marți, mai 21, 2024
ACTUALITATEZece ani de la dispariția fără urmă a cursei Malaysia Airlines 370....

Zece ani de la dispariția fără urmă a cursei Malaysia Airlines 370. Principalele teorii privind soarta avionului cu 239 de oameni la bord și o întrebare

Acum zece ani, pe 8 martie 2004, cursa aviatică Malaysia Airlines 370, care făcea legătura dintre Kuala Lumpur (Malaysia) și Beijing (China), a dispărut de pe radar la aproximativ 40 de minute de la decolare.

Deși a dispărut de pe radarele civile, aeronava de tip Boeing 777 – 200ER  a mai fost urmărită timp de aproximativ o oră de un radar militar malaysian.

De-atunci, nu se mai știe nimic despre soarta celor 227 de pasageri și 12 membri ai echipajului.

Au trecut zece ani și în afară de 2-3 resturi din ceea ce se presupune că ar fi epava avionului, nu se știe nimic despre aeronavă.

Înainte să cităm cele mai vehiculate teorii privind motivele dispariției avionului Boeing 777, cu toți cei 239 de oameni la bord, se cuvine a fi puse niște întrebări:

  1. Cum este posibil, ca în secolul XXI, al tehnologiei, al sateliților, al urmăririi prin GPS (apăruse deja Iphone 5), un avion înțesat de tehnologie și cu 239 de oameni să dispară fără urmă?
  2. În 2001, deci cu peste 10 înainte de MH-370, pasagerii cursei United-93, care fusese deturnată de teroriști, au sunat acasă pentru a anunța pericolul. Conform informațiilor oficiale, 10 pasageri si 2 membri ai echipajului au putut să sune membri ai familiei și persoane de la sol. În cazul de față, niciuna din cele 239 de persoane nu a putut contacta solul pentru a da un semn că ceva nu este în regulă, deși, conform autorităților, avionul a zburat peste șapte ore?!

Principalele teorii privind dispariția avionului Malaysia Airlines 370:

Sinuciderea pilotului:

Una dintre teorii sugerează că comandantul aeronavei, Zaharie Ahmad Shah, a deviat în mod deliberat avionul de la ruta planificată și l-a prăbușit în sudul Oceanului Indian ca un act de sinucidere. Cu toate acestea, nu există dovezi concludente care să susțină această teorie, iar familiile echipajului o contestă cu tărie.

Deturnarea:

O altă teorie propune că avionul a fost deturnat din motive necunoscute. Aceasta ar putea implica o preluare a controlului de către una sau mai multe persoane aflate la bord sau de către forțe externe. Cu toate acestea, niciun grup sau individ nu a revendicat responsabilitatea, iar lipsa comunicării sau a cererilor de răscumpărare face ca această teorie să fie speculativă.

Defecțiune mecanică:

Unele teorii sugerează că o defecțiune mecanică catastrofală, cum ar fi un incendiu sau o problemă structurală, a dus la pierderea aeronavei. Cu toate acestea, există puține dovezi care să susțină această ipoteză, iar absența resturilor în apropierea ultimei locații cunoscute a MH370 pune la îndoială probabilitatea unei defecțiuni pur mecanice.

Eroare de date prin satelit Inmarsat:

Ancheta oficială s-a bazat în mare măsură pe datele de comunicare prin satelit de la Inmarsat. Unele teorii susțin că erorile sau interpretările greșite ale acestor date i-au determinat pe anchetatori să caute în zone greșite. Cu toate acestea, această teorie este în mare măsură respinsă de experții în aviație, deoarece au fost folosite mai multe surse de date pentru a triangula locația finală a aeronavei.

Hacking sau interferențe de la distanță:

Există teorii speculative conform cărora sistemele aeronavei au fost compromise prin piraterie informatică de la distanță sau interferențe electronice, ceea ce a dus la devierea și dispariția avionului. Cu toate acestea, există puține dovezi concrete care să susțină astfel de afirmații, iar experții în aviație au pus la îndoială fezabilitatea acestui scenariu.

Baza militară Diego Garcia:

O teorie speculează că avionul a fost pilotat intenționat către baza militară americană din Diego Garcia, un atol din Oceanul Indian. Susținătorii acestei teorii susțin că aeronava a fost fie ascunsă acolo, fie doborâtă pentru a nu ajunge la bază. Această teorie ar explica de ce, practic, nu s-au găsit resturile avionului după impactul violent cu apa.

Legătura cu pasagerii:

Unele teorii propun că anumiți pasageri aflați la bord au avut motive pentru deturnarea avionului, fie din motive personale, fie ca parte a unui complot mai mare. Cu toate acestea, nu există dovezi credibile care să susțină aceste afirmații.

Deturnare prin telecomandă sau prin mijloace cibernetice:

Teoriile conspirației au sugerat că avionul ar fi putut fi controlat de la distanță sau deturnat prin mijloace cibernetice. Astfel de afirmații sunt adesea lipsite de fezabilitate tehnică și de dovezi, deoarece aeronavele comerciale moderne sunt proiectate cu multiple măsuri de protecție împotriva controlului extern neautorizat.

Doborârea avionului

În cadrul unor teorii mai exagerate, unii sugerează că ființe extraterestre au fost implicate în dispariția MH370. Cu toate acestea, această idee este lipsită de orice bază științifică și nu este luată în serios de către anchetatorii tradiționali.

Această versiune a fost prezentată de către jurnalistul american Rush Limbaugh și de către Marc Dugain, fostul șef al companiei aeronautice Proteus Airlines.

Acesta din urmă afirmă că americanii au doborât avionul după ce s-au temut că acesta se va prăbuși, intenționat, peste baza militară Diego Garcia.

În 2014, autorul britanic Nigel Cawthorne a scris în cartea, Flight MH370: The Mystery că avionul a fost doborât din greșeală, în timpul unui exercițiu aerian comun Thailandezo-american, iar salvatorii au fost trimiși să caute epava avionului departe de locul unde s-a prăbușit.

Cartea a fost vehement criticată.

Hipoxie

O altă teorie sugerează că toți pasagerii și echipajul au suferit de hipoxie. Această afecțiune ar fi dus la pierderea cunoștinței pentru toți cei de la bord și ar fi survenit în urma unei depresurizări bruște.

Această teorie nu explică de ce, conform radarului militar malaysian, avionul și-a schimbat direcția de zbor. Dacă piloții ar fi fost loviți de hipoxie, avionul și-ar fi continuat pur și simplu traseul stabilit de aceștia și ar fi continuat să zboare până rămânea fără combustibil.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

  1. D-le Ursan,

    Dvs., ca scriitor profesionist, trebuie că sesizați că pe ruși și pe chinezi nu i-ați …. „investigat” (să vedeți ce zic).

    Viață lungă să aveți și veți afla!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,400FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE