sâmbătă, februarie 8, 2025
ACTUALITATEViitoarea lege a educației ar putea desființa formarea învăţătorilor şi educatoarelor în...

Viitoarea lege a educației ar putea desființa formarea învăţătorilor şi educatoarelor în colegii sau licee

Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Colegiilor şi Liceelor Pedagogice din România (ANCLP), profesorul Mircea Bertea, atrage atenția asupra faptului că legea educației la care se lucrează în prezent la Ministerul Educaţiei ar prevedea ca specializările de învăţător şi educatoare să nu mai fie oferite de licee și să fie  „rezervate exclusiv învăţământului universitar”, informează Epochtimes-romania.com.

„Ce prevede forma revizuită şi îmbunătăţită a proiectului, formă elaborată sub coordonarea noului ministru al educaţiei, nu ştim cu certitudine, deşi dna ministru a dat asigurări că revizuirea şi finalizarea proiectelor noilor legi ale educaţiei se va face cu consultarea specialiştilor/experţilor în domeniu. Nu ştim cu certitudine, deşi surse din interiorul ministerului au lăsat să se înţeleagă că în structura revizuită şi ‘îmbunătăţită’ a proiectului liceelor şi colegiilor pedagogice nu vor mai şcolariza în specializările învăţător şi educatoare, şcolarizarea pentru aceste specializări fiind rezervată exclusiv învăţământului universitar”, a susţinut prof. Bertea.

Potrivit aceleiași surse, acesta a transmis că „niciun specialist/expert de la liceele şi colegiile pedagogice, membre ale Asociaţiei Naţionale a Colegiilor şi Liceelor Pedagogice, nu a fost consultat sau invitat la dezbateri/analize pe propuneri şi optimizări ale proiectului Cîmpeanu, din asociaţie făcând parte, cu două excepţii, toate liceele şi colegiile pedagogice din ţară”.

Profesorul consideră că desființarea formării de învățători și educatoare în colegiile sau liceele pedagogice nu este o idee bună.

„Că vremurile s-au schimbat şi că este nevoie de pregătire universitară pentru învăţători şi educatoare se înţelege, majoritatea absolvenţilor de licee şi colegii pedagogice urmând cu succes cursurile universitare. Ceea ce nu ar trebui să însemne renunţarea la specializarea timpurie prin liceele şi colegiile pedagogice. Dimpotrivă, acestea ar trebui consolidate, valorificându-se punctele lor forte. Practica pedagogică îndeosebi, cu număr de ore exponenţial mai mare decât practica pedagogică în învăţământul superior.

Apoi, rezultatele la examenele de titularizare (mai bune decât ale absolvenţilor de facultate care nu au fost elevi la liceele şi colegiile pedagogice, deşi programa de titularizare este concepută pentru absolvenţii de învăţământ superior!). Ca să nu mai spunem că toată lumea caută pentru posturile de educatoare şi învăţători absolvenţi de licee pedagogice, cu deosebire şcolile private, ceea ce este, să recunoaştem, un puternic argument al calităţii pregătirii profesionale a acestor absolvenţi”.

 

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE