vineri, iunie 14, 2024
ACTUALITATEUcraina va înceta dragarea pe canalul Bîstroe. Comisia Europeană spune că prioritatea...

Ucraina va înceta dragarea pe canalul Bîstroe. Comisia Europeană spune că prioritatea zero e creșterea capacității canalului Sulina

Ucraina și-a asumat să oprească orice tip de dregaj pe canalul Bâstroe, afirmă Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, după întâlnirea cu delegația guvernamentală de la București și cea a Comisiei Europene care a avut loc la Ismail. AFDJ Galați ar urma să înceapă măsurătorile pe brațul Chilia și pe canalul Bîstroe începând cu 15 martie. Comisia Europeană a subliniat că prioritatea zero pentru a facilita transportul de mărfuri din Ucraina este creșterea capacității canalului Sulina.

„Astăzi, în localitatea Ismail (Ucraina), delegația Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, condusă de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, a continuat discuțiile inițiate cu partea ucraineană cu privire la lucrările efectuate pe canalul Bâstroe.

La întâlnirea trilaterală a participat și o delegație a Comisiei Europene.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Istoria Românilor, de Petre P. Panaitescu, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media

La finalul întâlnirii partea ucraineană și-a asumat să înceteze orice tip de dragaj (operațional, de investiţii, etc).

Totodată, programul măsurătorilor ce vor fi efectuate de către AFDJ Galați pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe va fi un subiect abordat în cadrul următoarelor întâlniri cu partea ucraineană.

Participanții au convenit că programul trebuie să se deruleze aşa cum s-a stabilit, începând cu data de 15 martie.

Partea ucraineană a precizat că, în perioada următoare, vor fi întreprinse demersurile necesare pentru a obține acceptul Forțelor Navale ucrainene pentru ca reprezentanții părții române să intre și să măsoare pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe.

Reprezentanții Comisiei Europene au fost de acord cu solicitările României și au subliniat că prioritatea zero pentru facilitarea tranzitului de mărfuri dinspre Ucraina este creșterea capacității canalului Sulina.

Acest aspect a fost subliniat de reprezentanții DG MOVE și confirmat de omologii ucraineni.

Măsurile pentru creșterea capacității canalului Sulina vizează;

-sporirea numărului de piloți;

-modernizarea sistemului de balizaj pentru a se putea naviga în condiții de siguranță pe timp de zi și de noapte;

-achiziționare de nave tehnice și de software modern de management al traficului.

Reprezentanții Comisiei Europene au menționat că peste 50% din traficul de mărfuri sprijinit prin Planul «Solidarity Lanes» se desfășoară pe Dunăre.

În acest context au subliniat importanța creșterii capacității canalului Sulina, acesta fiind prioritar pentru obiectivele vizate prin «Solidarity Lanes»”, arată un comunicat de presă al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

În februarie, Ministerul Transporturilor s-a arătat nemulțumit de lucrările efectuate la Canalul Bâstroe de Ucraina, afirmând că acestea au fost făcute fără a fi anunțată partea română.

A doua zi, țara noastră a anunțat oficial că nu este de acord cu asemenea lucrări. În replică, Ambasada Ucrainei de la București a negat că se face ceva la Bâstroe.

Reacția Ambasadei Ucrainei s-a dovedit a fi mincinoasă, după ce chiar Ministerul Infrastructurii de la Kiev s-a lăudat, pe siteul oficial, cu mărirea adâncimii canalului Bâstroe.

Ulterior, s-a descoperit un document oficial al Guvernului de la Kiev, în care o parte din brațul Chilia este descris drept „cale navigabilă interioară” a Ucrainei și lucrări de 95 de km.

La nici două săptămâni de la izbucnirea scandalului, Comisia Europeană a anunțat că demarează verificări.

Deși premierul Ciucă și ministrul Aurescu au spus că n-au știut, SIE a transmis oficial că a notificat autoritățile privind intențiile ucrainene, încadrându-le la „risc” pentru siguranța națională a României.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

3 COMENTARII

  1. pai daca au inceput de anul trecut e gata lucrarea. Conducatorii nostri sunt perversi, au dat drumul la scandal la spartul targului ca sa se laude ca s-au impus si sa capitalizeze politic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE