Comisarul european pentru Climă a pus frână zvonurilor amânării vânzării de mașini clasice până în 2035. Acest lucru vine în ciuda presiunilor unor guverne și producători pentru o reconsiderare a politicilor de mediu, potrivit Reuters.
UE a adoptat o lege care interzice vânzările de mașini noi care emit CO2 începând cu 2035. Practic, se interzice vânzarea de motoare diesel și pe benzină.
Italia și Republica Cehă au spus că scăderea vânzărilor de mașini electrice înseamnă că producătorii de mașini nu pot îndeplini aceste obiective. Țările au cerut Bruxelles-ului să le revizuiască de urgență.
Comisarul pentru Climă Wopke Hoekstra a spus că regulile climatice oferă un mediu de investiții previzibil.
Comisia Europeană va purta discuții cu industria „pentru a articula, practic, cum putem modela acest viitor luminos, cum ne putem menține obiectivele, cum putem aduce predictibilitate”, a declarat Hoekstra la o audiere în Parlamentul European.
„Mulți dintre directorii generali de companii auto cu care vorbesc au spus că pot îndeplini obiectivele”, a aăugat Hoekstra. Nu a numit însă și companiile. A pledat totuși pentru investiții publice mai mari în infrastructura de încărcare a mașinilor electrice.
La cererea Germaniei, Comisia Europeană a convenit deja să-și modifice data de eliminare treptată din 2035.
Producătorii de automobile au avertizat că nu pot îndeplini limitele UE de CO2 pentru mașini de anul viitor. Ei se pregătesc pentru amenzi potențial de miliarde de euro.
Hoekstra a spus că aceste temeri pot fi supraevaluate, având în vedere amenzile relativ mici cu care se confruntă producătorii de automobile pentru nerespectarea obiectivelor UE privind emisiile pentru 2020.
Volkswagen s-a confruntat cu sancțiuni de peste 100 de milioane de euro.
Comisarul/Comisara pentru clismă nu a prins “vremurile bune” din anii ’80 de la noi de vorbește așa: ” „pentru a articula, practic, cum putem modela acest viitor luminos, cum ne putem menține obiectivele, …” bla, bla, bla! E cumva rudă cu Greta (bioenergeta)?