vineri, martie 28, 2025
ACTUALITATEUluitor: Gigantul american Ford pierde 50.000 de dolari pentru fiecare mașină electrică...

Uluitor: Gigantul american Ford pierde 50.000 de dolari pentru fiecare mașină electrică vândută

Ford pierde aproape 50.000 de dolari pentru fiecare mașină electrică vândută, conform rezultatelor financiare ale companiei, evidențiind provocările întâmpinate de producătorii tradiționali în tranziția de la motoarele pe benzină, scrie The Telegraph.

Compania a raportat o pierdere de 1,1 miliarde de dolari pentru divizia sa de vehicule electrice, Ford E, echivalentul a aproximativ 47.600 de dolari pe mașină. Totuși această divizie a vândut 23.957 de vehicule electrice, o creștere de 61% față de anul precedent.

Aceste cifre au contribuit la un prim semestru dificil pentru Ford E, cu pierderi de 2,5 miliarde de dolari și o estimare de 5 miliarde de dolari pierdere totală în acest an.

Ford a atribuit pierderile unui război al prețurilor din industrie, în ciuda eforturilor de a reduce costurile cu 400 de milioane de dolari. Cifrele subliniază sumele uriașe cheltuite de producătorii auto pentru electrificarea gamei lor de produse.

Pierderea de 50.000 de dolari pe mașină a fost expusă de expertul Robert Bryce în newsletter-ul său de pe Substack.

Producția de mașini alimentate cu baterii este mai costisitoare decât cea a omologilor cu motoare cu ardere internă, complicând eforturile guvernamentale de reducere a emisiilor de carbon. Între timp, un val de rivali chinezi încearcă să intre pe piață cu EV-uri ieftine, produse în masă.

Acest context a determinat unele țări să ofere subvenții generoase pentru a face EV-urile interne mai atractive. SUA, de exemplu, oferă un credit fiscal de 7.500 de dolari pe mașină sub Actul de Reducere a Inflației al administrației Biden.

Provocarea este și mai mare pentru guvernul condus de Sir Keir Starmer, care se pregătește să înăsprească regimul de reglementare al Marii Britanii prin devansarea interdicției vânzărilor de mașini pe benzină de la 2035 la 2030. Rishi Sunak amânase anterior această interdicție până în 2035, dar Sir Keir a promis să revină la termenul inițial.

Partidul Laburist nu a decis încă dacă va stimula adopția EV-urilor – care a scăzut printre consumatorii privați de anul trecut – prin stimulente financiare.

Mari producători auto, inclusiv Stellantis, proprietarul Vauxhall, au criticat reglementările guvernului conservator, care impun creșterea treptată a proporției de mașini electrice vândute, de la 22% în 2024 la 80% în 2030.

Producătorii sunt forțați să vândă EV-uri la mari reduceri pentru a respecta aceste obligativități, conform datelor de la Auto Trader.

Stellantis a avertizat că obiectivele actuale ar putea duce la închiderea fabricilor sale din Marea Britanie dacă regimul nu este relaxat. Mike Hawes, directorul executiv al Societății Producătorilor și Comercianților de Mașini (SMMT), a subliniat că lipsa stimulentelor financiare pentru consumatori ar putea forța producătorii auto să continue să suporte pierderi:

„Mandatul ZEV obligă furnizarea vehiculelor, nu poate obliga cererea. Este dificil… Nu este liniar, este destul de accidentat. Această neregularitate este văzută aici în Marea Britanie și în întreaga Europă. Diferența este că noi nu avem stimulentele pentru consumatorii privați pe care le au multe piețe europene.

Trebuie să vindem acele vehicule acum și să ne asigurăm că folosim toate mijloacele pentru a crește cererea. Am investit, și continuăm să investim sume uriașe de bani. Nu putem susține asta pentru totdeauna”

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE