marți, octombrie 8, 2024
ACTUALITATEMircea Platon, despre reformele din învățământ: Au scopul de a modela școala...

Mircea Platon, despre reformele din învățământ: Au scopul de a modela școala pentru anumite scopuri, care nu sunt ale națiunii noastre. Este vorba și despre o ștergere a României de pe hartă, pentru că dispărem sub povara propriei incompetențe generate de acest sistem

Profesorul universitar Mircea Platon a vorbit, într-un interviu acordat avocatului Florentin Țuca, despre reformele din sistemul de învățământ românesc, din 1990 încoace.

În opinia sa, aceste reforme au fost coordonate de „instituții internaționale care se definesc pe ele însele” drept „bănci de memorie instituțională a reformei”, care au aplicat un anumit model asupra școlii românești.

Mircea Platon susține că această reformă a avut ca scop furnizarea de resurse umane pentru piața muncii globală, a corporațiilor, nu a pentru a crea cetățeni români responsabili și capabili de a-și conduce propria țară.

„Instituțiile internaționale care au coordonat această reformă, instituții internaționale care se definesc pe ele însele ca fiind „bănci de memorie instituțională a reformei” – deci nu vorbim de cineva care azi face ceva, mâine face altceva -, nu, sunt oamenii care au patentul reformei care vin și aplică un anumit model.

Ei știu cum se face această reformă, ca să distrugă învățământul, să ți-l modeleze pentru anumite scopuri care nu sunt ale noastre ale națiunii, sunt alte scopuri ale pieței muncii globale ale nevoilor, corporațiilor, pentru anumite monoculturi.

Pentru că așa cum globalizarea presupune diviziunea socială, viziunea globală a muncii – adică tu te ocupi de soia, eu mă ocup de Coca-Cola, tu te ocupi de IT, eu mă ocup de uraniu – și vedem cine câștigă la sfârșit, pentru că, totuși, ăia care se ocupă de soia vor sta mai prost decât ăia care se ocupă de uraniu.

„Las că noi ne facem monoculturile de IT-ști sau de ingineri pe anumite locuri de pe fața pământului și tu poți să speli veceuri liniștit, ești bun pentru asta, la asta și pentru asta facem o spoială de școală, știi să scrii, să citești, să citești biletul de avion, să știi încotro s-o iei să te descurci acolo în gară. Mai mult de-atât, nu.”, a spus Platon.

Efectele reformei? Dispariția României

Redactorul-șef al „Convorbirilor Literare” mai afirmă că unul din scopuri este „îngenuncherea României”, pentru că școala nu mai poate produce elite.

„Pentru a îngenunchea România, desigur. Nu mai poți genera elite, care să conducă România. Desigur, pentru că nu poți nu, de exemplu, nu mai poți genera elite, nu mai pot genera elite care să conducă România care să aibă, de exemplu, o voce articulată și competentă în cadrul de exemplu al actualului conflict.

Elite diplomatice de unde le scoți? Trebuie să ai încredere în comisarul UE, pentru că „voi negocia pentru tine și vaccinurile și diplomația și nu deci tu sau elitele tale”.

Unde mai e Alecsandri, unde mai sunt Brătienii, din ce școală ies? Nu mai avem și atunci normal, că, în cele din urmă este vorba și despre o șterge a României de pe hartă, pentru că dispărem sub povara propriei incompetențe generate de acest sistem, care e programat să producă incompetență”, a explicat istoricul.

Mircea Platon a arătat că nu vorbim de conspirații, ci de realități. O dovadă este aceea că o parte dintre experții care au îngropat învățământul românesc au fost „recrutați pentru a face reforma învățământului în Afganistan, Kosovo sa Mongolia”.

„Asta, românii nu pot concepe, nu pot înțelege. Li se pare conspirație sau nebunesc.

Dar modelul acesta, care a fost aplicat, analizat și urmărit în documentele interne ale acestor instituții ale reformei, am arătat acest cu cealaltă carte cu „Deșcolarizarea digitală”,  experții de România care au dat randament, au fost recrutați pentru a face reforma învățământului în Afganistan, Kosovo sa Mongolia. Asta ne arată că reforma învățământului nu are de-a face cu specificul românesc”, a spus domnia sa.

Mircea Platon a mai adăugat că scopul învățământului românesc ar trebui să fie acela de a crea cetățeni români capabili să guverneze această țară.

„Scopul, așa cum a fost redefinit a fost noul scop a fost acela de a crea forță de muncă pentru piața globală a muncii.

Sau de a crea oameni capabili să-și asume obligațiile să respecte obligațiile asumate de România pentru toate internaționale, etc. Ori cred că scopul învățământului românesc ar trebui să fie acela de a crea români capabili și integri, competenți să-și guverneze, să-și locuiască propria țară.

Din cauză că învățământul românesc nu își propune să facă acest lucru, adică să educe români competenți și integri capabil să-și locuiască propria țară. Vedem că merge orice în învățământ și atunci avem un curcubeu de programe, manuale, metode educaționale, informații. După cum spuneam, inclusiv manualele, sunt structurate ca un almanah”, a punctat Platon.

Domnia a arătat că în România funcționează aceeași „propagandă” precum și în cazul integrării în UE.

„Înainte de integrarea în Uniunea Europeană ni s-a spus că integrarea va duce la stârpirea corupției din România, pentru că fluxurile de bani din România vor fi controlate.

Și-am scris atunci că integrarea în UE va spori corupția, ne vom branșa la niște fluxuri de bani și mai mari și va fi mai complicat, pentru că centrele de decizie se vor depărta. Deci, propaganda a fost că totul se rezolvă, cu un nou șmecherie, alifie sau vaccin miraculos”, a mai explica Platon.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE