ACTUALITATECristian Onețiu, cofondator Life Care: Bussinesul meu tinde să treacă de 10...

Cristian Onețiu, cofondator Life Care: Bussinesul meu tinde să treacă de 10 milioane de euro cifră anuală de afaceri

R3media începe o serie de interviuri cu oameni de afaceri români, pentru că este important să știm că ei există și că trebuie să-i sprijinim. Primul este Cristian Onețiu, cofondatorul Life Care, cea mai mare companie de vânzări directe fondată local, nu doar din România, ci și din sud-estul Europei, pe piața de produse bio, naturale și vegane. El a fost de acord să ofere un interviu in exclusivitate pentru R3media și vom vorbi despre anul pandemic 2020, despre strategii de business, măsuri luate în privința restricțiilor, succes, investiții în piața Crypto și Blockchain, dar și despre planuri pentru 2021.

R3media: Un an și jumătate de pandemie, de schimbări, de neprevăzut. Cum a fost acesta pentru tine?

Cristian Onețiu: A fost o perioadă cu multe provocări și din perspectiva mea, dar și a multor antreprenori cu care am lucrat în această perioadă. Consecințele pandemiei SARS – CoV-2 au adus situații de criză în aproape toate domeniile. Inclusiv în business și mediul antreprenorial. Dar, pe de altă parte, au adus și multe oportunități, în primul rând această perioadă ne-a învățat să ne privim afacerile și mediul antreprenorial dintr-o altă perspectivă. 2020 a venit brusc cu necesitatea schimbărilor, de a învăța lucruri diferite, de a consolida afaceri în zone în care deși funcționau, nu înseamnă că o făceau corect și pe baze solide, cu un plan de backup în caz de necesitate. În primul rând am învățat cu toții să fim mai flexibili astfel încât să ne putem repoziționa. Cum spuneam și atunci, într-o piață în schimbare majoră, fiecare lună de pandemie activă a înseamnat și înseamnă în continuare 9 luni de recuperare economică. Chiar în a doua lună de restricții am organizat, atât ca antreprenor cu experiență, cât și ca business adviser, un webinar gratuit, la nivel național, „Transformă-ți afacerea și scoate-o din criză”, la care au participat 3.800 de persoane, inclusiv români din afara granițelor țării. Am considerat că e util să acționez ca sprijin pentru alți antreprenori, din toate domeniile, pornind de la un sondaj desfășurat în rândul a 208 antreprenori activi în programul ScaleUp 1.000 pentru a identifica punctual problemele cu care mulți se confruntau atunci.

R3media: Ce a însemnat această perioadă pentru compania ta, Life Care? Ce măsuri ai luat?

C.O.: Chiar pot spune că anul 2020 este ceva cu care nu ne-am mai întâlnit niciodată. La începutul restricțiilor am trecut la Life Care printr-o reorganizare a activității și am avut îngrijorări legate de lanțul de aprovizionare. Am mărit imediat stocurile și am ajuns, după mai bine de 5 luni, să putem spune că acesta a fost cel mai bun an al nostru, cel puțin din ultimii cinci ani. Unul dintre factorii importanți de contribuție a stabilității și care au dus inclusiv la o creștere a fost acela că noi aveam deja un model de business adaptat, cu o gamă de peste 300 de produse bio, naturale și vegane grupate în mai multe arii importante: sănătate și imunitate, slăbire și detoxifiere, frumusețe și îngrijire personală, îngrijirea casei, nutriție și sport, educație și dezvoltare personală, bani și antreprenoriat.

Ține-ți EROII aproape! Cumpără un tricou sau o bluză cu chipul unui Mare Român și vei contribui la susținerea siteului R3media

De asemenea, un alt factor vital a fost acela că totul era deja digitalizat, astfel am reușit să livram în toată Europa, chiar și în zone relativ închise la vremea aceea: Italia și Spania.  Iar un lucru important pe care l-am decis în acea perioadă a fost de a ajuta mai mult, astfel încât am creat promoții speciale pentru produsele de imunitate, la care exista oricum o cerere mare și înainte. Am pornit de la ideea că, într-o perioadă în care alții creșteau prețurile la cele mai vândute și „vânate” produse, noi să le scădem, luând în considerare și faptul că e posibil ca și veniturile clienților noștri să scadă. Așa am considerat noi că trebuie să contribuim atât pentru ei, cât și pentru prietenii și familiile lor, oferind inclusiv recomandări personalizate. S-a dovedit, în plan secundar, că această decizie a adus, pe lângă o creștere a cererii deja existente, la o creștere de 25% a comunității, la nivel de noi clienți, în șase luni, și la vânzări care au depășit cu un procent de 17% anul 2019. Cu precădere luna iunie 2020, în care s-au înregistrat vânzări cu 30% mai mari față de iunie 2019.

R3media: Ce alte aspecte pozitive a adus anul pandemic, din punct de vedere al businessului?

C.O.: În mijlocul acestui an atipic, 2020, noi am avut o aniversare importantă: pe 4 iulie anul trecut am împlinit 15 ani de când am început Life Care, eu și fratele meu Dănuț, o afacere pentru care nu exista o piață în România anului 2005: cea a produselor bio, naturale și vegane. Am început cu cu 2 angajați și o investiție de 300.000 euro, iar în prezent avem peste 60 de angajați, o echipă de management autonomă de peste 5 ani, iar numărul distribuitorilor direcți, care a crescut constant de la an la an, a ajuns la 50.000 de oameni care sunt mai mult decât angajați, sunt ambasadori de brand. Avem o comunitate de peste 5 milioane de oameni din întreaga Europă, o cifră de afaceri care tindea spre 10 milioane de euro în 2020 și peste 100 milioane de euro, cumulativ, în 15 ani. Trăgând linie mai ales în această perioadă dificilă, am privit în urmă la această călătorie în care s-au validat deciziile de business luate de-a lungul timpului. Și care au dus spre un business „all-weather”, cu produse viabile în orice anotimp și pentru orice vremuri, cu foarte multe arii dezvoltate. Mai mult, în această criză economică, noi am oferit posibilități de angajare și  oportunitatea unui nou început, plus libertatea de a deveni propriul manager în acest sistem de vânzări directe. Bucuria și recunoștința sunt cu atât mai mari și le mulțumesc echipei, comunității, colaboratorilor și mai ales clienților noștri (unii dintre ei ne sunt alături de noi încă din primul an) pentru contribuția lor la acest succes.

R3media: Cum ai încheiat anul 2020, ca cifre de afaceri?

Sursa; Arhiva personală

C.O.: Cifrele spectaculoase atinse în 2020 și succesul câștigat într-un an de criză au fost posibile, în primul rând, datorită faptului că Life Care era încă dinainte de pandemie un business adaptat vremurilor, cu implementarea sistemului de lucru la distanță în diverse forme: platforme sociale, conferințe de învățare și dezvoltare la distanță, comenzi și plăți electronice, livrare door-to-door și un conținut cu produse foarte cerute, după cum menționam anterior. Aveam, de asemenea, posibilitatea de comandă online/call center și distribuție door-to-door oriunde în Uniunea Europeană. Prin urmare, noi am înregistrat profit, am crescut și ne-am dezvoltat mai multe segmente de activitate. În 2020, Life Care a înregistrat un profit de aproape 1 milion de euro, în creștere cu 65% față de anul anterior.  Într-un an al provocărilor, Life Care a reușit să își crească și cifra de afaceri pe 2020 cu 25% comparativ cu anul precedent, ajungând la peste 10 milioane de euro. Mai mult, 2021 a debutat pentru Life Care cu  vânzări cu 30 de procente mai mari în luna ianuarie, față de aceeași perioadă a lui 2020, iar planurile pentru acest an vizează o creștere totală a vânzărilor cu 20%.

R3media: Ce piețe de desfacere acoperiți în acest moment cu Life Care?

