Jumătate dintre elevii din București ai anului școlar 1941-1942 erau „normali”, iar 16% erau considerați „submediocri (proști)” arată un tabel din „Anuarul școalelor primare din București pe 1941 – 1942”.
Conform tabelului, 0,12% dintre elevi erau „idioți”, 0,38% erau „imbecili (debili mintali), 1,5% erau „moroni”, 7% erau „mărginiți”, 16% erau „deștepți”, 7% erau „foarte deștepți”, 1,5% erau „superiori”, 0,38% erau „distinși(eminenți)”, iar 0,12% erau „excepționali”.
„Pe baza metodelor experimentale și a coeficientului de inteligență, s-a putut stabili că extinderea și frecvența diferențelor mintale sunt supuse unor legi naturale, potrivit cărora indivizii sunt distribuiți în următoarele categorii, pe care le redăm după Al. Roșca (Copiii superiori dotați)”, este textul original din „Anuar” ce însoțește tabelul.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Cultura noastră: ce a mai rămas din ea, de Theodore Dalrymple și vei contribui la susținerea siteului R3Media.
Tabelul a fost publicat de către redactorul-șef al publicației „Convorbiri literare” și autorul cărții „Deșcolarizarea României”, Mircea Platon.
„Efectul reformei neîncetate a sistemului de învățământ (și al expunerii la televizoare/ecrane) a fost scufundarea treptată a celor 50% în cei aprox. 25% de sub ei.
E bine să reținem categoriile, ca să putem vorbi cât mai detașat și precis cu putință despre peisajul uman actual și viitor”, a scris Platon în completarea tabelului menționat.