Daniel David i-a înfuriat iar pe profesori. El a declarat într-un podcast că principala cauză a analfabetismului funcțional în rândul elevilor este „lipsa de pregătire a cadrelor didactice.” Afirmațiile lui David au stârnit critici dure din partea profesorilor.
„Nu vă supărați, nu vreau să spun 100%, dar cea mai mare parte. Până la urmă, copiii vin cu un nivel de inteligență și un nivel de creativitate normale, ca să spun așa. Este treaba profesorilor ca, pornind pe o normalitate, copiilor să le transferi acele competențe. N-ai pe cine să pui responsabilitatea decât pe cadrele didactice.
Și asta e valabil și în preuniversitar și nu vreau să-i scutesc și pe cei din învățământul superior – când dăm greș și noi avem un abandon școlar destul de mare și este tot, ca să spun așa, un rol important pe care îl are universitatea și profesorii”, a zis Daniel David, într-un podcast Salvați Copiii România.
Daniel David: Păi nu vă supărați, cine este de vină?
Ministrul Daniel David a spus că, în cazul în care elevii ajung până în clasa a VIII-a fără să dobândească competențe de bază, vina nu poate fi pusă decât pe cadrele didactice.
„Dacă-l ai pe copil în școală și tu l-ai primit în clasa a V-a și ai lucrat cu el până în clasa a VIII-a, și în clasa a VIII-a la testele PISA sau la TIMSS el apare în zonă de analfabetism funcțional, fiind la școală… Păi nu vă supărați, cine este de vină?”, a spus acesta.
Reacții virulente din partea profesorilor față de ministrul Educației, Daniel David
Reacțiile din partea cadrelor didactice nu au întârziat să apară. Sindicatul Învățământ Preuniversitar Argeșean Muntenia a calificat drept „calomnioase, injuste și ofensatoare” declarațiile ministrului. SIPA Muntenia a solicitat retragerea acestora, precum și scuze adresate profesorilor din România.
„O asemenea afirmație este nefondată, injustă și profund ofensatoare la adresa sutelor de mii de profesori care, în ciuda unui sistem subfinanțat cronic de peste 35 de ani, continuă să își desfășoare activitatea cu profesionalism, devotament și sacrificii personale”, a transmis SIPA, potrivit Edupedu.ro.
Potrivit sindicatului, adevăratele cauze ale analfabetismului funcțional sunt:
- lipsa unei politici coerente de educație,
- subfinanțarea cronică a sistemului
- manualele depășite
- curriculumul supraîncărcat
- numărul mare de elevi în clase,
- instabilitatea legislativă generată de succesiunea miniștrilor care impun „reforme” fără continuitate.
„Este inadmisibil ca ministrul Educației să culpabilizeze corpul profesoral, în loc să își asume responsabilitatea guvernamentală pentru eșecul unor politici educaționale care, timp de decenii, au ignorat realitățile din școli”, transmit sindicaliștii.























