Ministrul polonez al al Climei și Mediului, Anna Moscova, a dezvăluit că țara sa, alături de Italia, Bulgaria și România se opun interzicerii vânzării de mașini noi cu motoare pe benzină și motorină în UE.
Polonezii s-au opus deciziei Consiliului UE de a aproba noi obiective UE de reducere a emisiilor de carbon ale mașinilor, ceea ce înseamnă efectiv interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motor cu combustie internă (ICE) care funcționează pe benzină sau diesel.
Polonia a fost împotriva acestei decizii, Italia s-a abținut, la fel ca Bulgaria și România”, a spus ea. „O astfel de interdicție este dăunătoare pentru economii, pentru societățile noastre și pentru întregul transport european”, a spus Moscova, exprimându-și nemulțumirea față de temeiul legal al acestei decizii și baza ei analitică.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Ghidul incorect politic – Despre încălzirea globală și ecologism, de Christopher C. Horner, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
Potrivit acesteia, Germania a purtat negocieri secrete la nivelul Comisiei Europene cu participarea mai multor state membre UE, care au dus la această decizie. „Vom studia temeiurile legale ale acestei decizii de ultim moment”, a spus ministrul.
Consiliul Uniunii Europene a aprobat marți noi obiective pentru Uniunea Europeană de reducere a emisiilor de carbon ale mașinilor: nivelul emisiilor în 2030-2034 pentru mașinile noi ar trebui să fie redus cu 55% pentru mașini și 50% pentru autoutilitare față de 2021 niveluri. Din 2035, emisiile de carbon trebuie reduse cu 100%.
Un element important al noii legislații va fi crearea în UE a unor reguli pentru înmatricularea mașinilor pe „carburanți neutri din punct de vedere al carbonului”, precum hidrogenul. Vânzarea unor astfel de mașini poate continua și după 2035 împreună cu vehiculele electrice.
La mijlocul lunii martie, ministrul transporturilor din Italia, Matteo Salvini, a anunțat că România a fost printre cele opt țări europene care au discutat despre amânarea interdicției vânzării mașinilor noi pe benzină din 2035.
România s-a opus sau s-a abținut?
Daca intentia lor ar fi reducerea poluarii ar interzice fabricarea bolizilor cu motoare puternice. Dar ei lasa in continuare libera productia de q7, x5, x6 si altele asemenea. Limitarea motoarelor la 1 litru ar fi o masura de bun simt pentru reducetea poluarii, din partea unor decidenti de buna credinta.