News ȘTIRI AstraZeneca, sponsorizări de 9,8 milioane de lei pentru medicii din România, în...

AstraZeneca, sponsorizări de 9,8 milioane de lei pentru medicii din România, în 2014

AstraZeneca, compania ce urmează să livreze României 17 milioane de doze de vaccin împotriva coronavirusului, a sponsorizat cu 9,8 milioane de lei medicii români, în 2014, potrivit unor informații date publicității de Digi24.

Potrivit anchetei pe care Digi24 o realiza în urmă cu patru ani, 90 de firme producătoare de medicamente au raportat Agenţiei Naţionale a Medicamentului plăţi totale către medici de peste 160 milioane lei.

Ce înseamnă aceste plăți? „Sumele au fost virate pentru: servicii de consultanță, drepturi de autor, onorarii pentru diferite activități, sponsorizării pentru participarea la congrese naționale și internaționale, care aduc punctele de educaţie medicală continuă cerute de lege. Unii medici au primit chiar și tablete și scaune directoriale”, potrivit sursei citate.

Printre firmele producătoare de medicamente care au dat bani medicilor români se găsește și AstraZeneca, compania despre care R3Media a relatat că urmează să furnizeze 17 milioane de doze de vaccin împotriva coronavirusului statului român.

Topul firmelor, așa cum a fost prezentat de Digi24, arată astfel:

– Pfizer România – 15,34 milioane lei

– Johnson & Johnson – 12,9 milioane lei

– Servier Pharma – 10,24 milioane lei

– AstraZeneca – 9,8 milioane lei

– AbbVie – 7,32 milioane lei

– Roche România – 7,17 milioane lei

– Merck Sharp Dohme România – 6,86 milioane lei

– A&D Pharma Marketing & Sales – 6,45 milioane lei

– Berlin-Chemie A. Menarini – 6,41 milioane lei

– Sanofi-Aventis România – 4,59 milioane lei

La momentul respectiv, preşedintele ANM, dr.Gheorghe Borcean, admitea că în relaţia medici-firme de medicamente există cel puţin o incompatibilitate morală, dar fără să acuze explicit ocolirea legii.

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul globalist și nu există, precum în Statele Unite sau alte țări, companii care să-și asume cauze conservatoare și/sau naționale.

Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Nimeni nu-mi „editează” ideile și materialele publicate. Sunt un om liber. Dacă dorești să ai ce citi în continuare, contribuie și tu printr-o donație, oricât de mică. Împreună, putem reuși multe.

Mulțumesc.

Mihai Șomănescu
Publisher R3Media

MAI MULTE DE LA ACELAȘI AUTOR

IMPORTANT

Campania R3Media a strâns 3.440 de lei din cei 17.561 lei...

Dragi prieteni ai R3Media, sunteți extraordinari! Campania de donații pentru luna septembrie s-a încheiat ieri cu un bilanț care mi-a depășit așteptările: din necesarul de...

Cele mai citite

Articole relaționate