duminică, martie 23, 2025
OPINIIRomânia nu e pentru noi

România nu e pentru noi

Scriu acest text în urma evenimentului ieșit din comun de ieri: o femeie a născut pe trotuar, în fața Spitalului din Urziceni, care nu avea ginecolog de gardă.

Acest eveniment este mai mult decât șocant, el este o radiografie profundă a felului în care arată România și mai ales, pentru cine există ea.

România, azi, nu este o țară construită pentru beneficiul majorității cetățenilor, ci o entitate folosită de forțe din afară și administrată de oamenii lor de-aici. Acești oameni, o minoritate, beneficiază de tot ce înseamnă „sistem” în România: de la sănătate, la învățământ, sport, economie, etc.

Să explic.

Unul dintre puținele lucruri bune realizate înainte de 1990 a fost rețeaua de transport feroviar. Regimul Ceaușescu a construit și extins o vastă rețea de cale ferată, care știu că era între primele 5 din Europa, ca număr de km. S-au construit zeci și sute poate mii de HALTE, care asigurau legături ieftine și relativ rapide cu centrele urbane. Era o mobilitate socială, care oferea oportunități economice pentru oamenii din orașele mici și de la țară, chiar și-n sistemul acela închis.

După 1990, toate regimurile au avut grijă să distrugă acest sistem de transport feroviar și să nu se construiască alternative. Să ne amintim cum Băsescu,  în calitate de ministru al transporturilor  și exponent al „binelui matur al României” (cf. Liiceanu) spunea că nu ne trebuie autostrăzi, pentru că nu are cine să circule pe ele! (În anii 90, România se apropia de 23 de milioane de locuitori).

Tot înainte de 1990 se făcuseră, inclusiv în comune mai mari, dispensare medicale. Slab echipate, lipsite de căldură și empatie, ele funcționau.  După 1990, au avut grijă să le închidă: inclusiv pe cele din orașele mici. Tot Băsescu : „Să nu facem o dramă că medicii pleacă din țară”.  Acele dispensare/unități medicale erau importante pentru că ofereau servicii minime, esențiale și ușor accesibile. Închiderea lor a favorizat depopularea satelor și în plan larg, a țării. Practic, ce înainte găseai ușor și ieftin, acum devenea disponibil după deplasări lungi și scumpe.  Și azi, dacă suntem atenți, UE pune accent pe „reducerea circulației” sau limitarea ei. Pentru combaterea schimbărilor climatice, desigur.

Căutați o hartă a României cu trecerile de frontieră în țările vecine. O să observați ceva: România are o puzderie de puncte de trecere a frontierei cu Ungaria, dar foarte puține cu restul țărilor din jur.  De fapt, dacă ne uităm atent pe acea hartă, am putea observa cum s-a creat un coridor de transport de la Marea Neagră, spre Vest.

Dar și acest „coridor” este construit cu atenție la detalii: nu cumva ca prin acest coridor să se unească provinciile României între ele. Nici gând. De ce? Pentru că România este un avanpost militar, iar în caz de război, aliații au decis că apărarea se va face de după Carpați. În aceste condiții, normal că nu vrei drumuri și căi ferate rapide care să lege zona părăsită (sudul și estul țării) de cea unde se află apărarea.  Mă puteți face conspiraționist, vândut rușilor, chinez, ce vreți: realitatea faptică este cea descrisă mai sus.

Ce legătură au toate astea cu nașterea de pe trotuar de la Urziceni? Păi are: pentru că așa cum am creionat mai sus, România nu mai este un stat care lucrează în favoarea bunăstării cetățenilor ei, ci o entitate care servește doar ca punct de extracție a capitalului și a resurselor (inclusiv umane) și 2) ca avanpost militar pe frontieră.

Acest gen de entități au mai existat în istorie și funcționează doar prin ținerea sub control a majorității sărăcite (atenție, vă ROG), în timp ce sistemul (economic, social, medical, sportiv,etc) funcționează doar pentru minoritatea care conduce în numele suzeranului real. Totul din banii majorității, bineînțeles.

De-aia orașul Urziceni e mort, de-aia nu vrea nimeni să lucreze la spitalul de-acolo, de-aia nu avea ginecolog de gardă. De-aia Vasile Dîncu spune că majoritatea poate plăti construcția de stadioane, dar nu are voie să le folosească, de-aia  se construiește pod peste Dunăre la Brăila și nu peste Dunăre spre Bulgaria sau Serbia.

Acesta e „binele în chip matur al României”, după cum spunea dl Liiceanu, realizat după 30 de ani de „muncă”  și asupra căruia veghează serviciile să nu fie deranjat. Nici măcar pe internet.  Așa că, stați liniștiți: vom mai afla și de altele, mai grozave decât nașterea pe trotuar de la Urziceni. Pentru că România funcționează pentru EI, nu pentru NOI.

Și noi nu vom face nimic să schimbăm asta.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

9 COMENTARII

  1. mai e un aspect. Nasterile sunt o sursa mare de venit pentru spitalele private, poate a fost si o stire propagata insistent cu scopul de a speria viitoarele mamici si a le directiona catre privat

  2. adevarat. Dar programele UE, agenda21 implementate si la noi, au urmarit crearea de poli de dezvoltare in jurul oraselor mari, prin distrugerea oricarei industrii si a locurilor de munca din afara acestora, o continuare a procesului de urbanizare inceputa de comunisti, de fapt tot comunisti vopsiti si astia, dupa cum vedem mai clar azi. Cei putini care au ramas acolo se descurca cum pot. Este si vina oamenilor care au alergat dupa himere, lacomi de parvenire rapida. Urziceniul e unul din aceste orase moarte, partial din vina conducatorilor si partial din vina oamenilor. Daca zona ramanea populata, guvernul nu putea desfiinta acele posturi, datorita presiunii publice puternice.

  3. Felicitări pentru comentariile lui Maxtor! 🙂 Asta da „presă liberă” (altfel n-am avea habar cum gândesc compatrioții).

    „Mă puteți face conspiraționist, vândut rușilor, chinez, ce vreți: realitatea faptică este cea descrisă mai sus.”

    În primul rând, nu aveți comentatori (decât de sămânță). Dar veți avea … „diversitate” de comentarii. Eu vă „etichetez” altfel: ”mai bine prea târziu decât niciodată!” Începeți să înțelegeți demodepiață.

    „Unul dintre puținele lucruri bune realizate înainte de 1990 a fost rețeaua de transport feroviar. Regimul Ceaușescu a construit și extins o vastă rețea de cale ferată, care știu că era între primele 5 din Europa, ca număr de km.”

    În primul rând, sunteți prea tânăr ca să știți din proprie experiență. Așa bine informată vă este familia ? Ori din ce surse știți asta ? Prunariu (de exemplu) unde ar intra ? La „și altele” ?

    Apoi: ce spuneți ? „Unul dintre puținele lucruri bune realizate înainte de 1990” vrea să spună „comparativ cu bunăstarea de după” ? Ori „cu dezastrul de după” ? Băieții care au murit în dec. ’89 ce zic ? „Jos comunismul!” ? Și-adică implicațiile existenței acelei rețele CFR („mobilitatea”) nu mai are loc la „puținele lucruri bune” ? Erau neîncălzite dispensarele rurale ? Știți de ce ? Exclusiv prostia cercului „Cârmaciului” ?

    De ce scrieți ca și cum România ar fi caz rarisim ? Fiindcă n-ați auzit niciodată ce povestește Stânga ?

    Vă ofer eu o nouă ocazie:

    https://chrishedges.substack.com/p/listen-to-this-article-the-forgotten?utm_source=podcast-email%2Csubstack&publication_id=778851&post_id=135613115&utm_medium=email#details

    CL Hedges este fost jurnalist NYT (premiat! apoi … dat afară – pe timpul războaielor din Iugoslavia) și fiu de pastor, el însuși pastor (presbiterian) și profesor în penitenciare. Este de Stânga (nu foarte departe, dar destul ca să scrie foarte multe!). Mai sus, terminați audiția (în lectura soției) în sub 7 minute, la viteză dublă. Poate aflați ce-i prin lume (! – nu cred că n-ați ști!), fiindcă lăsați impresia că noi suntem „caz special”!

    Eventual să-i „încurajați” pe cetățeni să învețe ceva limbi străine, ca să audă cu ochii lor ce-i pe la alții.

    „Acest gen de entități au mai existat în istorie și funcționează doar prin ținerea sub control a majorității sărăcite (atenție, vă ROG), în timp ce sistemul (economic, social, medical, sportiv,etc) funcționează doar pentru minoritatea care conduce în numele suzeranului real. Totul din banii majorității, bineînțeles.”

    Normal că „au mai existat” (ȘI LA ALȚII! – CE AȚI VRUT SĂ SPUNEȚI ?! „ÎN ISTORIA NOASTRĂ DOAR” ?), FIINDCĂ DOAR ASTEA AU MAI EXISTAT.) Observați că unii au intrat în alertă că rămân fără electricitate fiindcă … s-a dat ceva lovitură de stat în Niger !? Adică sărăciile de acolo s-au „dezvoltat” vânzând uraniu, iar acum, prostănacii, își subminează „dezvoltarea” ? (Parcă tot ei erau cei care îi vânduseră „yellow cake” lui Saddam, înainte de 2003 … – după presa liberă.)

    P.S.

    Măcar oferiți cititorilor surse despre China:

    https://chinarising.puntopress.com/

    https://godfree.substack.com/p/corruption-in-china

    Doi americani, cu ceva cunoștințe despre China (și oarecum de Stânga; primul este fost om de afaceri „pocăit” și membru – zice el – al PCF).

    Știți că Stânga americană scrie de RFK și JFK zilele astea (deși „datele aniversare” nu-s foarte aproape) ? Din gura „juniorului” – fiul lui RFK („nerezolvat” încă!).

    https://www.greanvillepost.com/2023/07/31/how-rfk-was-assassinated-w-robert-f-kennedy-jr/

    Dar compatrioții știu ?

    • Nici nu mi-e clar cum nu reușesc jurnaliștii dvs. (și istorici îndrăgostiți de modă) să NU îl vadă pe Tucker Carlson când acesta mai iese la rampă:

      https://www.youtube.com/watch?v=bDpb4S3ViZQ

      Să nu spuneți că citez doar Stânga americană! În primele două minute deja, părul istoricei OI ar trebui să se facă măciucă.

      P.S.

      L-a întrebat cineva pe Ilie Năstase de cine îi amintește Carlos Alcaraz ? 🙂

  4. ” Regimul Ceaușescu a construit și extins o vastă rețea de cale ferată ”

    -ca sa intelegeti limitele materialismului vulgar din care nu vreti sa iesiti:
    Tot ce “s-a facut” in regimul bolsevic NELEGITIM DE OCUPATIE
    a fost FARA DREPT,
    este sortit,
    TREBUIA SI TREBUIE SA SE ALEAGA PRAFUL!

    -praful de orice,
    la urma urmei,
    abia dupa aia se poate incepe spalarea pacatelor,
    daca in Bucuresti ar cadea la cutremur blocuri,multe blocuri,foarte multe blocuri-VOI ar trebui SA VA BUCURETI!

    pana una alta ar fi bine sa taceti despre “maretzele realizari”, au fost doar O ILUZIE!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE