vineri, martie 28, 2025
ACTUALITATEDacia își schimbă emblema: DISPARE orice legătură cu România. Istoria logo-ului Dacia:...

Dacia își schimbă emblema: DISPARE orice legătură cu România. Istoria logo-ului Dacia: de la simbol național la două litere inversate

Începând de anul viitor, Dacia va avea o nouă emblemă, anunță producătorul.

„Începând din iunie 2021, noua identitate de marcă va fi adoptată de diferitele canale de comunicare: online, publicitate, broşuri. Showroom-urile Dacia vor afişa treptat noua identitate de marcă începând din prima parte a anului 2022. În ceea ce priveşte gama de modele, aceasta va primi noul logotip şi noua emblemă în cursul semestrului al doilea din 2022”, se arată în comunicatul Dacia.

Noul logo este format din două litere inversate: D și C.

„Logotipul, elementul central al noii identități vizuale, inspiră robustețe şi stabilitate de la prima vedere. Desenul literelor este în mod voit minimalist – litera „D” este un „C” inversat – exprimând vizual atât simplitatea cât şi ingeniozitatea specifice mărcii. Aspectul geometric al logotipului creează impresia că succesiunea de litere care îl compun se află într-o mișcare specifică unui angrenaj mecanic.” spun reprezentanții companiei.

Poartă simbolurile naționale aproape de suflet. La propriu! Cumpără un tricou cu stema României și vei contribui la susținerea siteului R3media.

Mai mult, Dacia va produce mașini care au culori neașteptate: kaki închis, culoarea teracotei și nuanța nisipului, dar și portocaliu și verde intens.

Noul logo al Daciei este foarte departe de emblema originală a mărcii românești. Atunci când s-a înființat, „Dacia” avea ca emblemă acvila aurie, simbolul care se află și actualmente pe stema României.

De-asemenea, numele de „Dacia” a fost ales tocmai pentru vechimea sa, fiind asociat cu poporul român.

În timp, emblema Daciei s-a transformat, de la forma de scut cu numele de Dacia, la forma de „desfăcător” de sticle de curând.

Odată cu ultima schimbare, dispare și numele de Dacia de pe prima mașină românească.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

3 COMENTARII

    • Treabă făcută, mai mult ca sigur, la îndemnul puțoilor de la Arte și Design, idioții utili ai progresismului. Că știu ei mai bine ce se cere și care-i piața.
      Trendul ăsta nou minimalist a fost un dezastru pentru estetica modernă, fie că vorbim de clădiri, care au început să arate ca niște cavouri de sticlă și fier, fără pic de personalitate, fie de logouri care mai nou sunt toate plate, cât mai simple, geometrice și cu culori molâi. O fi și asta o formă de egalitarianism, dacă e prea complex și detaliat poate trezește cuiva vreun sentiment de inferioritate.
      Și evident, orice urmă puternică proprie poporului trebuie estompată, lângă steagul românesc trebuie musai și cel al UE (mă mir că încă nu le-a dat în cap să le coasă între ele), mașinile de Poliție trebuie să semene mai mult cu cele de-afară (și împreună cu cele de la salubrizare), ideal va fi să folosim toți Euro, cu simboluri și inscripții care nu ne spun nimic, etc.

      • Bine spus…aș adăuga și steagul lgbt lângă.

        Măcar mai era ceva care făcea o legătură intre mașina construită de firma Renault in România și România (pentru noi în orice caz, dacă străinii habar nu aveau ce inseamnă Dacia), dar așa…un rahat cu perje care poate foarte bine să fie făcut în Polinezia franceză

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE