Hristos era Învățătorul. Cel care ridica sufletele prin Cuvânt, mai dinainte de a săvârși minunea. Si veacuri la rand, ca o mută înțelegere a Omului, școala s-a aflat în grija și sub îndrumarea Bisericii. Veacul iluminist o desprindea încet de acolo si-i dădea aripi prometeice, pentru ca Bonaparte și ai săi francezi de salon să-i afle deplina împlinire intru o liberă cugetare.
De atunci școala a urmat cuminte, fiecare regim, ca o suavă întruchipare a necesarului pentru Cetate. Studenții la Paris au adus de acolo binecuvântările modei republicane, romanticii cu plete, adesea ftizici au învățat poporul spre mântuirea noii epoci. In prag de veac nou ne-am ales cu revendicări cu iz democratic, iar naționalismul interbelic a prins a cuvânta din pupitrele încordate. Traversând heirupist noi decenii, învățământul de masă cânta mai apoi tractoarele si țesea umbrele de soare pentru tovarăși, din borcanele depozitate în proximitatea ieșirii de incendiu.
Iată-i aici, lângă piciorul vremurilor noi, cum uniformizează azi, pe rând, pupitrele tăcute.
În locul matricolei de sub umărul stâng, în vremurile de pe urmă pruncii primesc îngeri care-i acoperă cu aripile grele.
Răscoliți de cântecul sirenei, dascălii au uitat cu totul atenționarea hristică de a nu-i sminti pe pici și au intonat pe diferite voci imnuri – dulci ecouri din vecini. Cu glas tot mai limpede, nelăsând loc îndoielii, au dat tonul Pandorei din cutie și au cules apoi ce au semănat.
Vraja i-a dus departe, în larg. Cu degetele încleștate unele în altele, ca într-un tablou a lui Bălașa, trăgeau după ei inocența blondă prin valurile înspumate.
Învățătorul îi privește răbdător cum dau din mâini și caută în zarea îndepărtată, izbăvirea. Arar își mai saltă umerii încremeniți, din valuri.
Ieșiți din mare, călcând peste pietre, puștii învață să pășească.
” În locul matricolei de sub umărul stâng, ”
-se reffera la scarificarea anti-variolica…….
(cicatricea de pe brat)
În Tibet, variolizarea se practica prin scarificare cu un mănunchi de ace înmuiate în lichidul pustulos. Metoda s-a răspândit în Asia.
-vrajeala,
e circumciziune universala.
Un autor care vrea să știm că este profesor, scrie pentru eternitate articole mistice (ori poate presa liberă e de vină, fiindcă doar pe acestea i le promovează ?!), în care raportează (maselor!) … realitatea! Nici să mă plătească nu aș ști despre ce „smintire a copiilor” („neomarxismul” democratic ?), despre ce „vraja”, „sirene” („bunăstarea” UE ?) vorbește!
Care-i ideea cu numărul matricol ? Eram prea tineri să-l avem ? Acum, dacă avem CNP, număr de sănătate, număr de contribuabil, număr de salariat ETC., acum avem vreo obiecție ? Acum nici o lună, un „nostalgic” s-a prezentat la liceu pentru întâlnirea de 40 de ani cu numărul matricol (de atunci) cusut de mâneca stângă de la cămașă. Protest anticomunist ?
Dvs. sunteți … licențiat în istorie ?!? Ați văzut cum scrie un licențiat în istorie ?
„Investigative historian Eric Zuesse’s new book, AMERICA’S EMPIRE OF EVIL: Hitler’s Posthumous Victory, and Why the Social Sciences Need to Change, is about how America took over the world after World War II in order to enslave it to U.S.-and-allied billionaires. Their cartels extract the world’s wealth by control of not only their ‘news’ media but the social ‘sciences’ — duping the public.”
Ne lămuriți cine minte ?
https://www.youtube.com/watch?v=gSyI6S5eoN0
https://www.youtube.com/watch?v=dSXvw6y01E4
Vedeți ce scrie/publică Stânga americană ? Dvs. ați scris vreodată în viață despre realitate ? Ați explicat vreodată cum a ajuns „intelectualitatea” în închisori ? Ați răspuns vreodată cititorilor ?
Ce veți răspunde întrebării „Ce ați știut și când ?” ?
Ce ziceați de „dascăli” (dvs., care semnați … „profesor”!) ? Că nu s-au ridicat împotriva … orânduirii ?