Contribuabilii europeni ar putea ajunge să plătească costuri suplimentare între 5.000 de miliarde de euro și 10.000 de miliarde de euro din cauza planului UE Fit for 55 de reducere a emisiilor, avertizează europarlamentarul Zbigniew Kuźmiuk de la partidul conservator Lege și Justiție (PiS) din Polonia, conform Remix News.
UE contribuie deja la o schemă de comercializare a certificatelor de emisii care permite companiilor și altor entități să vândă sau să cumpere credite pentru emisiile de CO2. Cu toate acestea, UE lansează o nouă legislație care va extinde acest sistem la industria construcțiilor și a transporturilor, ceea ce va crește costurile la nivel general, inclusiv pentru sectoarele transportului maritim și aerian.
Pachetul legislativ include, de asemenea, un Fond Social Climatic, pentru a ajuta gospodăriile autohtone să îndeplinească cerințele politicii climatice, și o taxă pe amprenta de carbon, care va impozita importurile în UE de produse din țări care nu îndeplinesc standardele de mediu și cele legate de climă.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Ghidul incorect politic – Despre încălzirea globală și ecologism, de Christopher C. Horner, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
Polonia s-a opus acestor măsuri, dar nu a reușit să coalizeze suficiente țări de partea sa pentru a bloca măsurile, care au fost adoptate pe baza votului de majoritate calificată (55% dintre state să voteze pentru, iar populația acestora să fie peste 65% din populația UE). Acum, costurile „revoluției verzi” planificate vor trebui suportate deopotrivă de companii și persoane fizice, potrivit Kuźmiuk.
Europarlamentarul spune că această revoluție verde va acoperi toate categoriile sociale care implică emisii de CO2. Se presupune că se vor face investiții majore, dar nu este clar cum vor fi plătite. Ca urmare a deciziei de a înceta utilizarea motoarelor cu ardere internă până în 2035, 250 de milioane de mașini vor trebui schimbate cu vehicule electrice, iar infrastructura care să alimenteze aceste vehicule va trebui construită.
Ca urmare a planului, 200 de centrale electrice pe cărbune vor trebui eliminate treptat și înlocuite cu alte surse de energie. În plus, aproximativ 500 de uzine care produc oțel vor trebui să sufere modernizări tehnologice, iar 180 de milioane de locuințe vor trebui făcute neutre din punct de vedere climatic. Kuźmiuk susține că totul este incredibil de ambițios, atât din punct de vedere tehnologic, cât și financiar.
El a spus că revoluționarii climatici susțin că UE și statele membre vor putea face față financiar costurilor, estimate la aproximativ 5-10 trilioane de euro. Cu toate acestea, UE va avea doar aproximativ 1 trilion de euro disponibile pentru acest lucru prin buget, fondul de recuperare al UE și certificatele de emisii.
Acest cost s-ar putea dovedi prohibitiv pentru acele state membre care încă încearcă să ajungă din urmă partenerii mai dezvoltați, care includ națiuni precum Polonia sau România. Potrivit lui Kuźmiuz, costul pentru întreprinderi și gospodării individuale va fi astronomic.