Cunoscutul bioetician și cercetător, Virgiliu Gheorghe, spune că se fac „presiuni imense” ca Biserica Ortodoxă să nu se alăture inițiativei cetățenești de a organiza un Referendum pentru Familie.
Într-un interviu acordat R3media, domnia sa spune, însă, că Biserica nu a luat o hotărâre oficială în acest sens, deși acest an este unul ideal pentru organizarea unui Referendum.
Aceste precizări vin după ce, în cadrul prezentării revistei „Familia Ortodoxă” de-acum câteva zile, Virgiliu Gheorghe a spus că Patriarhia Română ar fi sugerat amânarea Referendumului.
Iată interviul de Virgiliu Gheorghe pentru R3media:
R3: Domnule Virgiliu Gheorghe, ați afirmat în lansarea revistei de la librăria Sofia în urmă cu două zile că Patriarhia Română nu ar fi dat binecuvântarea pentru desfășurarea referendumului. Ce ne puteți spune despre acest lucru?
Virgiliu Gheorghe: Mă bucur că mă întrebați, căci odată ce un cuvânt se rostește are lucrarea lui şi noi toți vom da seama de toate cuvintele noastre. Da, am făcut această precizare, dar aceasta pentru că am fost informat greșit. Încă nu s-a dat nici o hotărâre oficială în această direcție. Încă se așteaptă. Ceea ce știu sigur este că cei care sunt astăzi la putere îşi doresc mult să nu aibă loc acest referendum. În această ecuaţie Biserica Ortodoxă ar avea un cuvânt important de spus. Acesta este şi motivul pentru care probabil că se și fac presiuni imense ca Biserica să nu se alăture acestei inițiative.
R3: Care este opinia dumneavoastră în acest context?
VG: Cred că acesta este un moment foarte potrivit pentru o astfel de inițiativă. Gândiți-vă că vom avea mai multe sesiuni de alegeri în acest an. Alăturarea referendumului unei astfel de sesiuni ar fi un lucru firesc şi ușor de făcut. Dacă însă Parlamentul ar refuza, trecând peste voința poporului, atunci s-ar dovedi şi mai mult faptul că nu se dorește cu adevărat reprezentarea poporului român, ci doar supunerea la agendele ideologice străine, care susțin căsătoria între homosexuali şi tot ceea ce rezultă din aceasta.
R3: Biserica ar face bine susţinând acest referendum?
VG: Ceea ce știu este că în Grecia mitropolitul primat Ieronim a amânat organizarea acestui referendum până când Parlamentul a votat legea. I-a fost frică, bineînțeles, dar a ratat una dintre cele mai mari mărturisiri ale lui Hristos. E foarte trist. Acum ce va mai putea face?
R3: Dar dacă nu e nici o șansă să se organizeze referendumul, chiar dacă se adună semnăturile?
VG: Eu cred în puterea mărturisirii. Dacă vom strânge semnăturile vom face ceea ce depinde de noi. Restul, cu siguranță îl va face Bunul Dumnezeu.
R3: De ce credeți că e important să se facă această schimbare în Constituția României?
VG: După cum merg lucrurile, şi am făcut această precizare în cartea Faţa nevăzută a homosexualităţii, votarea acestei legi cred că nu va avea ca scop numai disoluţia familiei naturale, ci şi atacul împotriva Bisericii. Pe baza acestei legi şi a legii nediscriminării se va putea impune Bisericii acceptarea acestei căsătorii şi chiar oficierea acesteia. În caz de refuz, statul va putea să scoată Biserica în ilegalitate. Vor fi procese, scandaluri, se vor tăia fondurile salariale, se vor închide preoți care se vor dovedi reacționari şi în cele din urmă, Biserica va fi declarată indezirabilă. Asta înseamnă prigoană.
R3: Parlamentarii, guvernanții noștri credeți că urmăresc aceasta?
VG: Nu. Ei nu conștientizează consecințele, după nu au conștientizat că legile date în ultimii 30 de ani vor duce la distrugerea economiei, educației, culturii etc. Ei sunt în cel mai bun caz naivi şi în cel mai rău caz trădători. Având dosar, mulţi dintre ei nu se vor putea opune ordinelor. Cred că acesta este şi motivul pentru care nu doresc acest referendum în momentul de faţă. Credeți că vor accepta la anul sau peste doi ani când vor fi la putere pentru încă un număr de ani şi străinii îi vor șantaja? Eu am aproape certitudinea că dacă acum nu se demarează acest referendum, nu se va mai face acest lucru. Timpul nu ne este prieten. Cine crede aceasta este înșelat şi va da socoteală în fața lui Dumnezeu, dacă, aceste afirmații se vor dovedi adevărate. Mă rog să nu fie așa cum mi se pare acum.
R3: Când credeți că vom avea un răspuns ferm din partea Patriarhiei?
VG: Nu ştiu, trebuie să ne rugăm. Cred că şi pe episcopi sunt puse presiuni foarte mari în acest moment, încât numai Dumnezeu poate să-i susțină să ia decizia cea mai bună. Ceea ce ştiu sigur, este faptul că de această decizie depinde în bună parte viitorul şi pacea Bisericii. Va fi cu mult mai rău, iar legea aceasta va deschide cum am spus anterior poarta către prigoana Bisericii.
Vă mulțumim foarte mult
Vad că în acest articol se face egalitate între Biserică şi Sfântul Sinod.
Dar Biserica de aici (cea luptătoare) este compusă din monahi + mireni.
Dacă Sfântul Sinod nu are nici o reacţie (din cauză că doarme sau din alte motive)…
Restul de 99.99% de credincioşi ortodocşi… ce fac? Dorm şi ei?
E încă o dovadă că este o mare diferenţă între a fi botezat creştin ortodox şi a fi cu adevărat creştin ortodox.
Păcăleala e mai mare. Din dicționarul latin-român:
familia -ae, sf – totalitatea sclavilor unei case
Cuvîntul „familie” nu se găsește în Biblia de la București (1688).
Da, dicționarele dau ca înțeles secundar al latinescului familie și tată, mamă, copii. Doar că acest înțeles a fost adăugat tîrziu în latina medievală. Sînt articole ce lămuresc întîietatea primului înșeles, de sclavi, al cuvîntului familia.
Din dicționarul Gaftiot 1937 cu citate în latină:
fămĭlĭa,7 æ, (famulus), f., ¶ 1 ensemble des esclaves de la maison, le personnel des esclaves : unus homo familia non est CIC. Cæc. 55, un seul homme ne constitue pas tout le domestique ; familia societatis CIC. Br. 85, le personnel des esclaves attachés à la compagnie fermière, cf. Verr. 2, 5, 11 ; Q. 2, 6, 5 ; CÆS. C. 1, 75, 2 ; familia publica CIL 6, 479, les esclaves attachés au service public ║ maison, personnes attachées à un grand personnage : CÆS. G. 1, 4, 2
bibliaortodoxa .ro
Ieșirea – a doua carte a lui Moise
Cap. 12
3. Vorbeşte deci la toată obştea fiilor lui Israel şi le spune: În ziua a zecea a lunii acesteia să-şi ia fiecare din capii de familie un miel; câte un miel de familie să luaţi fiecare.
4. Iar dacă vor fi puţini în familie, încât să nu fie deajuns ca să poată mânca mielul, să ia cu sine de la vecinul cel mai aproape de dânsul un număr de suflete: număraţi-vă la un miel atâţia cât pot să-l mănânce.
Biblia de la București 1688
Ieșirea
CAP XII
3 Grăiaște cătră toată adunarea fiilor lui Israil, zicînd: ‘Întru a zeacea lunii aceștiia, să-ș ia cineș oaia, dupe casele rudenii, de casă oaie.
4 Iară de vor fi puțini întru casă, ca să nu fie destui la o oaie, să ia împreună cu dînsul pre vecin, pe aproapele lui, dupe numărul sufletelor, fieștecarele cît îi va fi destul lui, să va număra împreună la oaie.
Versiunea Anania a folosit, cel puțin la citatul de mai jos, cuvîntul casă în loc de familie, precum Biblia de la București
Ieșirea
Cap. 12
3 Vorbeşte deci la toată obştea fiilor lui Israel şi spune-le: – În ziua a zecea a acestei luni, fiecare cap de familie să ia câte un miel; un miel pentru fiecare casă.
4 Iar dacă’ntr’o casă vor fi prea puţini pentru un miel întreg, să-l ia împreună cu vecinul cel mai apropiat ca număr de suflete: fiecare să socotească anume câţi sunt de trebuinţă [ca să mănânce în întregime] un miel.
Tudor,
nu văd miza pentru care te agiți, nu are sens ce spui. Ce dezgropi sensul secundar al familiei din dreptul roman? Tocmai că creștinismul a dizolvat imperiul sclavagist roman. Nu e aceeași doctrină a familiei. Și nu citat Vechiul Testament fără Noul Testament, că abia in NT avem doctrina familiei
W: cum biseria a fost de vină? Toată clasa politică, toată armata ONG-urilor cu milioane de la Soroș, toată presa de mercenari au boicotat referendum-ul, și tu fix pe Biserică arunci vina.
Este precum ne-ar zice sclavi prostinu-ne că-nseamnă oameni. Dar poate cei ce conduc și ni l-au băgat pe gît cu forța, nouă și altora, nu greșesc, din punctul lor de vedere, cînd ne spun familie.
cand si-a bagat biserica nasul a iesit un fiasco total.
domnule, nu mai cautati vinovati la biserica, la parlament, la soros sau unde vreti dvs. A fost facut un referendum acum 5 ani, sustinut de Biserica, la care s-au prezentat 20%. Nu am vazut strazi mai goale in bucuresti in acele 2 zile nici in starea de urgenta. Ce ne-a spus noua acel referendum?
1. lumea nu mai asculta de Biserica.
2. lumea e mai degraba indiferenta la tema, care se traduce printr-o acceptare tacita a agendei progresiste.
Un alt referendum nu cred ca mai poate sustine Biserica pentru ca securistii au infiltrat o multime de dezaxati sexual printre popime si vor porni un atac furibund in media, cu inregistrari pe care le au la dosar, iar cei din Biserica stiu exact ce va urma, si raul va fi chiar mai mare. Iar politicul nu are nicio sansa, daca ai asociat tema cu AUR, e pa din start.
De-acum asteptam doar pedeapsa lui Dumnezeu pentru neghiobia noastra(deja imediat dupa referendum a inceput pandemia) iar marturisirea si lupta va fi individuala. Dar acei indivizi vor avea o forta atat de mare data lor de sus, incat nici toti sorosii cu tot iadul nu le vor putea sta impotriva.