vineri, iunie 13, 2025
PRIM PLANPreședintele Toyota: O mașină electrică poluează cât trei mașini hibride | Compania...

Președintele Toyota: O mașină electrică poluează cât trei mașini hibride | Compania care nu a îmbrățișat ecologismul a rămas cel mai mare producător auto din lume

Akio Toyoda susține că forțarea tuturor să cumpere mașini electrice nu este calea de urmat. Președintele Toyota este ferm convins că tranziția nu poate fi grăbită. O orientare exclusivă spre vehicule electrice ar avea repercusiuni majore în întreaga industrie auto. Potrivit acestuia, eliminarea motoarelor cu combustie pune în pericol milioane de locuri de muncă. Din punct de vedere ecologic, Toyoda susține că vehiculele electrice sunt în continuare mai poluante decât hibridele, conform Motor1.

Toyota a vândut aproximativ 27 de milioane de hibride de la lansarea primei generații Prius în 1997. Akio Toyoda susține că acestea au avut aceeași amprentă de carbon ca nouă milioane de vehicule complet electrice, dacă se iau în considerare producția bateriilor și a mașinilor. Practic, o singură mașină electrică este la fel de poluantă ca trei hibride.

Totuși, chiar dacă este adevărat că producerea mașinilor electrice și a bateriilor generează mai multe emisii de carbon decât fabricarea mașinilor pe benzină, pe durata de viață, mașinile electrice sunt responsabile pentru mai puține emisii totale.

„Dacă am fi fabricat nouă milioane de vehicule electrice cu baterie (BEV) în Japonia, acest lucru ar fi dus, de fapt, la o creștere a emisiilor de carbon, nu la o reducere. Asta deoarece Japonia se bazează pe centrale electrice pe bază de combustibili fosili”, a zis el.

Sfârșitul anunțat pentru Toyota, total rupt de realitate

 

Reticența Toyota de a adopta pe deplin vehiculele electrice a stârnit critici. Mulți chiar au pus sub semnul întrebării viitorul companiei. Cu toții am văzut comentarii care prezic prăbușirea Toyota pentru că „a rămas în urmă” în cursa electricelor, dar asta nu s-a întâmplat. De fapt, s-a întâmplat exact opusul. În 2024, Toyota a fost cel mai mare producător auto din lume pentru al cincilea an consecutiv.

Sigur, vehiculele sale electrice poate nu se ridică la nivelul concurenței. Toyota compensează însă prin hibridele sale și modelele ICE (cu motor termic) pe care încă le vinde.

Akio Toyoda a spus cândva că vehiculele electrice nu vor depăși niciodată o cotă de piață de 30% și a susținut că industria ar trebui să se concentreze pe hibride și combustibili sintetici. Deși a recunoscut că modelul Mirai a fost un eșec comercial, Toyota rămâne dedicată hidrogenului și vede potențialul de a-l combina cu motoarele cu ardere internă. În același timp, ajută BMW să lanseze primul său vehicul cu hidrogen produs în serie, programat pentru 2028.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE