miercuri, februarie 19, 2025
ACTUALITATECriză la nivel mondial privind service-urile capabile să repare mașini electrice. Dacă...

Criză la nivel mondial privind service-urile capabile să repare mașini electrice. Dacă deficitul se menține, eliminarea motoarelor termice riscă o amânare

Costurile de pregătire a electricienilor și prețurile ridicate ale echipamentelor folosite în repararea vehiculelor electrice ridică mari semne de întrebare referitoare la reparaţia maşinilor electrice în viitorul apropiat.

Mulți proprietari de service-uri se tem de costurile privind pregătirea echipamentelor şi a angajaţilor pentru reparaţia maşinilor electrice. Există, totodată, riscul ca aceste echipamente, care folosesc curent de intensitate mare, să electrocuteze și să ucidă tehnicienii neatenți sau slab pregătiți. Pe lângă acest risc, vehiculele electrice sunt mult mai predispuse la incendii (care sunt dificil de stins), comparativ cu vehiculele cu motoare termice.

Tocmai de aceea, potrivit Reuters, reprezentanți ai unor mari service-uri auto, furnizori de servicii de garanție și organizații ce se ocupă de formarea tehnicienilor din Italia, Australia și SUA au explicat că service-urile de dimensiuni mici vor deveni esențiale pentru ca mașinile electrice să fie mai accesibile. Aceștia argumentează că, în aceste service-uri, costurile sunt mai mici decât în reprezentanțele producătorilor auto.

Experți din Italia spun că echipamentul necesar pentru repararea vehiculelor electrice costă cel puțin 30 de mii de euro, în condițiile în care numărul vehiculelor electrice de pe șosele este încă redus, iar rețeaua de stații de încărcare este slab dezvoltată.

Institutul pentru Industria Motoarelor (IMI), o organizație profesionistă de specialiști din industria motoarelor estimează că, în condițiile în care după 2030 nu vor mai fi fabricate vehicule cu motoare termice, Marea Britanie va avea până în 2032 un deficit de 25.000 de tehnicieni specializați în repararea vehiculelor electrice. În SUA, a doua piață auto din lume după China, Biroul de Statistică a Muncii estimează că până în 2031 va fi nevoie de aproximativ 80.000 de electricieni anual, inclusiv tehnicieni care să repare vehiculele electrice sau să instaleze stații de încărcare.

IMI estimează, de asemenea, că 20% dintre electricienii din Marea Britanie au beneficiat de o minimă instruire în domeniul vehiculelor electrice, însă doar 1% dintre aceștia sunt calificați să facă mai mult decât lucrări de întreținere obișnuite, de rutină. Specialiștii spun acum că un astfel de deficit va “încetini progresul” tranziției depline către vehiculele electrice.

Recent, Parlamentul European a aprobat, printr-un vot final, regulamentul care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

  1. Am auzit de la oameni care au un amarat de Spring ca daca ti s-a stricat esti mancat, vin piese greu din China. Masina electrica are costuri mari raportat la cele clasice, ceea ce inseamna ca foarte putini isi vor mai permite o masina personala daca se renunta la cele pe petrol. Probabil asta e si ideea, reducerea parcului auto. Restul, trotinete, biciclete, tuk tuk

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE