Reprezentanții ISU Cluj, au anunțat că pompierii din cadrul Detașamentului Huedin au intervenit, în dimineața zilei de miercuri, la un incendiu care s-a manifestat la compartimentul motor al unui tren staționat în Halta din Macău, informează BZI.ro.
„Până la sosirea forțelor noastre, în jur de 100 de călători s-au autoevacuat. În plus, niciunul dintre aceștia nu a solicitat îngrijiri medicale.
De asemenea, angajații CFR au reacționat prompt cu mijloace de primă intervenție, iar pompierii au lichidat ulterior flăcările. Cel mai probabil, incendiul a pornit de la o defecțiune la compartimentul motor”, au anunțat reprezentanții ISU Cluj.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Eseuri antiromantice, de Irving Babbitt, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
În jurul orei 06:16 a fost primit apelul de urgență și un echipaj de la Garda de Intervenție Aghireșu s-a deplasat la fața locului. În jur de 100 de călători s-au autoevacuat și niciunul dintre aceștia nu a cerut îngrijiri medicale.
„În această dimineaţă, în jurul orei 6:00, în halta Macău, la automotorul din compunerea trenului Regio 3072 Oradea – Cluj s-a produs o degajare de fum. Mecanicul trenului a aplicat procedurile în vigoare în astfel de situaţii, a avizat imediat serviciul 112, după care acţionat cu extinctoarele din dotare eliminând cu mijloacele proprii efectele degajării de fum. Siguranţa şi securitatea călătorilor şi a personalului propriu nu au fost puse în pericol. Trenul a plecat cu o locomotivă de ajutor. Cauzele care au generat degajarea de fum vor fi stabilite de comisia de cercetare”, a transmis CFR.
Domnul meu, sunteţi într-o regretabilă eroare. Trenul la care se face referinţă aparţine CFR Călători (numărul trenului este relevant în acest caz). Pe dumneavoastră v-a derutat faptul că se menţionează „trenului Regio 3072”, însă aici este vorba de rangul trenului, nu de operatorul feroviar. De altfel, în zona respectivă operatorul feroviar Regio Călători nici nu deţine trase de circulaţie, între Cluj Napoca şi Huedin operează doar CFR Călători, Interregional Călători şi Transferoviar Călători (ultimii doi fiind operatori privaţi). Este adevărat însă şi ce spunţi dumneavoastră, că unii operatori privaţi cumpără automotoare într-o stare înaintată de degradare, dar acest lucru nu este valabil cu cele două firme private care operează în zonă; din contră, dacă veţi alege să circulaţi cu Interregional Călători sau cu Transferoviar Călători, veţi constata că automotoarele lor sunt chiar mai confortabile decât automotoarele aparţinând CFR Călători. Automotorul de care este vorba este unul tip Desiro, aparţinând CFR Călători, iar acest tip de automotor este, într-adevăr, destul de inconfortabil şi foarte defectuos.
regio cumpara trenuri la mana a 7-a de prin europa, majoritatea in stare execrabila, am mers cu unele in care ploua si era plin de apa pe jos, altele scartaie de zici ca se rup… Privatizare domne ( a profiturilor)