vineri, ianuarie 17, 2025
ACTUALITATEVasile Dîncu a confirmat că echipamentele rusești de pe Insula Șerpilor emit...

Vasile Dîncu a confirmat că echipamentele rusești de pe Insula Șerpilor emit bruiaje care ajung pe teritoriul României. Acum 4 luni, un avion și un elicopter se prăbușeau în județul Constanța „cel mai probabil, din cauza unui cumul de factori umani și de mediu“

Ministrul Apărării Vasile Dîncu, prezent fiind la Digi 24, marți, 21 iunie 2022, a spus că echipamantele rusești de pe Insula Șerpilor emit bruiaje care ajung și pe teritoriul României:

„Există o îngrijorare pentru noi pentru că se află un conflict la o distanță de 50 de kilometri de granițele României și pentru că Insula Șerpilor este ocupată de dispozitive de la care, din când în când, simțim și un bruiaj care ajunge pe teritoriul nostru, dar dincolo de aceste tipuri de amenințări, nu există o amenințare directă în legătură cu populația din acele zone“, a precizat Dîncu.

În urmă cu patru luni, la puțin timp după ce Federația Rusă a invadat Ucraina și forțele Kremlinului au ocupat Insula Șerpilor, un avion MiG-21 LanceR și un elicopter IAR-330 s-au prăbușit în județul Constanța.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Evul întunecat, noua moralitate de Joseph Sobran vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

O aeronavă MiG 21 LanceR din dotarea Bazei 86 Aeriene, care executa o misiune de patrulare aeriană deasupra Dobrogei, a pierdut legătura radio cu turnul de control, pe 3 martie 2022, iar la ora 20:03 a dispărut de pe radar, într-o zonă cuprinsă între localitățile Cogealac si Gura Dobrogei. Un elicopter IAR-330 Puma a decolat de urgență spre zona posibilului impact, dar și acesta a pierdut legătura radio cu turnul de control și a dispărut de pe radar în jurul orei 20:44. Ulterior, MApN a confirmat că ambele aparate de zbor s-au prăbușit.

Mai târziu, Ministerul Apărării Naționale a precizat că din informațiile obținute în urma măsurătorilor și a evaluărilor efectuate, analizei datelor extrase din sistemul de înregistrare a parametrilor de zbor și de funcționare de la bordul aeronavelor, audierii convorbirilor radio, examinării stării epavelor aeronavelor, studierii hărților sinoptice și a condițiilor meteorologice existente în zonele de impact la momentele producerii celor două catastrofe aeriene, comisiile au concluzionat că ambele evenimente s-au produs, cel mai probabil, din cauza unui cumul de factori umani și de mediu, a căror pondere urmează să fie stabilită la finalizarea procedurilor de investigare.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

  1. stim deja ca rusii sunt vinovati chiar si pt grindina de saptamana trecuta, pe cand ai nostri conducatori si ucrainienii sunt niste eroi in slujba binelui.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE