Președintele AUR, George Simion, a comentat cazul tragic de la liceul din Odorheiu Secuiesc, care a dus la moartea unui elev și rănirea altor trei.
Deputatul a scris, pe blogul personal, că „s-a prăbușit nu doar zidul de la internat, ci și întreg sistemul creat de „reforma” continuă la care a fost supus învățământul”.
Mai departe, Simion a expus, în linii mari, viziunea sa pentru cum ar trebui să arate un sistem de învățământ funcțional în România:
„Sunt alături de familiile în suferință și pentru ca aceste tragedii să nu se mai întâmple, trebuie să ne revenim în fire și să terminăm cu experimentele pe cel mai important sistem al țării.
Trebuie să redăm autoritatea profesorului în sala de clasă, care nu trebuie să fie depozit pentru telefoanele mobile sau alte gadgeturi ale elevilor.
E vremea să terminăm cu prezența activiștilor în școli: sala de clasă este numai a învățătorului și a profesorului. Punct!
Școala nu este nici a activiștilor, nici locul unde corporațiile își vând tehnologia.
Trebuie să terminăm cu ideologizarea învățământului: oamenii își trimit copiii la școală să învețe carte, nu ca să li se umple capul cu tâmpenii ideologice, așa-zise materii, care-i transforme în activiști climatici sau LGBT.
Gata cu dictatura unor părinți, cu „dezbaterile” pe whats app despre ce-ar trebui să fie la ora de clasă. Există o materie, o programă, un regulament, care trebuie adus la cunoștința tuturor la început: cine vrea să le accepte, bine, cine nu, poate învăța în altă parte.
În același timp, părinților trebuie să li se redea demnitatea de parteneri în educație: gata cu asociațiile de casă ale PNL și PSD care doar aprobă orice aberație propusă. De-acum înainte, opțiunile majorității părinților vor fi respectate.
Administratorul unei școli va răspunde cu capul, dacă nu are toate avizele de funcționare în regulă, la începutul fiecărui an școlar. Cine pune în pericol viața copiilor, zboară!
Profesorii și învățătorii trebuie să fie motivați să intre-n sistem: salarii foarte bune, dar condiționate de criterii de performanță.
Niciodată, cu excepția anilor de ocupație sovietică, școala românească n-a fost mai chinuită decât astăzi. Klaus Iohannis și ciracii pe care i-a numit la MEN au pus bomboana pe coliva educației, cu așa-zisul program „România Educată”.
Școala trebuie reconstruită, pe bazele învățământului clasic, introdus de Spiru Haret și care a dat rezultate, inclusiv generația care a răsturnat dictatura, în 1989”, a scris Simion.
Despre educatie toti needucatii ca Simion isi dau cu parerea. Dar ceva masuri concrete si viabile in conditiile actuale nu este in stare sa propuna nimeni. De exemplu, ce facem in problema telefoanelor mobile in scoli? Stim ca distrug actul educativ si ca constituie o tentatie imposibil de blocat, si ce putem face? Degeaba vrem sa platim profesorii dupa performanta pentru ca elevilor tot nu le place sa invete! Digitalizarea lui Cilacu si Iohanis nu este o solutie la actuala stare – ESTE PROBLEMA.
Un hohot de râs!
Nu-i așa că zidul prăbușit era un zid „comunist” ? Că nu ne-ați spus! Ori o fi blăstemu’ lu’ Nicușor ?
În rest, hohote peste hohote! Domniile voastre (îmi este greu să fiu politicos) cred că Democrația vrea să vă „ideologizeze” !? Vrea să vă RADĂ!
În „comunism” (clasele 5-8) aveam un profesor (părea un „pedepsit”) extraordinar de iubit, extraordinar de „umoristic”, și părea și competent (la cât ne pricepeam noi …). Se lăuda des (în plină beznă și teroare comunistă – anii ’70!) că la el în clasă nu intră nici directorul, și nici măcar Ministrul (Învățământului) fără acordul său (adică al profesorului)! (Nu știu dacă l-o fi turnat cineva vreodată!)
Cred că am mai auzit-o de una-două ori și de la alți profesori. Dar cred și că v-am mai povestit.
Noroc că Democrația a restabilit „ordinea și disciplina”! În jargonul școlar de-atunci: „v-a dat Dreptu’ ”
Abia aștept să văd dacă luptătorul GSimion îl va întrece pe „Cizmar” … și cum va trata cu Putin! 🙂