joi, iunie 13, 2024
ACTUALITATEProf. Gabriel Braic, despre efectele stagnării salariale a profesorilor: În primul rând,...

Prof. Gabriel Braic, despre efectele stagnării salariale a profesorilor: În primul rând, deschide ușa școlilor pentru salahorii slab pregătiți și întoarce spatele profesioniștilor cu experiență

Profesorul Gabriel Braic, cunoscut om de cultură din Cluj-Napoca, spune că amânarea creșterii salariilor pentru profesori va avea două efecte importante.

În primul rând, va invita în școli oameni nepregătiți și în al doilea rând, îi va descuraja pe profesorii și profesioniștii buni, dedicați școlii și elevilor.

„Li se spune salahori. În trecut se ocupau de repararea cetăților sau a drumurilor pentru Poarta Otomană. Azi sunt muncitorii necalificați, buni la toate. Și la nimic. Pe șantierele patriei. Ce face ministrul prin decizia de a amâna a doua oară creșterea legală a salariilor din învățământ? Ei bine, face două lucuri. În primul rând, deschide și mai larg ușile școlilor pentru salahorii slab pregătiți. Sau deloc. În consecință, actul educațional va fi anemic, maladiv chiar. Da. Domnul Cîmpeanu îi invită public pe cei care n-au nicio vină, dar care habar n-au nici ce, nici cum să predea. „Poftiți în sistem!” pare să le spună. În al doilea rând, întoarce spatele profesioniștilor, profesorilor cu experiență, cu vocație, care oricum muncesc din greu în șantierul educației încercând să construiască oameni. Și poate tocesc același costum de zeci de ani la catedră. Măcar astfel se aseamănă cu geniul eminescian din Scrisoarea I: „Iar colo bătrânul dascăl, cu-a lui haină roasă-n coate, / Într-un calcul fără capăt tot socoate şi socoate.” Îi solicităm domnului ministru să se gândească de două ori. Și să găsească soluții!”, a explicat profesorul Gabriel Braic.

Reamintim că mai multe asociații de elevi au protestat față de Ministrul Educației pentru că amână creșterea salariilor profesorilor.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

2 COMENTARII

  1. Să fim serioși, multe posturi sunt ținute-n schemă de dorul lelii și nu neapărat toți profersorii sunt profesioniști.Sunt materii care se vor introduse ca ecou la propaganda euromarxistă iar multe altele sunt ocolite deși ar trebui predate în beneficiul elevilor.Muzica este singura materie care ridică IQ-ul copiilor dar este cvasi- inexistentă în ciclul primar, abilitățile practice, predate în ciclul gimnazial, lipsesc cu desăvârșire, la fel ca proiectele care ar putea stimula imaginația elevilor. În universități se face cercetare în dorul lelii, partea aplicativă fiind, de regulă, predată de oameni de firmă .Diploma și pila primează, mulți neavând prea multe în comun cu propria lor meserie pe care n-o înțeleg prea bine și n-o practică deloc.Vezi absolvenți de Electronică care nu sunt în stare să repare un amărât de radio pe tranzistori,și ăștia nu sunt puțini.Scolastica n-a ridicat Evul Mediu ci inventatorii au făcut-o.Ar trebui studiat acest principiu în învățământ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE