miercuri, februarie 19, 2025
EDUCAȚIEDiscriminarea studenților români prin migrație și internaționalizare

Discriminarea studenților români prin migrație și internaționalizare

În ultima vreme procesul migrației s-a accelerat nu doar prin cotele oficiale impuse de UE sau prin subvenționarea de către stat a muncitorilor aduși din străinătate (o măsură care dezavantajează salarial muncitorul român).

O altă rută sigură de aducere a migrației în Europa este sistemul universitar. Ea are aparența respectabilității căci oameni „vin la studii”. În realitate obiectivul multor studenți asiatici sau africani nu este atât nevoia de a face studii în Galați sau Suceava cât nevoia de a obține un pașaport UE mai ușor. În acest sens, Ministerul Educației alocă burse din banii publici pentru studenți Non-UE. Motivația este halucinantă prin transparență: combatem intoleranța aducând migrație extra-europeană. Combatem frica de migrațiune cu mai multă migrațiune. Cum combatem intoleranța? Luăm bani de la studenții români și îi dăm studenților străini. Curat murdar! Căci banii ministerului nu sunt banii ONG-iștilor care s-au aciuat la Minister. Ci sunt banii părinților care au finanțat cu taxe educația.

Se știe peste tot în Europa că majoritatea acestor studenți Non-UE nu vin pentru a-și dezvolta abilitățile și pentru a se întoarce acasă să contribuie acolo la ridicarea societății lor. Fiind tineri care primesc o bursă de studiu, pentru ei această șansă este un argument absolut pentru a rămâne in societatea gazdă, nu din iubire de poporul român sau dorință de asimilare culturală, ci pentru oportunitățile economice evidente. Mediu academic, unde universitățile sunt finanțate pe cap de student, acceptă cu complicitate orice fel de studenți care ar putea ține sus cifrele și ar putea masca prăbușirea demografică. Căci căderea demografică amenință universitățile cu lipsa studenților, adică cu tăierea posturilor didactice. Astfel că UE folosește această pîrghie și complicitatea universităților pentru a injecta migrație academică.

Un vehicul al internaționalizării este programul Erasmus pe care Jean Claude Junker îl lăuda că a produs un milion de copii prin cuplurile mixte formate în cadrul sejurului academic, ca și cum am vorbi despre performanța unei agenții matrimoniale. În termeni de performanță, acest program tate este deja recunoscut de mulți profesori din Europa ca ineficient. Studenții Erasmus nu au motivația academică dezvoltată și nici frecvența la cursuri convingătoare. De multe ori sunt chiar aroganți când vin din țări dezvoltate în Europa de Est. În multe privințe este turism academic, oportunitate de a veni șase luni la distracție într-o țară săracă din Est. Spanioli, francezi sau germani vin cu plăcere in Ungaria, Bulgaria sau România mai mult pentru cluburi și distracții ieftine decât pentru „exchange academic”.  Este o aventură socială mai mult decât o aventură a cunoașterii. În ultima vreme „internaționalizarea” a intrat pe steroizi: pe multiple canale instituționale, presiunea de a aduce studenți străini, mai ales Non-UE crește asupra Ministerului Educației. Recent Ministerul a început redistribuirea de noi studenți străini în universitățile românești care au programe de studii în limba engleză.

Cum sunt discriminați studenții români prin migrație academică și internaționalizare?

Mulți pot crede argumentele oficiale că migrația aduce „plusvaloare” societății gazdă. Internaționalizarea sună bine și aduce puncte în clasamentele universitare. În realitate, pentru majoritatea studenților români fără posibilități materiale, aceste canale nu aduc beneficii ci costuri nete. De exemplu: deși se alocă burse pentru studenții Non-UE, se taie burse sociale pentru elevii români: https://r3media.ro/guvernul-elimina-bursele-sociale-pentru-copiii-de-la-tara-care-invata-in-alta-localitate/

Trebuie înțeles matematic că orice ban dat unui student străin este un ban luat de la un student român. Mai ales în condiții de inflație galopantă când românii sărăcesc în mod accelerat, când chiriile explodează în orașele universitare iar datoria țării a fost dublată în anii pandemiei, această aventură de generozitate falsă a Ministerului Educației este cinică și imorală. Însă știm că filosofia aceasta vine de la Comisia europeană. Dar noi nu suntem Germania să ne permitem să lumă bani de la studenții români și să-i dăm studenților asiatici și africani. În plus tot mai mulți europeni văd dezastrul exceselor migraționale care au adus costuri sociale uriașe pentru Occident unde siguranța stradală este grav afectată.

Toți acești studenți străini sunt aduși în căminele studențești și de la an la an, locurile studenților români scad în favoarea noilor veniți. Studenții români devin studenți de mâna a doua, căci pe ei nu se câștigă puncte în clasamentele universităților. Studenții internaționali devin studenți de rangul întâi căci pe ei se câștigă puncte în clasamentele universităților. Astfel că ei au prioritate la cazare în cămine. Studenții români să își ia chirii scumpe în marile orașe, căci ei nu contribuie la „indicii de performanță” pentru ranking-ul universităților. Nu contează că părinții studenților români au întreținut decenii întregi prin taxe sistemul educațional și salariile profesorilor. UE dictează „internaționalizarea” universitară și cote de migrație pe canal academic – repartizate de sus peste capul studenților „locali”.

Aici se vede că migrația mult lăudată este un joc cu sumă nulă pentru majoritatea cazurilor. Camera de cămin și bursele acordate studenților străini NU vor fi acordate studenților români, e simplu, e matematic…. Fiecare oportunitate pentru unii este luată de la alții.  Tot mai des studenților români li se închide ușa în nas, că nu mai sunt locuri în cămin. Dar mulți nu știu motivul real.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE