Compania Google va bloca publicitatea electoral de pe platforma sa omonimă după alegerile prezidențiale din 3 noiembrie, a declarat vineri un purtător de cuvânt al companiei, informează Profit.ro, citând agenția Reuters.
Google a informat pe email advertiserii că nu vor mai putea să promoveze reclame „referitoare la candidați, alegeri, sau rezultatul acestora, având în vedere numărul fără precedent al voturilor care vor fi numărate în acest an după ziua alegerilor”.
Și alte rețele sociale au luat măsuri asemănătoare: Facebook a anunțat la rândul său că nu va mai accepta reclame politice noi în săptămâna premergătoare alegerilor și că va respinge reclamele care au rolul să revendice victoria înaintea declarării rezultatelor alegerilor.
Twitter a interzis anul trecut publicitatea politică, în timp ce Google a limitat anterior modalitățile prin care advertiserii pot să țintească alegătorii la nivel micro.
Noua politică are ca obiect reclamele care sunt legate în mod explicit de alegeri, precum și orice tip de reclame care se referă la alegeri la nivel federal și de state.