Copiii au fost afectați de măsurile restrictive din timpul pandemiei, chiar dacă au urmat cursuri online. Un studiu realizat de cercetătorii de la TU Dortmund arată că elevii germani din clasa a patra întâmpină mai multe dificultăți la citirea unui text, decât predecesorii lor, care au urmat cursuri înainte de pandemia de Covid, notează Breitbart.
Cercetătorii au folosit date din 2021, din „vârful” pandemiei de Covid și din 2016, ale generației care a încheiat un ciclu primar fără politici restrictive.
Astfel, numărul copiilor care au avut un nivel de lectură evaluat „bun” până la „foarte bun” a scăzut cu 7%, în timp ce peste un sfert dintre elevii care au susținut testul în 2021 au acum probleme cu înțelegerea unui text simplu, arată studiul menționat de sursa citată.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Cultura noastră: ce a mai rămas din ea, de Theodore Dalrymple vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
Concluzia cercetătorilor este îngrijorătoare. Închiderea școlilor, izolarea, presiunea socială a redus din capacitatea de învățare a copiilor. În cifre, restricțiile din timpul pandemiei de Covid ar însemna șase luni de pauză pentru elevi.
„Dacă o exprimi în ani de învățare, copiilor le lipsește în medie o jumătate de an de învățare”, a precizat dr. Ulrich Ludewig, coordonatoarea studiului precizat.
Hrănește bine(le)! Cumpără suplimentul alimentar Etamynis (alergie la praf, polen, venin) și vei contribui la susținerea siteului R3media.
„Dacă se ia în considerare modificarea adusă comportamentului elevilor, decalajul, deși este puțin mai mic, rămâne scăderea semnificativă a capacității medii de citire,” au explicat autorii studiului, potrivit sursei citate.
Datele cercetării au demonstrat că elevii au avut de pierdut nu doar în ceea ce privește lectura, programa școlară, ci și în plan emoțional. Izolarea, faptul că nu au putut socializa direct cu colegii lor, i-a făcut mai vulnerabili.
Purtarea măștii i-a afecat pe copiii cu autism
Pandemia de Covid a însemnat și purtarea măștii de protecție, iar efectele negative ale acestei restricții se văd și în cazul copiilor cu autism.
Spre exemplu, logopedul Jaclyn Theek spune că purtarea măștii în timpul pandemiei i-a afectat și pe copiii cu autism. Plecând de la premisa că „masca este o barieră”, mulți refuză să vorbească, chiar și cei care au făcut progrese în urma ședințelor de logopedie, înainte de pandemie, mai notează Breitbart.
Elevii români în pandemie: fără tablete pentru cursuri online, dar cu absențe în catalog
Și în România, măsurile restrictive a avut un impact devastator asupra educației. A recunoscut-o public și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Potrivit acestuia, în ultimii doi ani s-a înregistrat cel mai mare grad de absenteism școlar din ultimii 30. Deși statul român a suspendat cursurile în timpul pandemiei, cifrele unui studiu realizat de „Salvați Copiii” arată că sistemul educațional nu a fost pregătit pentru cursuri online.
Datele organizației „Salvați Copiii” arată jumătate dintre copiii înscriși la școală nu au avut acces la o tabletă sau la un computer, pentru a urma cursuri online.
Cei care le-au folosit constant, pentru a urma școala online, s-au expus, însă, la riscurile majore ale acestei perioade: dependenţa de internet, expunere la conținut agresiv și chiar fake news.
CEA MAI REALĂ DOVADĂ DE IDIOȚENIA CARE SE PETRECE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ROMÂNESC ! DACĂ NU REVENIM LA CEEA CE SE FAĂCEA ÎN ȘCOALA ROMÂNESCĂ DE ACUM 50-60 DE ANI VOM AVEA COLEGII CU ABSOLVNȚI IDIOȚI !!
La noi au fost doi ani, nu șase luni ca la friți!
Și nu am înțeles sfârșitul: ce-i aia „fake news” la copii
Adica dupa ce ne-au dat cu parul in cap in numele asazisei pandemii acum se mira de ce ne doare .