În aprilie, Nadia, un marinar din Marina SUA, a închiriat o mașină de la Hertz pentru a-și vizita mama. După nouă zile, a returnat vehiculul la Aeroportul Hartsfield-Jackson din Atlanta, Georgia. Înainte de a preda cheile, a trecut printr-un scaner de inteligență artificială la cererea Hertz, conform Daily Mail.
Câteva ore mai târziu, a primit un mesaj de la Hertz și de la noul său partener de inteligență artificială, UVeye, prin care i se cereau 935 de dolari:
- 500 de dolari pentru daune.
- 435 de dolari pentru taxe.
Sistemul semnalase două mici lovituri pe partea pasagerului.
„Știu sigur că nu am cauzat niciuna dintre daune. Am fost în principal la casa mamei mele cu mașina parcată”, a declarat ea pentru DailyMail.com.
Tipar care apare tot mai des în rândul clienților Hertz
Zeci de șoferi au spus că scanerele semnalează lovituri, zgârieturi și zgârieturi pe jante pe care nu le recunosc. Apoi, compania percepe taxe între 130 și 935 de dolari.
În aprilie, Hertz a anunțat parteneriatul său cu UVeye, o companie de scanare a vehiculelor echipată cu inteligență artificială. Tehnologia este deja utilizată în cinci locații, cu planuri de extindere în alte aeroporturi până la sfârșitul anului.
Hertz spune că sistemul îmbunătățește siguranța șoferilor, standardizează evaluările și detectează daune greu de detectat, cum ar fi uzura șasiului și zgârieturile anvelopelor.
Experții independenți au declarat că scanerele cu inteligență artificială și problemele pe care le creează pentru clienți ridică întrebări mai ample despre automatizare – și despre drepturile chiriașilor atunci când contestă o taxă.
Hertz a declarat inițial pentru DailyMail.com că aceste scanere sunt axate exclusiv pe siguranță.
Presiuni asupra companiei Hertz
După ce clienții au început să se plângă, compania și-a schimbat părerea. Un purtător de cuvânt a spus că „taxe se bazează pe pierderile și cheltuielile reale pe care le suportăm ca urmare a daunelor aduse vehiculului”.
Când Daily Mail a făcut presiuni asupra companiei cu privire la propriile politici, reprezentanții Hertz fie au ignorat complet întrebările, fie au susținut că nu le înțeleg.
Daily Mail le-a cerut reprezentanților Hertz de cinci ori să clarifice dacă taxele pentru daune finanțează reparațiile efective sau compensează valoarea diminuată a vehiculului.
Hertz încă nu a răspuns la această întrebare după mai multe solicitări ulterioare.
Întrebați despre politicile companiei, reprezentanții Hertz au insistat asupra publicării fotografiilor „înainte” de la clienți, în loc să abordeze întrebările despre transparența taxelor.
Numeroși șoferi se plâng de taxarea bazată pe inteligența artificială
Pe măsură ce scanerele și taxele aferente continuă să funcționeze, tot mai mulți șoferi își exprimă opiniile.
Un client care a închiriat o mașină a spus că a primit o factură de 416,95 dolari. Cauza? – „Daune cosmetice la janta anvelopei”. El spune că nu a observat niciodată respectivele daune.
„Am plătit suma doar pentru că pagina de reclamații online prezenta amenințări legale și nu oferea nicio modalitate de a vorbi cu o persoană reală”, a scris șoferul.
Hertz a spus că integrează agenți reali în aplicațiile UVeye pentru a ajuta mai bine clienții cu probleme similare.
Un alt client a spus că i s-a perceput o taxă de 130 de dolari pentru o mică lovitură la un sedan Kia K4. Paradoxul e că închirierea mașinii a costat doar 116 dolari, mai puțin decât a fost pus să plătească pentru daune.
Alți șoferi au susținut că li s-au perceput 130 de dolari pentru o lovitură „de mărimea unei unghii” și 195 de dolari pentru „o lovitură foarte dubioasă și minoră”.
Noile știri reflectă acuzațiile făcute de cel puțin alți patru șoferi în ultima lună.
Nu mai inchiriati masini de la acesti jnapani!