Mai mulți angajați din cadrul Betfair Cluj au fost anunțați, pe 5 februarie, că urmează să fie concediați, a anunțat expertul în piața muncii, Doru Șupeală.
Potrivit acestuia, circa 50 de oameni din departamentul Sports Operations din cadrul Betfair Romania Development ar urma să își piardă locul de muncă în luna iulie.
„Cei disponibilizați făceau parte din echipa care asigura serviciile live de asistență pentru clienții unora dintre cele mai mari platforme mondiale de pariuri online și jocuri de tip casino (păcănele). Posturile desființate sunt cele care asigurau recepționarea și direcționarea sesizărilor și solicitărilor pariorilor, actualizarea cotelor și a rezultatelor sportive, profilarea clienților, supravegherea pariurilor și prevenirea tentativelor de fraudă”, a scris Doru Șupeală pe site-ul propriu.
Conform acestuia, anterior, compania desființase și echipa de Content pe care o avea la Cluj, renunțând la specialiștii care creau materiale de promovare pentru evenimentele și pariurile sportive. Acum este prima dată când Betfair Romania desființează un departament întreg.
„Nu există încă informații despre eventuale pachete de salarii compensatorii care li s-ar putea oferi celor concediați, comunicatul intern care anunță vestea fiind scris ca de obicei într-o lemnoasă limbă corporateză, care ocupă spațiu mult și nu spune nimic concret”, a mai scris Doru Șupeală.
Reamintim că doar în ianuarie, în Prahova, au fost concediați aproape o mie de oameni, de către două multinaționale.
2025 – Anul concedierilor în economia românească
Un sondaj HR Barometru, realizat de PwC România, arată că procentul companiilor care estimează reduceri de personal a crescut vizibil în acest an faţă de aceeaşi perioadă din 2024, notează StartUp Cafe.
„Măsurile de majorare a fiscalităţii, luate de Guvern pentru reducerea deficitului bugetar, precum eliminarea facilităţilor pentru IT, agricultură şi construcţii, dar şi încetinirea creşterii economice naţionale şi a altor state au început să schimbe coordonatele pe piaţa muncii. În plus, mediul de afaceri se aşteaptă la noi măsuri fiscale. Companiile resimt astfel o presiune tot mai mare pe bugete care se traduce în imposibilitatea compensării facilităţilor eliminate de stat, diminuarea procentelor de creşteri salariale pentru acest an şi chiar reduceri de personal”, se arată în studiu.
La începutul anului 2024, sectorul de Retail, FMCG şi Distribuţie era singurul care menţiona reduceri de personal de 14%, conform HR Barometru. În ianuarie 2025, acest sector continuă să estimeze reduceri de 17%, pentru acest an.
În 2025, apar în sondaj şi alte sectoare care intenţionează să facă reduceri de personal. Astfel, 45% dintre angajatorii respondenţi din sectorul IT şi telecom preconizează o reducere a numărului de angajaţi, iar 7% o stagnare a personalului, comparativ cu anul trecut, când niciun angajator din acest domeniu nu estima scăderi. Mai mult, 81% dintre respondenţi estimau creşteri, iar 19% stagnare.
De asemenea, comparativ cu HR Barometrul din ianuarie 2024, când majoritatea companiilor (92%) din domeniul farma estimau creştere, iar restul de 8% stagnare, la ediţia de la începutul acestui an, 22% dintre companiile din sectorul farmaceutic estimează o scădere a numărului de angajaţi. Reduceri mai sunt estimate şi în industria auto (22%), manufacturieră (15%) şi servicii financiare (13%).
În ceea ce priveşte bugetul salarial, creşterile estimate la nivel de piaţă generală sunt de 7,3% în 2025 comparativ cu anul anterior, când procentul de majorare a fost de 11,6%. Majoritatea creşterilor salariale sunt influenţate de performanţa individuală a angajatului, urmată de performanţa companiei şi evoluţia pieţei. Doar unul din patru angajatori ajustează salariile sau acordă bonusuri pentru a reflecta inflaţia sau creşterea costului vieţii.
Sondajul HR Barometru a fost realizat de PwC România în perioada 14 – 20 ianuarie 2025, pe baza informaţiilor furnizate de către 130 de companii participante din IT şi Telecom – 22%, servicii externalizate – 17%, servicii financiare – 12%, produse industriale – 10%, Bunuri de larg consum, Distribuţie – 9%, retail – 9%, farmaceutic 7%, auto – 7% şi construcţii – 2%.