sâmbătă, iulie 13, 2024
ACTUALITATEO formalitate: Parlamentul European „a aprobat” încetarea vânzării de automobile noi cu...

O formalitate: Parlamentul European „a aprobat” încetarea vânzării de automobile noi cu motoare termice începând din 2035

Parlamentul European a aprobat, marţi, printr-un vot final, regulamentul care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035, informează Agerpres.

„Regulamentul încurajează producţia de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambiţioasă a obiectivelor pentru 2030 şi un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esenţial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050. Obiectivele oferă claritate industriei auto şi stimulează inovaţia şi investiţiile în cazul producătorilor de maşini. Consumatorii vor putea cumpăra şi conduce mai ieftin maşinile cu emisii zero, iar o piaţă la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor”, a declarat eurodeputatul olandez Jan Huitema, care este raportor pe acest proiect.

Noua legislaţie stabileşte are ca scop reducerea emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi cu 100%. Obiectivele intermediare pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete. Regulamentul prevede însă că producătorii care au o producție mică anuală (între 1.000 şi 10.000 de autoturisme noi sau între 1.000 şi 22.000 de camionete noi) pot obţine o derogare până la sfârşitul anului 2035. Pe de altă parte, vor fi promovate stimulentele pentru producătorii de vehicule cu emisii zero sau cu emisii scăzute, precum cele electrice sau hibride performante. Între 2025 şi 2029, valoarea de referinţă pentru mecanismul existent de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero şi cu emisii scăzute va fi de 25% pentru vânzarea de autoturisme noi şi de 17% pentru camionetele noi, urmând să fie eliminată din 2030. Din doi în doi ani, începând cu sfârşitul anului 2025, Comisia va publica un raport pentru a evalua progresele înregistrate în domeniul mobilităţii rutiere cu emisii zero. După votul final din Parlamentul European, textul va trebui să fie aprobat oficial şi de Consiliu, urmând să fie publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la scurt timp după aceasta.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Ghidul incorect politic – Despre încălzirea globală și ecologism, de Christopher C. Horner, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

Votul nu are nicio relevanță, deoarece decizia fusese luată deja de către Comisia Europeană, iar Parlamentul European nu are puterea de a emite legi.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

5 COMENTARII

  1. @ Vlad: este posibil, ba mai mult efectul va fi îngrădirea libertății de mișcare. Când trebuie să stai câteva ore la încărcat, cum mai faci drumuri de 2000-3000 de Km într-o vară în Europa? Sau 2000 în România? Poate mai evoluează bateriile, dar sunt curios când vor începe să le adune pe cele uzate pentru reciclare. Prețul va crește nu va scădea (cum ar fi normal la ceva care se perfecționează).

  2. Parlamentul UE e doar consultativ. Comisia sau Consiliul UE întrebă Parlamentul numai dacă vor mușchii lor. Ceea ce votează Parlamentul este apă de ploaie, oficinele amintice ce-ncep cu „C” iau sau nu iau în seamă.
    Iar voi ieșiți din casă să votați parlamentari UE.

  3. Rușii și arabii se intorc la măgari.
    Americanii și englezii iși pierd asul din mânecă.
    Urmează dominația orientului indepărtat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE