetățenii români să aibă card, salariile să fie plătite doar în cont, imaginea unei societăți totalitare, controlată digital, este foarte clară.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

43 COMENTARII

  1. Comunismul ăla din poză ne-a infometat vreo 8 ani, din 81 in 89 plătind toate datoriile la cămătarii internaționali.

    Comunismul ăsta verde ne va infometa, ne va inchide in orașe smart digitale cu mancare raționalizată, iar comunismul ăla curcubeu ne va distruge copiii să ajungă dezaxați, totul in timp ce dobanzile la datoria in creștere de 160 de miliarde ne vor sărăci și expropria total in avantajul băncilor internaționale, FMI, BM, BCE și altii.

  2. Nu va mai bateti capul tovarasi, pentru ca indiferent cine vine la putere si-are fraiele Romaniei in mana, faceti un efort si duceti-va aminte calitatile de baza ale romanului: slugarnicia, obedienta, frica, pupincurismul si cea mai importanta dintre ele, calitatea de TRADATOR :))

    Asa ca, sa va asteptati la ce e mai rau iar daca nu ma credeti, derulati in istorie :))

  3. Propun ca PSD SI PNL sa se uneasca in PSL……partidul sulelor si lingailor!!! Ca sa nu mai incurce electoratul ca saracu e si asa cam retard!

  4. Ca de obicei la noi în România: facem legea, le luăm banii, apoi o abrogăm.
    Câinii latră, caravana trece.
    Doar nu crede nimeni zdravăn la cap că la noi, în România, se va putea aplica așa ceva. Ca să aplici așa ceva nu e suficient să dai legea, mai trebuie să ai și acceptul populației. Vezi să nu.
    La retarzii ăia din Occident, care sunt obsedați de „statul de drept”, probabil că așa ceva ar lăsa urme. Bine, ăia sunt atât de proști încât sunt în stare să respecte orice lege, oricât de idioată.

  5. 15 mn Cityes ,ca in Anglia; este exact acelasi lucru, doar cu o alta denumire; inițiativa este lansată de Forumul Economic mondial (Claus Schwab), preluată si transmisă de Uniunea Europeană, implementată de Romania si restul statelor
    Aveți dreptate este comunism, un comunism mondial.

  6. O idee foarte buna la situatia actuala in care te sufoci de la petrolul ars de buna voie si legal in toate orasele. Ieri am vazut o dubita ce scotea fum negru de fiecare data cand accelera pe care am filmat-o si nu stiu unde as putea face o sesizare pentru o verificare la cine o dat ITP-ul.
    O sa fie nevoie de investitii masive in transportul public de lunga distanta dar pe termen lung cred ca ar merita.
    Am fost in Elvetia si acolo ajungi in aproape orice varf de munte cu transportul in comun. La conexiuni intre orase mici stateam maxim 1h pana la busul urmator, nu 24 de ore ca in unele cazuri la noi, asta daca exista legatura. Intre orasele mari totul mult mai rapid. In majoritatea timpului mijloacele de transport in comun erau la capacitate de sub 50%, insa am prins si cateva situatii in care era mai aglomerat dar am gasit intotdeauna loc doar ca nu ne-am intins asa de mult ca de obicei.
    Articolul asta ii cam de 2 lei avand in vedere ca are la baza scopul de a genera frica prin teorii ale conspiratiei.

    • România este printre cele mai puțin poluate țări din UE, doar Suedia poluează mai puțin. România are printre cele mai mici consumuri – de orice – din UE. România are cei mai puțini posesori de mașini din UE. Astea sunt FAPTE.

      Această lege nu servește nicicum pentru a curăța mediul și aerul, date fiind FAPTELE. Spre informarea dvs, Elveția are 540 de masini /1000 de locuitori, iar Romania in jur de 300. Si totusi, Romania isi propune sa reduca numarul masinilor…

      Dacă în București este un trafic mare, poate si-n Cluj sau Timisoara, asta nu justifica in niciun fel OBLIGATIVITATEA la nivelul intregii tari. O tara depopulata si dezindustrializata. Daca n-aveti minte sa intelegeti aceste fapte e problema dvs.

      Articolul asta contine NUMAI fapte. Iar legea este REALĂ, nu este nimic „teoretic” acolo. Inchideti ochii, bagati capul in nisip ca strutii, dar cand va veti trezi obligati sa mergeti in tramvaie si autobuze inghesuite, o sa va meritati soarta. https://www.mediafax.ro/social/romania-are-cei-mai-putini-posesori-de-masini-la-mia-de-locuitori-din-ue-tara-de-pe-primul-loc-20272022

      • Aceiasi care au iesit la miting antipsd, ne-au impins la vaccinare, ne-au cerut sa ajutam ucraina, ne spun de modificari climate, ne cer sa mergem electric….etc. O tagma care nu dispare si nici nu evolueaza!:(((

    • Mai Sebi…de ce nu te duci tu in elvetia definitiv ca sa le poti sufla in spate la greu? Nu de alta da cred ca mutarea ta ar duce la cresterea coeficientului de inteligenta mediu din Romania!