C.O.: În prezent, Life Care acoperă o piață de desfacere de 25 de țări din UE (printre care se numără România, Ungaria, Italia, Germania, Spania, Slovacia, Franța, Belgia) și Statele Unite ale Americii, pe o platformă de vânzări și de învățare – cursuri și module de training pentru parteneri –  în 8 limbi (română, engleză, italiană, maghiară, germană, spaniolă, franceză și slovacă). În 2021, planul de investiții de 250.000 de euro va fi aplicat pentru creșterea capacității de vânzare la distanță, cu focus de vânzări pe piețele europene de comerț electronic și pe programe de învățare și dezvoltare personală la distanță, din cadrul platformei menționate (webinarii, conferințe și  cursuri online pentru parteneri).

R3media: Ce proiecte noi ai început în 2021 și în ce domenii?

C.O.: Am început să mă documentez despre domeniile Crypto și Blockchain. Și am devenit inclusiv investitor. Acesta este un subiect care mă pasionează și pe mine, dar și pe alți antreprenori din comunitatea noastră. Și mi-am propus să învăț cât mai multe detalii tocmai pentru că eu consider că este viitorul de „acum”.

În urma informațiilor acumulate sau mai bine zis pe măsură ce am început să învăț am organizat și un webinar gratuit  – „Învățăm împreună noile tehnologii” în care am explorat împreună cu alți antreprenori interesați de subiect ce beneficii ne aduce, ca antreprenori, integrarea sistemului Blockchain sau Crypto și cum le putem folosi. Cred că este de un real folos să învățăm împreună, iar pentru mine, să împărtășesc informații structurate tuturor celor pasionați este foarte important. Consider că acesta e momentul să facem trecerea de la antreprenori la „cryptoprenori” și în acest scop ne propunem să dezvoltăm, eu și echipa mea, o platformă dedicată de educație crypto în antreprenoriat. Mai multe detalii despre prima noastră întâlnire găsiți aici https://cryptoprenor.ro/comunitatea-cryptoprenorilor. Poate sunt de folos tuturor celor care nu au putut participa, mai ales că noi am abordat subiectul cu primele și cele mai simple explicații, pe înțelesul tuturor celor care își doresc să învețe și inclusiv să devină investitori.

R3media: Spuneai despre investiții în acest domeniu. Cum ai luat aceste decizii și în ce platformă ai investit?

C.O.: Eu am investit în urmă cu câteva luni în platforma TOKERO, dezvoltată de doi experți pasionați: Marius Morra și Sabin Simionescu. Aici utilizatorii pot învăța foarte ușor, oferă o experiență de navigare intuitivă, cu o interfață simplă și este ușor de accesat. Acesta este un aspect foarte important, inclusiv pentru mine care, ca mulți dintre noi, nu am devenit încă expert.

R3media: Care sunt pașii pentru a face investiții în Crypto? Cum trebuie înțeles domeniul, pentru a avea succes?

C.O.: Educație și informare, înainte de investiții, aș spune eu. Și această nouă tehnologie trebuie înțeleasă ca orice altă investiție, cu riscuri, dar și cu șanse de câștig. În primul rând este nevoie de o educație financiară solidă, o analiză clară a bugetului și a sumelor pe care dorim să le investim, dar și pe care le putem pierde. Apoi educație în noul domeniu, familiarizarea cu termenii, cu fluctuațiile pieței, cu listarea produselor etc. Aici aș putea face două recomandări: cartea „Revoluția Blockchain” de Don Tapscott și Alex Tapscott care mi se pare un „must read” al momentului, în special pentru antreprenori și un început foarte bun pentru a înțelege noua tehnologie. Și, în al doilea rând, parcurgerea videourilor informative dezvoltate tot de cei cofondatori TOKERO, Marius Morra și Sabin Simionescu, pe platforma de educație gratuită https://primacriptomoneda.ro/.

R3media: Ce evenimente pregătești în următoarea perioadă?

C.O.: Pentru prima dată după un an și jumătate de la începutul pandemiei și al restricțiilor, voi susține un workshop live, cu prezență fizică: Ready to Scale? pe 27 iulie, la Phoenicia Grand Hotel din București. Acesta este destinat tuturor celor care lucrează la extinderea businessului propriu, cu resursele actuale, în etapa premărgătoare scalării businessului.

Am pornit în organizarea informațiilor și a structurii workshopului de la cele mai recente cifre. Și anume, în 2020, dintre 1.500.000 de firme în funcțiune în România, doar 2,4%, respectiv 36.000 de companii în activitate, au obținut un profit net anual mai mare de 100.000 de euro (500.000 de lei). Și doar 2.600 de firme (0,18%) au depășit profitul anual de 1 milion de euro, potrivit Termene.ro. Acestea sunt companiile care au resursele necesare pentru a scala și care oferă antreprenorilor independență financiară și libertate personală. Prima întrebare pe care ne-o punem este: Ce au făcut aceste companii pentru a ajunge la aceste performanțe de scalare și la cele financiare? Și apoi ce se întâmplă cu restul companiilor? De ce acestea nu ajung în același punct? Și care sunt soluțiile pentru ca și celelalte peste 1.450.000 de companii active din România să obțină profit suficient pentru a ajunge în această etapă ce garantează acționarilor/fondatorilor o viață bună și o independență financiară? Asta ne-am propus să aflăm, împreună cu cei care vor participa și să dezvoltăm trei direcții principale de lucru: formularea obiectivelor și conceperea unui plan de creștere pentru următorii 3-5 ani, identificarea unor soluții concrete pentru atingerea acestor obiective, stabilirea unei noi structuri personalizate de business, astfel încât afacerea „să lucreze” în direcția profesională și personală aleasă.

R3media: Ce alte proiecte ai în lucru până la finalul acestui an?

C.O.: Toamna va veni cu multe proiecte, voi lansa pe piața două produse noi. Acum lucrăm la ele, încă nu pot da multe amănunte. Dar vă pot spune că unul dintre ele va fi de mare folos antreprenorilor. După Start în antreprenoriat urmează să lansez o nouă carte care va deveni chiar o lectură de căpătâi pentru acest domeniu, atât pentru cei care activează ca antreprenori, cât și pentru cei care își propun să pornească pe acest drum. Iar cel de-al doilea produs va fi amuzant, interactiv și educativ.

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul globalist și nu există, precum în Statele Unite sau alte țări, companii care să-și asume cauze conservatoare și/sau naționale.

Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Nimeni nu-mi „editează” ideile și materialele publicate. Sunt un om liber. Dacă dorești să ai ce citi în continuare, contribuie și tu printr-o donație, oricât de mică. Împreună, putem reuși multe.

Mulțumesc.

Mihai Șomănescu
Publisher R3media

MAI MULTE DE LA ACELAȘI AUTOR

1 COMENTARIU

  1. Firmele românești au luat marea țeapă istorică

    au votat toate USR și PNL să scape de vechea birocrație și de PSD. Dar s-au trezit zdrobite, inchise și duse la limita falimentului de marii progresei care se erijau in apărătorii lor.

    In timp ce firmele românești erau inchise, restricționate, sabotate, marile multinaționale străine operau liniștite, doar cine se pune rău cu Ambasadele care dau telefoane și care au o armată de jurnaliști mercenari pe solda de plată ???

    In același timp pseudoliberalii făceau datorii cu o viteză nemaivăzută reușind in numai 2 ani să ne pună pe drumul falimentului de stat . Numai inflația și PNNR-ul amână acest faliment – inflația sărăcind românii, PNNR-ul fiind tot imprumuturi care vor amâna momentul austerității pana ce fug ăștia de la guvernare cu milioanele date clientelei, consilierilor, studiilor de fezabilitate și ONG-urilor de partid…

    Eu o să cumpăr de la Life Care, evit cat pot produse străine, nu că unele nu sunt mai bune ci pentru că e tot ce putem noi face să ne intărim moneda, să micșorăm deficitul și să evităm supraindatorarea…

    Doar dacă milioane de oameni isi propun să cumpere local putem regla deficitul. Dacă mergem tot in Antalya și in Grecia și luăm produse scumpe de dincolo, o să ajungem datori vanduti cu un leu devalorizat. Negreșit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai populaR3 articole

Articole R3laționate

IMPORTANT

Fiți LEI pentru R3: Am strâns 12.851 de lei din 45.000,...

Dragi prieteni, aici o să vă țin la curent cu campania de donații pe care am început-o pe 1 iulie 2021 și care se termină...