În perioada martie 2020 – martie 2021, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a primit peste 300 de reclamații de la clienții magazinelor Kaufland, care au anunțat lipsa prețurilor afișate la anumite produse, diferențe între prețul afișat la raft și cel de la casa de marcat.
Pe fondul controalelor realizate, inspectorii ANPC au găsit alimente expirate și practici înșelătoare cu privire la promoții și reclame. În total, ANPC a amendat mai multe magazine Kaufland cu 799.100 lei, spune instituția într-un răspuns trimis la solicitarea wall-street.ro.
În perioada martie 2020– martie 2021 au fost înregistrate 335 de petiții referitoare la magazinele Kaufland la Comisariatele Regionale pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) din Brașov, București-Ilfov, Timiș, Iași, Prahova, Argeș, Giurgiu, Teleorman, Dâmbovița, Călărași, Craiova, Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea și Vrancea.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Să nu trăim în minciună. Un manual pentru disidenții creștini, de Rod Dreher, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
Produse defecte în garanție;
Diferențe preț la unele produse intre cel afișat și cel încasat la casa de marcat;
Lipsă prețuri afișate la anumite produse;
Lipsă condiții garanție la produse;
Neconcordanță preț raft-casă;
Servicii neconforme/produse nelivrate;
Prețuri practicate;
Produse cu dată limită de consum depășită;
Promoție înșelătoare.
Inspectorii sanitari de la ANPC au verificat mai multe magazine Kaufland și au descoperit:
Produse alimentare cu termen de valabilitate depășit;
Produse alimentare neconforme;
Reclamă mincinoasă;
Etichetare necorespunzătoare produse;
Diferență de preț raft/casa de marcat;
Promoție înșelătoare;
Comercializare de produse alimentare neconforme;
Comercializarea de produse alimentare expirate;
Lipsă prețuri afișate ale etichetei;
Ambalaje ale produselor congelate comercializate deteriorate;
Diferență de preț raft/casa de marcat.
Reamintim că lanțul Kaufland este un promotor al comunității LGBT, susținând în România această mișcare, de-a lungul timpului. În aprilie, R3media a scris că hypermarketul german este sponsorul principal al Festivalului Internațional de Filme și Artă „Super”. În cadrul evenimentului, elevii de liceu, care au împlinit vârsta de 14 ani, sunt invitați să realizeze filme despre homosexuali.
În 2019 Kaufland a sprijinit un proiect care promova educația sexuală în școli, inclusiv prin intermediul pornografiei. Demersul a dus la proteste împotriva companiei.
De ce ANPC nu le-a închis magazinele pentru frauda?
tocmai asta-i strategia corporațiilor: finanțări ale cauzelor ideologice să poată ei să blameze poporul, in loc să aibă lumea timp să le analizeze evaziunea fiscală, dumping-ul alimentar și frauda comercială