  7. Articol scris la comandă. In continuare coaliției de guvernare îi tremură chiloții de frica USR. Știu ei de ce trebuie să măsluiască toate sondajele și care este preferința reală de vot a românilor. Mizeria asta o fac cu ajutorul brațului rusesc al PSD. Cu ajutorul trădătorilor hauristi. Nu există nici o coaliție de guvernare care să includă USR. USR este in opoziție împreună cu Reper.

  8. Domnilor sunteți de la AUR ?Sau sponsorizați de ei,că se poarta…Asta pt că vb de coaliția cu USR care nu exista.Au avut cu PNL și pt că ăștia au virat către feudalistii din PSD ,au abandonat-o.Eu știu că USR nu face parte din vreo coalitie…Si ce este rău să restricționezi anumite zone ?Ar fi bine chiar sa avem si mai multe echipaje mobile care sa verifice noxele mașinilor și să aplice amenzi de la 1000 lei in sus.Pt voi nu este importanta viața și sănătatea ,sa inteleg.Doar libertatea de a face orice ,oricum ,pe modelul democrației originale românești (care daca e valabilă pt plebe cu atât mai mult e și pt lideri;și va mai mirati ca-si puneau în lege că pot fura liniștiți sute de mii de lei noi,din bani publici).Nu am auzit de partea cu restricții pt deplasarile pe distante mari și nici nu cred in asta pt că noi nu mai avem rețea feroviara și să o refaci durează cel putin 10 ani daca vrei ,daca ai bani suficienti(din care sa nu poți fura) și dacă ai specialisti.Ori noi nu avem nici una din astea !Si nici nu cred că veti publica comentariul…

  9. Ia mai lasati partaietoarea si mai obisnuiti-va sa faceti miscare..
    Incredibil domne…numai omu si masina prin tara asta!

  10. I-a mai lasati partaietoarea si mai obisnuiti-va sa faceti miscare..
    Incredibil domne…numai omu si masina prin tara asta!

  11. In primul rand actuala coaliție nu e Psd-PNL-USR ci PSD-PNL-UDMR. In al 2-lea rand nu vrea nimeni sa nu mai folosim mașinile personale. In al 3-lea rand acest site e unul de manipulare ordinara. Tot articolul e o mare măgărie.

  12. va fi ca in ghetou
    -reamintim ca Napoleon a desfiintat ghetoul traditional:
    jidanii erau tinuti inchisi pa dinauntru de catre rabin!

  13. Dl Șomărescu, știti care e partea cea mai gravă a acestei probleme? Nu se va revolta nimeni, mai ales cu noul proiect de lege MAI care prevede masuri drastice anti-revolta si anti-“teorii ale conspiratiei”. Cu plandemia au luat pulsul populatiei si au vazut ca nu s-a revoltat nimeni. Faptul ca foarte multi nu s-au vaccinat nu e un indicator. Protestele pe scara larga ar fi bagat frica in autoritati, nici nu ar fi avut efective suficiente contra poporului sibar fi dat inapoi. Dar oile romanesti s-au vaitat si rumegat in liniste (“mamaligarii”). Nu va misca nimeni nimic, vor face ăstia ce vor cu noi, mai ales tinand cont de slugarnicia leprelor din parlament față de inalta poarta Bruxelles, Ei vor cu orice pret sa se laude cu slugarnicia lor si sa arate ei cat de rapid transpun politicile “verzi” aberante. Bineinteles, ei vor circula cu girofare oriunde, legea e doar pentru “pulime”. Vor face exact ce vor cu noi, oaia romaneasca va ofta in stilul “Miorita” si se va supune. Pariu? P.S. – vor avea de partea lor, si contra noastra, vestitele ONG-uri care blocheaza cobstructia unui baraj ca nu poate zbura peste el nu stiu ce insecta.

      • Multumesc de raspuns, dl Șomărescu, dar e parțial. Ce ne facem cu lașitatea și dezbinarea nativă româneasca, care ne împiedică să ne revoltăm, ca în Franța, de exemplu, și să le fie frică autorităților de popor? Vă aduceți aminte când Klaus Retardiss spunea, in contextul revoltelor din Franta, ca in România, vestele galbene sunt doar de decor in portbagaj, si ca autoritățile nu isi fac griji in Romanica? Românii=oi=iubitori de straini=slugi, in marea majoritate. Am avut neplăcuta experiența sa constat, in decursul unor nemultumiri la serviciul anterior, că atunci când a trebuit sa semnalez conducerii niste nedreptati, colegii, care faceau galagie si erau gata de “revolutie”, m-au lasat balta cand a trebuit efectiv sa urc scarile catre director. Stateau pitiți și ziceau sa ma duc, caci ei ma susțin. Din spatele usii, așa mă susțineau !!!! Am lasat-o balta, caci nu aveam cu cine. Cam asta e solidaritatea romaneasca. De multe ori ma intreb daca site-uri ca r3media sau Activenenews, dealtfel foarte bine intentionate si pe care le citesc cu mare placere nu sunt in van, cu asa popor. Numai bine!

    • Comentariul dvs așteaptă să fie moderat
      Ia mai lasati partaietoarea si mai obisnuiti-va sa faceti miscare..
      Incredibil domne…numai omu si masina prin tara asta!

  14. Oameni la kg/km2, perfect controlabili! Bravo!
    Asta s-a încercat (și reușit în bună măsură cu Covrig-ul, acum cu prețurile (cu țap ispășitor războiul).. în fapt doar o dorință malefică de sărăcire (și alt control mai abitir) a populației mondiale…
    Noroc ca “pământul cu tot ce este pe el va arde” – așa este de citit pentru cei care au cap și minte. Alo, gara, ăsta nu e mesaj de încurajare pentru Partidul Piromanilor (în caz că este vreun cititor membru în “partidul REPER & asociații”) – nu vă susținem nici cu focul și nici cu avortul!
    Iar pentru restul lingăilor, al oportuniștilor decerebrați și al tuturor celor care ne con-duc la indobitocire, sper că este o plăcere pentru ei (sadica) sa afle ca distrug cu elan cam tot cu “emisii zero”. Ce-ar fi ca prima emisie de CO2 sa o asigure ei în sens negativ și sa dispară pe alte planete?!
    Toate “binefacerile” făcute “prietenos cu mediul” dar cu pumnul asupra oamenilor sunt o mare “binefăcătoare” minciună.
    Bravos națiuni!. Continuați să dormiți cu telefonul în mână pe trecerile de pietoni “prietenoase cu mediul”.
    .. și când va fi “De ce mie?” va fi prea târziu “De aia, somnorici/puturici!”

  15. si totusi nimeni nu este in strada.
    Stai sa vina si la noi legea care au adoptato in Canada ” Bill C-11″ si anume guvernul poate cenzura tot continutul media de pe internet .
    SI atunci o sa posteze Mihai Șomănescu numai despre ce bine este in Romania.

  16. In pagina 19, din proiectul de lege, apare pe un tabel “Autobuz ghidat”
    “Ce-i alea?”
    Definitie pe wiki (data de chtgpt,cred.. “superfluă”) – “Autobuzele ghidate mențin traiectoria constantă prin intermediul diferitelor tehnici, făcând superfluă intervenția umană continuă asupra volanului.”

  17. nici situatia actuala nu e o fericire. Stam cu orele blocati in trafic, ceva trebuie facut. Daca din constiinta omul nu face ce trebuie, atunci o sa faca fortat, supunandu-se unei ideologii tembele. Si comunismul a avut parti bune, chiar daca doar copiii mici credeau in ideologia lor.

      • foarte bine, acum circulam prea mult si suntem mai nefericiti decat inainte. Un procent mare de parinti isi duc copiii la zeci de kilometri distanta de casa ca nu le convin lor scolile de proximitate, e un sport national cu mutatiile fictive. Eu m-am ingrasat 10kg de cand circul doar cu masina. Chiar daca nu-mi convine, mi-ar prinde bine niste miscare, si de buna voie nu o voi face. Pana la urma nu conteaza ce vor ei, stim ca nu ne vor binele, dar Dumnezeu ne vrea, si stie mai bine ce ne trebuie.

        • Cei care se duc zeci de km la muncă nu o fac de plăcere. Ar munci mai aproape dacă ar avea unde. Și dacă ar fi școli mai bune, nimeni nu s-ar duce în altă parte. Asta e o pușcărie digitală, nimic altceva.

      • Paranoia…. Ești bolnav…. Ți ai luat medicamentele? Nu stai cu orele in trafic? Nu e poluare? Ești mai îngust la minte decât o oaie!
        Se cheamă dezvoltare și urbanizare! Nu îți convine pleacă la țară și aleargă pe pășune! Vrei sa stai in metropole și orașe aglomerate? Atunci accepta niste constrângeri!

      • taci in plm, cum adica nu sta nimeni cu orele? Urlati toti ca vreti o tara ca in afara, dar cand vine vorba de reguli, o dati cu conspiratii, m0rtii vostri de pr0sti.

          • Aia care vorbesc de ore in trafic ii rog sa se trezeasca si sa realizeze ca Romania e mai mare decat cateva orase unde se inghesuie toti oportunisti sa traiasca. Adica in cea mai mare parte a tarii nu se sta “ore in trafic”!. Asta le suna celor care se cred centrul universului si vad viata lor ca referential pentru toti! De ce nu va mutati in ale locuri mai aerisite mai “lupilor moralisti!”

  18. ” comuism-coalitia-psd-pnl-udmr-lege ”

    -nu-l bagati pe maxtor la “co-muismul” vostru!
    (maxtor nu bea “combustibil”
    si nu se da pe 2/4 roti)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE