O analiză a Ziarului Financiar arată că piața românească de comerț a fost acaparată, în proporție de 70%, de către rețelele străine. Conform acesteia, cu „doar 4.000 de magazine moderne – hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă” străinii controlează dublu față de cât o fac românii.
„Spre comparaţie, circa 45.000-50.000 de mici chioşcuri şi alimentare au restul de 30% din vânzări. Cum au ajuns jucătorii din comerţul modern să controleze 70% din piaţă? Au mizat pe expansiune, investiţii în marketing, varietate de produse la raft şi preţuri mai mici ca în comerţul tradiţional pentru a atrage clienţi. Iar astăzi, unu din patru români trece zilnic pragul unui supermarket sau hipermarket, conform estimărilor făcute de ZF pe baza datelor comunicate de unele reţele”, a notat Ziarul Financiar.
Eu am evitat magazinele românești deoarece îmi era siă să văd patronul mioritic meltean nesătul. De ce să-i dau, jegosului, bani? Să-și mai ia o mașină, să-și mai facă o vilă?
La alimente prefer piețarii, ăia pe care îi știu că sunt producători.
Inteleg că piețarii n-au mașini, ei folosesc banii doar pentru donații, nu?
Înțelegi prost. Țăranii muncesc, vin cu produsele lor, nu ca „buticarii” care luau cu un leu și vindeau cu doi.
Si taranii vand mai scump decat produc. Altfel, fara profit, ar renunta. Si buticarii muncesc: iau marfa de la piata si o aduc intr-o alta parte a orasului. Exista dintotdeauna