În timp ce românii îl sărbătoreau pe Moș Nicolae, guvernul Marcel Ciolacu adopta, prin Hotărâre de Guvern, „Strategia pe termen lung a României pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră – România Neutră în 2050”.
Lecturarea acestui document dă fiori oricărei persoane care ține la proprietatea privată și la libertate. Conform „Strategiei”, Guvernul PSD-PNL își propune să reducă emisiile de CO2 din transporturi cu 82% față de anul 1990.
Cu alte cuvinte, executivul condus de Marcel Ciolacu vrea să existe și mai puține mașini decât erau în 1990, după ani de restricții impuse de regimul Ceaușescu.
Așadar, cei mai vizați de această „Strategie” sunt oamenii obișnuiți, proprietari de mașini personale. Astfel, Guvernul a decis ca până în 2050, să mai rămână doar 2% mașini pe benzină, cele pe diesel dispărând complet.
Cota de piață pentru 2050 va cuprinde 13% mașini hibrid plug-in, 65% mașini electrice, 20% mașini cu hidrogen. În rest, toate celelalte – de la hibrid, diesel, gpl – trebuie să dispară.
Și dacă ați reușit să rămâneți cu mașina personală, Guvernul tot nu vă lasă-n pace. În mașina dvs trebuie să se ajungă la un „grad de ocupare” de 1,98 persoane/autovehicul. Cu alte cuvinte, nu veți mai avea voie să circulați singur, ci doar însoțit.
Dar asta nu e tot, din 2050, numărul anual de kilometri pe care să-l parcurgă un autoturism să fie de maximum 6.500.
Afectați vor fi și transportatorii: un vehicul de transport persoane trebuie să aibă un grad de ocupare de 9,36 de persoane pe un vehicul de transport persoane și de 3,2 – 7.3 tone per autovehicul de transport marfă.
Din 2050, numărul maxim de kilometri pe care să-l parcurgă anual un autovehicul destinat transportului de pasageri să fie de 64.500. Iar numărul maxim de kilometri parcurși anual de un autovehicul destinat transportului de marfă să fie de 8.900.
Dacă vă întrebați cum se vor verifica toate acestea, este simplu: mașinile electrice sunt complet controlabile de la distanță, fiind digitalizate. În momentul în care veți depăși „cota” de km alocați, autoritățile vor opri, pur și simplu, mașina.
În 1989 era parfum față de ce urmează
În mod stupefiant, dacă ținem cont de faptul că tocmai vom sărbători 34 de la răsturnarea regimului de privațiuni al lui Ceaușescu, documentul guvernamental dă vina pe români pentru că și-au cumpărat mașini după 1990. Mai rău, cu toată „goana după mașini”, a românilor,suntem în continuare mult sub media UE la acest capitol.
„Transportul urban este o sursă majoră de emisii. Această realitate este constituită în principal din faptul că deplasările individuale cu autoturismul personal reprezintă o parte majoră a mișcărilor generale de transport din orașele românești, peste 76% din populația țării rezidând în zonele urbane”.
Conform strategiei, „un factor important pentru creșterea accelerată a emisiilor de gaze cu efect de seră o constituie creșterea susținută a numărului de autoturisme înmatriculate. Deși România se află încă sub media UE, numărul de vehicule la mia de locuitori a crescut constant în ultimii 20 de ani, ajungând la 261 de autoturisme la 1.000 de locuitori. În plus, vehiculele care circulă în orașe sunt vechi și neeficiente din punct de vedere al consumului de carburant. În 2017, România a importat 520.000 de vehicule second-hand, care nu respectă cele mai exigente reglementări de mediu de la nivelul UE”, arată autorii „Strategiei”, citați de Jurnalul Național.
Practic, autorii „Strategiei” vor să ne întoarcem la vremurile de dinainte de 89 când nu erau mașini pe străzi (foto), iar majoritatea oamenilor se înghesuia în transportul în comun.
Strategia a intrat în vigoare din 7 decembrie, de la publicarea în Monitorul Oficial.
Iată cine sunt semnatarii acestui document, fără îndoială, istoric:
Ion-Marcel Ciolacu, premier
Romeo Simionescu – viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne
Mircea Fechet – secretar de stat, ministrul apelor și pădurilor
Sorin Mihai Grindeanu – Ministrul Transporturilor
Sebastian – Ioan Burduja – Ministrul Energiei
Adrian-Ioan Veștea – Ministrul Dezvoltării
Adrian Câciu – Ministrul Investițiilor și proiectelor europene
Florin-Ionuț Barbu – Ministrul Agriculturii
Simona Bucura-Popescu – Ministrul Muncii
Ștefan-Radu Oprea – Ministrul Economiei
Eduard Bachide – secretar de stat Ministerul Apărării Naționale
Ligia Deca – Ministrul Educației
Adriana Pistol – secretar de stat Ministerul Sănătății
Bogdan-Gruia Ivan – Ministrul Cercetării
Marcel-Ioan Boloș – Ministrul Finanțelor
Daniela Anda Grigore Gîtman – secretar de stat Ministerul Afacerilor Externe.
În acest context, amintim și că Parlamentul a adoptat Legea Mobilității Urbane durabile, care stabilește felul în care se va circula prin orașe. Prevederile, contestate doar de AUR, sunt în mare parte, din „Strategia” România Neutră: „stimularea” cetățenilor să renunțe la mașini în favoarea transportului în comun și a mersului pe jos.
Tot în 2023 s-a adoptat și legea „orașelor de 15 minute”.
























hai sa vedem o matematica simpla . locuiesc la24 km de oras , fac naveta zilnic . asta inseamna 48km/zi , 5 zile pe saptamana . asta inseamna in linii mari 21.000 km / saptamana . oare cine are atitea incarcatoare sa putem incarca atitea masini electrice ? sau cine va fi in stare sa faca asa ceva in tara in care in 33 ani s/au construit vreo 500 km de autostrada ? Ciolacule , tu esti mai timpit decit se vede , problema e ca nu iti dai seama si iti bati joc de poporul roman
Nu stiu ce matematica ai folosit dar cea predata in ro sigur nu.
48km pe zi inseamna 240km/spt si ~12.000 km/an, nu stiu de unde ai scos aia 21.000 km.
Legat de incarcare, pentru o masina electrica cu un consum de 15kwh/100km inseamna o incarcare la 48km de 7.2kWh pe zi adica cam cat consuma un cuptor electric in 2-3ore.
Sau 36kWh pe spt respectiv 144kWh pe luna, asa ca nu inteleg unde vezi tu problema cu incarcarile, consumul este derizoriu, acum 15ani consumau atat doar cu becurile din casa, factura lunara nu exista sa fie mai mica de 500-600kWh pe cand astazi nu depaseste 200kWh
Gălușca “zero carbon” europeană, identitatea digitală, portofelul digital, orașele de 15 minute, pașaportul de carbon vor conduce iminent la desființarea UE. Nimeni nu vrea să fie sclav iar asta o să fie văzut când partidele “extremiste” (de fapt care susțin normalitatea privind libertatea și democrația) vor ajunge la putere în fiecare stat membru UE. UE a devenit un hoit și ca orice hoit trebuie să fie îngropat. Și va fi, nu am niciun dubiu, orice dictatură, oricât de lungă ar fi fost s-a încheiat într-o baltă de sânge. Pentru unele dictaturi însă, cum sunt cele din zilele noastre, având în spatele lor putere satanică , Însuși Fiul Sfântului Dumnezeu, Iisus Hristos, va veni și le va trimite în focul veșnic! Amin!
Ciolacu face reguli de care n-o sa apuce sa se bucure. Asta altruism!
PSD si PNL, prin masurile antinationale si antipopulare, fac propaganda electorala in favoarea AUR. In ritmul asta, in 2024, nu cred ca PNL si PSD vor intra in parlament.
sa traim noi pana in 2050.. cred ca se va ajunge la cifrele astea pe cale naturala fara sa ne restrictioneze ciolacu
O reclama mai buna pentru AUR nici ca se putea ! Ha ha ha, multumim!
revenim:
-daca ai dat shpaga pt. permis
esti vulnerabil.
(poate nu ai dat shapaga
cunosti pa unu care cunoaste pe altu:
aici e chestie de “libertatea vietii (homo)secsuale”,
ne abtinem)
acesta nu este altceva decat “test de strss”.
-ai dat shpaga pt. permis?
Când merg cu maşina întotdeauna suntem cel puţin doi: merg împreună cu Dumnezeu.