miercuri, aprilie 17, 2024
ACTUALITATEUE vrea să interzică repararea mașinilor mai vechi de 15 ani, ca...

UE vrea să interzică repararea mașinilor mai vechi de 15 ani, ca parte din Green Deal. Comisia Europeană se apără și spune că scopul este acela „de a pune capăt unui anumit tip de fraudă“

Uniunea Europeană intenționează să interziă repararea mașinilor mai vechi de 15 ani. Sunt vizate autovehiculele cu probleme grave la motor, transmisie sau direcție, potrivit Observator.

Proiectul se află în dezbatere publică și vizează în principal reducerea poluării. Dacă se va aproba, ar putea intra în vigoare din anul 2035.

Potrivit proiectului, aceste mașini vor purta denumirea de „vehicule reziduale“. Dacă prezintă defecțiuni majore la motor, transmisie, sistemul de frânare sau direcţie, nu vor mai putea fi reparate in service-uri autorizate. Pe cale de consecință, proprietarii vor fi obligaţi să le caseze.

Patronii de service-uri spun că le vor scădea veniturile

Marius Ganea, manager service auto, spune că dacă se va aplica o astfel de măsură, veniturile îi vor fi afectate.

„Ne afectează să zicem undeva la 50%. Întâmpinăm destul de multe probleme la maşinile mai vechi. De obicei partea mecanică, la partea mecanica apar si avem destul de multe probleme Dacă i s-a acordat atentie de-a lungul timpulului si au fost toate reviziile facute in service-uri autorizate, nu este niciun fel de problema“, a spus el.

Totodată, Ciprin Tudorache, manager transport, spune că „va fi o pierdere destul de mare pentru toti anteprenorii din România“.

„Încasările vor scădea. Şi pe partea de tractări, de transport pentru masinile defecte“, a zis el.

Măsura face parte din programul Green Deal. De asemenea, în 2021 a fost lansat pachetul „Fit for 55”, care își propune să elimine emisiile directe din transporturi pentru atingerea obiectivelor stabilite în cadrul Green Deal.

Comisia Europeană spune că este o dezinformare

Reprezentanța Comisiei Europene în România a ținut să transmită un mesaj, în contextul în care informația a fost preluată de cea mai mare parte a presei.

„Regulamentul propus include o definiție a modului în care autoritățile ar decide dacă o mașină defectă mai poate fi reparată. Scopul definițiilor este de a pune capăt unui anumit tip de fraudă. În fiecare an, între 3 și 4 milioane de mașini vechi dispar din statisticile statelor membre ale UE. Multe sunt exportate ilegal și vândute ca „mașini rulate”, deși de fapt nu mai sunt utilizabile, pentru a ocoli legislația UE în domeniul deșeurilor care obligă întreprinderile să elimine în mod corespunzător vehiculele uzate. Astfel de „mașini rulate” false ajung adesea la groapa de gunoi. Potrivit studiului nostru de evaluare a legislației actuale, lipsa de claritate cu privire la ceea ce constituie o mașină „scoasă din uz” este una dintre cele mai mari lacune utilizate de operatorii lipsiți de scrupule pentru a eluda legislația UE“, a spus reprezentanța CE în România.

Instituția mai spune că mașinile vor putea fi reparate, „chiar dacă acest lucru nu este rentabil“.

„Dacă însă dețineți o mașină defectă care nu mai poate fi reparată, regulamentul propus ar specifica faptul că trebuie să o eliminați în mod responsabil, trimițând-o la o instalație de tratare în vederea casării (mai degrabă decât, de exemplu, să o lăsați să ruginească în natură sau chiar în garajul dumneavoastră, unde poate genera scurgeri de substanțe toxice și irosi resurse prețioase). Acest lucru este similar obligațiilor existente la nivel național“, mai spune reprezentanța Comisiei Europene.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,400FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE