miercuri, februarie 19, 2025
EDUCAȚIEProf.Christian Crăciun: Cultura generală, armătura pe care se construiește o personalitate umană...

Prof.Christian Crăciun: Cultura generală, armătura pe care se construiește o personalitate umană armonioasă, este total eliminată din proiecțiile de om post-uman cu care ne ucide viitorul Ministerul Educației

Sub pretextul pandemiei, se introduc în școala noastră “reforme” care o vor distruge și mai mult decât până acum, atrage atenția profesorul Christian Crăciun(Foto), într-o analiză excepțională privind învățământul românesc.

Potrivit profesorului Crăciun, toată lumea se plînge de nivelul scăzut al școlii românești, că se învață din ce în ce mai puțin, că se obțin rezultate nu prea bune la examene, însă nimeni nu observă că la această stare de fapt a contribuit permamenta reformă la care a fost supus învățământul românesc în ultimii zeci de ani.

„Acum, la adăpostul nopții pandemice, se continuă dez-umanizarea (înțeleg prin asta distrugerea componentei umaniste a școlii medii și a liceului) învățămîntului. Prin dezarticularea disciplinelor esențiale: literatura, gramatica, istoria, geografia, filozofia. Prin eliminarea din studiul limbilor străine a aspectului cultural (ce știu despre istoria Franței sau a literaturii franceze bacalaureații noștri care dau proba de franceză? Idem engleză).

S-a construit cu răbdare în ultimele decenii imaginea profesorului ca dăunător, ca principală cauză a eșecului catastrofal al școlii românești. Părinții îi urăsc pe profesori. Elevii îi disprețuiesc, în consecință. Oficialii îi ignoră. Și, după o lege ineluctabilă, realitatea a început să semene cu imaginea. De fapt, conservator și rob al „învățămîntului tradițional”, acest tip de profesor dădea valoarea școlii noastre.

Specialiștii care ne bat la cap că la orele de română trebuie să-i învățam pe copii cum se scrie un CV sau o scrisoare de intenție, nu „expirații” Creangă ori Sadoveanu, nu pot explica de ce elevii învățămîntului tradițional, cei care erau în stare să facă „analize literare” și „paralele” de 5-10 pagini, care știau să facă analize gramaticale de fraze complicate, știau foarte bine și să scrie cereri și orice alt tip de text. Comunicau de minune.

Acum se scoate latina, și, de facto, religia (prin eliminarea notării, aici ar trebui o discuție separată), matematica a fost amputată prin afilierea ei cu informatica, în locul alianței naturale cu fizica ș.a.m.d. Consecința: să învățăm cît mai puțin, pentru că foarte puține ne trebuie în realitate.

Realitatea este că, oscilînd ca măgarul lui Buridan, între a pregăti tinerii pentru traseul învățămîntului superior sau pentru „meserie”, incapabilă să facă o secvențiere și o opțiune rațională, școala noastră sucombă în sub-mediocritate și analfabetism programatic. Cultura generală, armătura pe care se construiește o personalitate umană armonioasă, este total eliminată din proiecțiile de om post-uman cu care ne ucide viitorul ministerul.

Problema pandemiei nu sînt tabletele. Ci modelul uman pe care vrem să-l formăm în școală. Am eliminat din școală valorile identitare, naționale, însăși Academia s-a arătat rezervată față de noile programe, subliniind pe bună dreptate că educația online este doar un paliativ, o componentă care nu poate înlătura învățămîntul tradițional, prezența umană. Iar reducerea numărului de ore, făcută tot așa, noaptea ca hoții, este o lovitură fatală”, explică profesorul Christian Crăciun.

Întreaga analiza este disponibilă aici.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE