ACTUALITATE Cum se evaluau elevii în perioada interbelică: Procentul de „idioți” , „submediocri”,...

Cum se evaluau elevii în perioada interbelică: Procentul de „idioți” , „submediocri”, „normali” sau „excepționali” din școala românească

Jumătate dintre elevii din București ai anului școlar 1941-1942 erau „normali”, iar 16% erau considerați „submediocri (proști)” arată un tabel din „Anuarul școalelor primare din București pe 1941 – 1942”.

Conform tabelului, 0,12% dintre elevi erau „idioți”, 0,38% erau „imbecili (debili mintali), 1,5% erau „moroni”, 7% erau „mărginiți”, 16% erau „deștepți”, 7% erau „foarte deștepți”, 1,5% erau „superiori”, 0,38% erau „distinși(eminenți)”, iar 0,12% erau „excepționali”.

„Pe baza metodelor experimentale și a coeficientului de inteligență, s-a putut stabili că extinderea și frecvența diferențelor mintale sunt supuse unor legi naturale, potrivit cărora indivizii sunt distribuiți în următoarele categorii, pe care le redăm după Al. Roșca (Copiii superiori dotați)”, este textul original din „Anuar” ce însoțește tabelul.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Cultura noastră: ce a mai rămas din ea, de Theodore Dalrymple și vei contribui la susținerea siteului R3Media.

Tabelul a fost publicat de către redactorul-șef al publicației „Convorbiri literare” și autorul cărții „Deșcolarizarea României”, Mircea Platon.

„Efectul reformei neîncetate a sistemului de învățământ (și al expunerii la televizoare/ecrane) a fost scufundarea treptată a celor 50% în cei aprox. 25% de sub ei.
E bine să reținem categoriile, ca să putem vorbi cât mai detașat și precis cu putință despre peisajul uman actual și viitor”, a scris Platon în completarea tabelului menționat.

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul globalist și nu există, precum în Statele Unite sau alte țări, companii care să-și asume cauze conservatoare și/sau naționale.

Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Nimeni nu-mi „editează” ideile și materialele publicate. Sunt un om liber. Dacă dorești să ai ce citi în continuare, contribuie și tu printr-o donație, oricât de mică. Împreună, putem reuși multe.

Mulțumesc.

Mihai Șomănescu
Publisher R3Media

MAI MULTE DE LA ACELAȘI AUTOR

IMPORTANT

Campania R3Media a strâns 10.636 de lei din cei 17.561 lei...

Dragi prieteni ai R3Media, sunteți extraordinari! Campania de donații pentru luna septembrie s-a încheiat ieri cu un bilanț care mi-a depășit așteptările: din necesarul de...

Articole relaționate

Cele mai citite