miercuri, ianuarie 22, 2025
ACTUALITATEVisul mașinilor electrice, în impas | Cantitatea de cupru necesară pentru aceste...

Visul mașinilor electrice, în impas | Cantitatea de cupru necesară pentru aceste vehicule este „imposibil de produs de companiile miniere”

Un studiu recent de la Universitatea din Michigan a aruncat lumină asupra unei provocări critice cu care se confruntă tranziția globală la vehiculele electrice. Aceasta se referă la incapacitatea exploatării cuprului pentru a ține pasul cu cererea, potrivit Breitbart.

Engineering & Technology raportează că cuprul, o componentă crucială în generarea, distribuția și stocarea energiei electrice, este fundamental pentru implementarea cu succes a politicilor care vizează promovarea adoptării vehiculelor electrice. Cu toate acestea, un studiu recent a dezvăluit că rata actuală a producției de cupru este insuficientă. Ea nu poate satisface cererea de cupru proiectată în următorii ani.

Studiul se numește „Exploarea cuprului și electrificarea vehiculelor” și a fost făcut de Universitatea Michigan.

Potrivit GlobalData, există peste 709 mine de cupru operaționale la nivel mondial. Mina Escondida din Chile este cea mai mare. Ea a produs aproximativ 882.100 de tone de cupru în 2023. În ciuda acestei producții aparent uriașe, ritmul rapid al electrificării la nivel global depășește pe cel al industriei miniere. Astfel, industria nu poate ține pasul cu cererea. Autorii concluzionează că, potrivit cercetării, „cantitatea de cupru necesară este în esență imposibil de produs pentru companiile miniere”.

Viitorul mașinilor electrice, în impas. Producția de cupru nu ține pasul cu cererea

Studiul din Michigan evidențiază faptul că un vehicul electric necesită de trei până la cinci ori mai mult cupru decât mașinile tradiționale pe gaz sau diesel. În plus, e nevoie și de cupru suplimentar necesar pentru modernizarea rețelei electrice. Acest lucru a fost explicat de profesorul Adam Simon de la Universitatea din Michigan:

„O Honda Accord normală are nevoie de aproximativ 40 de kilograme de cupru. Aceeași baterie electrică Honda Accord are nevoie de aproape 200 de kilograme de cupru.”, a spus el.

În următorii 25 de ani, omenirea va trebui să extragă cu 115% mai mult cupru decât a fost extras în toată istoria omenirii până în 2018, doar pentru a satisface nevoile actuale de cupru fără a lua în considerare tranziția la energie verde. Pentru a satisface cerințele de cupru de electrificare a flotei globale de vehicule, până la șase noi mine mari de cupru trebuie să fie deschise anual în următoarele câteva decenii, aproximativ 40% din producția din aceste noi mine fiind necesară pentru modernizarea rețelei de vehicule electrice.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

4 COMENTARII

  1. @Mircea
    1.e ca la “pandemie”, la “covid”:
    fiecare afirmatie facuta de cei interesati este mincinoasa.

    2. nu credem ca se vor diminua “ulițele comunale” si automobile din China,
    NU AU INTERESUL!

    3.daca n-ai cupru restu e pura prostie,
    vorbe goale,
    ok?

  2. Povestea mașinii electrice nu a fost niciodată despre salvarea planetei, încălzirea globală sau alte pretexte cu iz ecologic. Totul se face cu scopul de a reduce numărul de mașini de pe drumurile planetei, în sensul ca să dispară cele de pe ulițele comunale și să rămână doar cele de pe marile bulevarde și autostăzi. Dar. chiart dacă am da de cupru berechet în fundul grădinii (fiecare în grădina lui ) tot ne-am confrunta cu lipsa centralelor electice care să ne livreze electicitate în orice clipă, și în cantități îndestulătoare, că doar n-o să stea planeta pe loc în așteptarea unui vânt potrivit de tare și a unor zile însorite – de centralele eoliene și solare e vorba. Așa că dă-i cu țiței și cu cărbune, mai abitir ca înainte.
    Dar asta nu e totul: chiar dacă avem cupru la discreție și centrale electice la fiecare colț de stradă (de aici ideea de a importa centale atomice miniaturale?) tot nu ne putem baza pe cablurile care aduc curentul de la centrale electice la mașinile noastre nepoluante, 100% electrice. În locul cablurilor de acum, (groase cât bagheta franțuzească) vor trebui instalate alte cabluri mult mai groase (cât piciorul elefantului sau chiar al dinozaurului), asta însemnând pe lângă cupru tot mai mult și niște complicații organizatorice: cablurile de curent nu vor mai putea fi instalate pe stâlpi ci doar subteran.
    Concluzia: se dorește reducerea mașinilor pe șosele în paralel cu reducerea populației. A populației de joasă speță, se înțelege. Nu vă faceți iluzii, toți suntem din această ultimă categorie. Că doar nu se fac legi împotriva celor care fac legile.

  3. Chile produce anual cam 5,5 mi-li-oa-ne de tone de cupru
    mai mult decar Russia si China insumate;
    restu aproape nu mai conteaza….

    -nu ceredem ca chilienii o duc prea bine,
    nu din cupru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE