luni, septembrie 9, 2024
ACTUALITATEFără subvenții, nimeni nu le vrea: vânzările de mașini electrice, la pâmânt...

Fără subvenții, nimeni nu le vrea: vânzările de mașini electrice, la pâmânt și în România

Scăderea vânzărilor de mașini electrice în România este una dramatică, arată informațiile publicate de Profit.ro.

Datele DGPCI (fosta DRPCIV, direcția de înmatriculări a MAI) analizate de Profit.ro arată o scădere uriașă a vânzărilor de automobile electrice în această vară. În luna august au fost înmatriculate numai 494 de autoturisme cu propulsie exclusiv electrică, față de 1.608 câte erau înmatriculate în august 2023, ceea ce reprezintă o scădere de peste 1.100 vehicule, adică -69,3%, fiind totodată aproape jumătate din volumul înmatriculat în 2022.

Jumătate din volumul pierdut în luna august vine de la Dacia, unde Spring aproape a dispărut din înmatriculări. Dacă anul trecut, în august, erau înregistrate 655 unități, anul acesta în aceeași lună august doar 25 de mașini au mai fost prezente în statisticile MAI. Scăderea este de peste 96% și s-ar putea opri în septembrie, când încep să fie livrate noile modele face-lift. Dar nu doar Dacia a contribuit la această scădere.

Liderul pieței, Tesla, care anul trecut înmatricula 509 exemplare, anul acesta a mai fost prezentă în statisticile de înmatriculări cu numai 218 autoturisme. Dintre acestea, doar 47 au fost Model Y, care în urmă cu un an reușea să înmatriculeze nu mai puțin de 374 de exemplare.

După opt luni, România a înmatriculat 6.837 de autoturisme complet electrice, o scădere de 35,3% față de anul trecut, în intervalul ianuarie – august, fiind vândute cu 3.745 autoturisme mai puțin față de 2023. Înmatriculările de autoturisme hibride (PHEV, MHEV și FHEV) au crescut anul acesta la 4670 unități, cu mai mult de 10% față de nivelul din 2023, dar trebuie să ținem cont de faptul că în România sunt raportate la un loc, atât motorizările mild-hybrid, cât și cele full-hybrid. Din acest total, doar 373 au fost PHEV, în creștere ușoară față de 2023. Piața auto din România a înregistrat un declin mare, de peste 22%, în luna august, cu 9972 autoturisme înmatriculate, mai puține cu aproape 4.000 de unități față de anul anterior, în luna similară.

Aceste scăderi nu sunt specifice României. Piața de mașini electrice s-a prăbușit în toată Europa și Marea Britanie, pe fondul retragerii stimulentelor oferite de stat pentru achiziția acestor mașini. Aceeași prăbușire se înregistrează și-n Coreea de Sud sau America.

Problemele de fiabilitate și costurile mari de întreținere mașini electrice sunt alte cauze care determină oamenii să meargă pe mâna mașinilor cu combustie internă, pe care UE vrea să le interzică din 2035.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE