News Studiu: Pentru 85% dintre românii aflați în mediul urban, atât cultura, cât...

Studiu: Pentru 85% dintre românii aflați în mediul urban, atât cultura, cât și tradițiile, sunt considerate valori importante. Majoritatea preferă produsele românești

Românii continuă să rămână atașați de propria cultură sau de obiceiurile traditionale transmise de la o generație la alta, precum și de produsele locale, informează un studiu realizat de iSense Solutions.

Astfel, 84% dintre românii din mediul urban declară că preferă ca produsele proaspete pe care le achiziționează să fie românești. 70% dintre persoanele din mediul urban au această preferință în cazul alimentelor cu termen de valabilitate mare, cum sunt conservele, făina, etc, iar 55% în cazul cumpărării de mobilier. Aproape jumătate (49%) dintre locuitorii din urban ar prefera, dacă au de ales, să cumpere dulciuri românești și 45% preferă încălțăminte produsă în România, precizează documentul citat.

Pentru 85% dintre românii aflați în mediul urban, atât cultura, cât și tradițiile, sunt considerate ca fiind valori importante. Totodată, 70% declară că se simt mai apropiați de mărcile care își adaptează produsele și se inspiră din tradițiile locale.

„Motivele pentru care românii din mediul urban preferă produsele locale sunt variate. Astfel, 64% sunt de părere că prin aceste achiziții contribuie la economia națională, datorită faptului că rămân mai mulți bani în țară, 48% se simt mai bine atunci când achiziționează produse locale, iar 45% consideră că aceste produse sunt mai de încredere. În plus, 74% dintre românii din urban sunt de părere că prin achiziția de produse locale încurajează micii producători.

În urma discuțiilor în profunzime cu românii din comunitatea online iSense Solutions, am aflat că aceștia asociază „producătorii locali” cu fermierii și agricultorii tradiționali din mediul rural. Mai mult, produsele lor sunt considerate ca având o calitate superioară în raport cu cele din import, deoarece potrivit participanților din comunitatea online, produsele locale sunt cultivate pe soluri româneși fertile, fără a se interveni în procesul lor de creștere cu substanțe chimice, care nu le oferă un gust mai bun ci doar un aspect mai plăcut și o durabilitate mai mare. Gustul pe care îl au produsele locale este pentru români greu de egalat, fiind considerat mai bun și mai intens, un gust care îi întoarce în timp și le reamintește de gustul pe care îl aveau produsele din copilăria lor”, precizează iSense.

„Fiind într-o perioadă în care economia este pusă la grele încercări, românii au adoptat comportamente de cumpărare prin care să își susțină semenii, deoarece o bună parte dintre ei au fost direct afectați din punct de vedere financiar. Chiar dacă este de așteptat ca ajutorul principal să vină de la nivel macro, românii sunt convinși că și ajutorul individual poate avea un real impact asupra echilibrării economiei. Aportul individual este tradus prin cumpărarea produselor românești susținând astfel producătorii locali și realizarea concediilor în România. Pe scurt, prin ajutor și susținere reciprocă. Această strategie la care s-au gândit și pe care o susțin este win-win: îi face pe de o parte să se simtă bine că pot ajuta și pe de altă parte se bucură de produse în care au încredere și care îi întorc în perioadele de demult, când totul era mai sigur, mai simplu, mai natural’’, afirmă Denisa Apreutesei, Qualitive Research Director, iSense Solutions.

Datele prezentate sunt parte a unui studiu mixt, calitativ-cantitativ, realizat de către compania de cercetare de piață iSense Solutions. Cercetarea calitativă a fost realizată în decursul lunilor martie – iunie 2020, în comunitatea online iSense Modern Consumers, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu vârsta între 18 și 55 de ani, din mediul urban. Cercetarea cantitativă a fost realizată pe un eșantion de 1007 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, prin metodologia computer-assisted web interviews, în lunia mai 2020 și este reprezentativă la nivel urban, cu un grad de eroare +-3%.

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul globalist și nu există, precum în Statele Unite sau alte țări, companii care să-și asume cauze conservatoare și/sau naționale.

Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Nimeni nu-mi „editează” ideile și materialele publicate. Sunt un om liber. Dacă dorești să ai ce citi în continuare, contribuie și tu printr-o donație, oricât de mică. Împreună, putem reuși multe.

Mulțumesc.

Mihai Șomănescu
Publisher R3Media

MAI MULTE DE LA ACELAȘI AUTOR

IMPORTANT

Campania R3Media a strâns 3.440 de lei din cei 17.561 lei...

Dragi prieteni ai R3Media, sunteți extraordinari! Campania de donații pentru luna septembrie s-a încheiat ieri cu un bilanț care mi-a depășit așteptările: din necesarul de...

Cele mai citite

Articole relaționate