News ȘTIRI Compania H&M a fost amandată cu 35,5 milioane de euro pentru supravegherea...

Compania H&M a fost amandată cu 35,5 milioane de euro pentru supravegherea ilegală a sute de angajați

Compania de îmbrăcăminte H&M a fost amendată cu 35,3 milioane euro pentru supravegherea ilegală a câtorva sute de angajați de către autoritatea germană de protecție a datelor, care a constatat că firma avea evidențe „excesive” legate de familiile, religiile și bolile angajaților centrului de servicii de la Nürnberg.

BBC relatează că retailerul a acceptat întreaga responsabilitate și intenționează să compenseze angajații.

Aceasta este a doua cea mai mare amendă cu care s-a confruntat o singură companie conform normelor GDPR din UE. Anul trecut, autoritatea franceză de reglementare a datelor, CNIL, a amendat Google cu 50 de milioane de euro pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor.

Încălcările de confidențialitate ale H&M au inclus anchete extinse ale personalului, cu detalii despre sărbători, simptome medicale și diagnostice pentru boli, a arătat ancheta efectuată de Autoritatea pentru Protecția Datelor din Hamburg (HmbBfDI) timp de un an.

Unii manageri au căutat și alte detalii private în discuțiile informale, inclusiv probleme de familie sau credințe religioase, care au fost apoi stocate și utilizate pentru a evalua performanța muncii și a lua decizii de angajare.

„Acesta este un caz care a arătat o nesocotire gravă” a normelor privind protecția datelor în Germania, a declarat șeful HmbBfDI, Johannes Caspar.

H&M și-a cerut „scuze fără rezerve” personalului centrului de servicii din Nürnberg.

„Toți cei angajați în prezent la centrul de servicii și toți cei care au fost angajați de cel puțin o lună din mai 2018, de când a intrat în vigoare GDPR, vor primi compensații financiare”, a spus compania.

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul globalist și nu există, precum în Statele Unite sau alte țări, companii care să-și asume cauze conservatoare și/sau naționale.

Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Nimeni nu-mi „editează” ideile și materialele publicate. Sunt un om liber. Dacă dorești să ai ce citi în continuare, contribuie și tu printr-o donație, oricât de mică. Împreună, putem reuși multe.

Mulțumesc.

Mihai Șomănescu
Publisher R3Media

MAI MULTE DE LA ACELAȘI AUTOR

IMPORTANT

Campania R3Media a strâns 3.440 de lei din cei 17.561 lei...

Dragi prieteni ai R3Media, sunteți extraordinari! Campania de donații pentru luna septembrie s-a încheiat ieri cu un bilanț care mi-a depășit așteptările: din necesarul de...

Cele mai citite

Articole relaționate