EDUCAȚIEPeste 1.100 de persoane au semnat petiția „Stop digitizării școlii românești!”, inițiată...

Peste 1.100 de persoane au semnat petiția „Stop digitizării școlii românești!”, inițiată de istoricul și scriitorul Mircea Platon

Peste 1.100 de persoane au semnat petiția „Stop digitizării școlii românești!”, inițiată de istoricul și scriitorul Mircea Platon, în contextul în care Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică Strategia de Digitalizare a Educației din România.

R3Media a prezentat aici și aici argumentele lui Mircea Platon pentru stoparea digitizării școlii românești.

Petiția poate să fie semnată aici.

Reamintim că istoricul și scriitorul Mircea Platon a inițiat o petiție împotriva digitizării școlii românești, în contextul în care Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică Strategia de Digitalizare a Educației din România 2021-2027- SMART-Edu.

În textul petiției, Mircea Platon explică faptul că pe 18 decembrie, MEC la lansat în dezbatere publică „Strategia de Digitalizare a Educației din România 2021-2027- SMART-Edu”. Strategia prevede introducerea computerelor/tehnologiei informației în procesul educativ cât mai devreme și la toate palierele și familiarizarea copiilor încă de la grădiniță cu “prietenul meu, calculatorul”.

De asemenea, Platon afirmă că MEC ignoră părerea preponderent proastă pe care majoritatea românilor o are despre școala online în iunie-septembrie 2020, dar „este prezentată în Strategie ca și când ar fi fost pozitivă”.

„Impunerea lucrului pe calculator încă de la nivelul grădiniței și apoi introducerea tehnologiei digitale la toate palierele școlii digitale este nocivă, compromite educația copiilor din România și este de natură a falsifica parcursul în viață al acestora. “Utilizarea calculatorului la grădiniță pentru a pregăti copiii pentru utilizarea calculatorului în viitor”, invocată de MEC, este un argument tautologic, care favorizează apariția de utilizatori sau consumatori, nu de stăpâni ai mediului.

Pentru că laptopul conectat la internet sau smartfonul nu sunt instrumente, ci un mediu. Copilul nu poate stăpâni un mediu, ci se lasă stăpânit sau dominat de el. Copilului îi e mai de folos să învețe mânuirea de instrumente și rezolvarea de probleme cu ajutorul instrumentelor, al regulilor de funcționare a instrumentelor, al inteligenței sale și al imaginației sale. În orice caz, riscul pentru preșcolar este mult prea mare pentru a fi covârșit de infimele avantaje, care pot fi extrase din alte tipuri de activități, ne-digitalizate”, se arată în petiția lui Mircea Platon.

 

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți.Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Trebuie să știți: nimeni nu ne „editează” ideile și materialele publicate. Suntem oameni liberi. Dacă îți place și dorești să citești și în continuare materiale pe R3media, urmărește-ne pe Google News, Telegram, Facebook sau Twitter. Sau poți să te abonezi, gratuit, la Newsletter.

Înscrie-te la newsletterul R3Media

Te rog așteaptă puțin

Mulțumim! Bine-ai venit în comunitatea noastră

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole populaR3 în ultimele 24 h

Articole R3laționate