EDUCAȚIEMircea Platon despre reformele din educație: Elitele care conduc țările din Vest...

Mircea Platon despre reformele din educație: Elitele care conduc țările din Vest care ne conduc și pe noi, sunt educate în școli unde nici mobilierul nu s-a schimbat de 500 de ani

Istoricul Mircea Platon a făcut o analiză fără menajamente a modului în care s-au făcut reformele în educația românească în ultimii 30 de ani.

Într-o discuție cu jurnalistul Răzvan Dumitrescu, redactorul șef al publicației Convorbiri Literare a spus că în urma pandemiei s-au accentuat „tendințele autoritare, iar în SUA se vorbește despre marxismul medical”.

Despre ultimii 30 de ani, în ciuda unor progrese în anumite domenii, „România ca structură economică, socială, culturală, a suferit foarte mari pierderi”, crede Mircea Platon.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Cultura noastră: ce a mai rămas din ea, de Theodore Dalrymple vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

În ceea ce privește distrugerea școlii din România, Mircea Platon spune că totul s-a făcut în urma unui plan bine stabilit, testat anterior în țări din Africa și America Latină.

El a precizat că au fost încurajate doar elitele care nu au urmărit dezvoltarea competitivă a României. Soluția, în opinia sa, este creșterea valorilor autohtone, deoarece țara nu-și permite importul de inteligență.

Ține-ți EROII aproape! Cumpără un tricou sau o bluză cu chipul unui Mare Român și vei contribui la susținerea siteului R3media.

„Defrișarea minților în România s-a făcut ca urmare a unui plan bine articulat, care a fost deja pus în aplicare în anii 80 în Africa și America Latină.

Amatorismul elitelor locale s-a grefat pe un plan bine pus la punct, testat pe alte continente și care în esență prevede descentralizarea și privatizarea învățământului public.

Era bună elita care contesta comunismul, dar nu era bună elita care ar fi putut face România o țară concurentă pe anumite piețe.

Nu ne permitem să importăm inteligență, ca în Occident, soluția este să ne creștem propriile valori, așa cum face Gică Hagi la Viitorul Constanța”, a declarat el la DC News.

În ceea ce privește nevoia de modernizare mult clamată, Mircea Platon spune că elitele occidentale sunt educate în școli conservatoare, care nu au schimbat nimic în ideile pedagogice.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Să nu trăim în minciună. Un manual pentru disidenții creștini, de Rod Dreher, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media

Istoricul spune că pe baza cercetărilor sale a observat cum din 1989 s-a schimbat obiectivul școlii românești: din formarea de cetățeni, s-a trecut la crearea de forță de muncă pentru piața de muncă.

„Uitați-vă, elitele care conduc țările din Vest care ne conduc și pe noi, sunt educate în școli unde nici mobilierul nu s-a schimbat de 500 de ani, darămite ideile pedagogice.

S-a trecut de la obiectivul de a crea buni cetățeni, capabili de a gândi sănătos și de a lua decizii, la crearea de forță de muncă pentru piața globală.

Pornind de la acest obiectiv s-au reformat manualele, planurile cadru, modurile de evaluare și modurile de predare. S-a lucrat sistematic”, a continuat Mircea Platon.

Despre digitalizarea învățământului, Mircea Platon spune că ne va întoarce în epoca de piatră, din cauza efectelor nefaste asupra copiilor.

„Cu Covid sau fără, lobby-ul digital din Europa, care este un subset al lobby-ului digital din lume, împinge învățământul în direcția digitalizării.

Digitalizarea învățământului ne va împinge în epoca de piatră, pentru că vom pierde multe dintre cele care ne definesc ca oameni civilizați.

Există studii neurologice, serioase, scrise de lumea medicală în care sunt demonstrate efectele total nocive ale accesului neîntrerupt și neîngrădit al copiilor la calculator până la 16-18 ani. Deci, mai bine nu, în acest caz.

Atât proiectul educațional al PSD cât și cel al președintelui Iohannis sunt similare, ele par fi venite de undeva mai de sus. Bătălia era doar pentru franciză, cine va controla reforma educației.

La ultima negociere politică, nimeni nu mai voia Ministerul Educației, pentru că știau că hotârârile erau luate deja”, a mai zis intelectualul ieșean.

Mircea Platon a dat exemplul unui expert britanic care în România susținea exact opusul celor pe care le propovăduia în țara sa.

Mai departe, autorul cărții „Deșcolarizarea României”, a spus că elitele din țările precum Ungaria, Polonia sau Slovacia nu au accesat la „acest proiect de eliberare de capital prin distrugerea structurilor locale: școlare, industriale”.

„În Marea Britanie militează pentru diminuarea rolului calculatorului în educație, și în viața copiilor, în timp ce aici spune exact opusul.

Acolo spunea că problema e că părinții își abandonează copiii telefoanelor mobile și că nu le mai citesc, în timp ce la noi, unde există o cultură a cititului, vine și ne spune că trebuie să digitalizăm, să facem o educație pentru secolul XXI.

Mă deranjează ipocrizia lui.

Elitele țărilor de la Vișegrad au fost mai responsabile și nu s-au lăsat antrenate în acest proiect de eliberare de capital prin distrugerea structurilor locale: școlare, industriale, etc.

În loc să mergem cu cultura generală care permite apoi o specializare la vârf, transformăm învățământul într-o școală de meserii care va produce, în cele din urmă, și chelneri”, a adăugat Mircea Platon.

MAI MULTE DE LA ACELAȘI AUTOR

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul global și nu există, precum în Statele Unite sau alte țări, companii care să-și asume susținerea cauzei naționale.

Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Trebuie să știți: nimeni nu-mi „editează” ideile și materialele publicate. Sunt un om liber. Dacă îți place și dorești să citești și în continuare materiale pe R3media, contribuie și tu printr-o donație, oricât de mică. Împreună, putem reuși multe.

Mulțumesc.

Mihai Șomănescu
Publisher R3media

4 COMENTARII

  1. 4 mld. eu pt. scoli noi
    vin din UE, restul noi…
    ___________________
    proiect în dezbatere
    10%DIN P. I. B.
    (4%investitii)
    pt trecerea de la ed funcțională la ed morala.
    scop:dezvoltarea armonioasa a individului (împlinit ca ființă, înțelegere funcționala, acces la creația științifica și artistica)
    3 ANI PREGATITORI. studiu limbaje prin joc
    12 ANI OBLIGATORII
    1 EDUCATOR-10 ELEVI
    PRINCIPIU:înțelegerea fenomenelor nu memorare mecanica
    MATERII:
    LIMBAJE:matern, străin, vizual, muzical, corporal
    STIINTE:mate, fizica, geografie, chimie, biologie
    ISTORII:naționala, universala, arte vizuale, arte spectacol, religiilor
    SPORTURI:atletism, echipa, lupte, înot, optionale
    DIN ANUL5:se introduc materii opționale funcție de profil
    TESTARE:(fara note) națională trimestriala
    LICEE URBANE SPECIALIZATE(asigurare transport) asigura pregătire medie
    RECUPERARI:în vacante
    PROFESORI SPECIALIZATI+ARTIȘTI CU JUMĂTATE DE NORMA
    BAC:7 materii
    SCOLI NOI DOTATE
    CL. 1-6 dimineața
    CL. 7-12 după masa
    FINANTARE:
    6% lege
    4% eradicarea coruptiei(min. 13%din PIB)
    MANUALE adaptate
    Scopului
    PROFESORII VOR DEZVOLTA SISTEMUL
    „o societate postmoderna își pune aceasta problema”
    prof dr arh M. C DONICI
    20 ani elev
    30 ani PROF

Cele mai populaR3 articole

Articole R3laționate

IMPORTANT

Fiți LEI pentru R3: Am strâns 12.851 de lei din 45.000,...

Dragi prieteni, aici o să vă țin la curent cu campania de donații pe care am început-o pe 1 iulie 2021 și care se termină...