duminică, ianuarie 19, 2025
ACTUALITATEStudiu: Mașinile electrice fac de două ori mai multe victime în trafic...

Studiu: Mașinile electrice fac de două ori mai multe victime în trafic decât o fac mașinile pe benzină sau motorină. Motoarele silențioase sunt mai periculoase în urban

Mașinile electrice ucid pietonii de două ori mai mult decât o fac vehiculele pe benzină sau diesel, potrivit unui studiu publicat în BMJ (British Medical Journal), scrie The Telegraph.

Experții au declarat că mașinile electrice sau hibride au de două ori mai multe șanse de a fi implicate într-un accident rutier cu un trecător decât o mașină pe benzină sau diesel pe aceeași distanță.

Cercetările au arătat că motoarele mai silențioase ale vehiculelor electrice au fost un factor semnificativ în ceea ce privește ratele mai mari de decese și au solicitat guvernului să atenueze riscurile pe măsură ce elimină treptat mașinile pe benzină și diesel în vederea atingerii obiectivului net zero.

Studiul a analizat numărul de victime în urma coliziunilor rutiere din Marea Britanie între 2013 și 2017, folosind Road Safety Data, și a calculat numărul de pietoni care au fost loviți de diferite tipuri de mașini.

În această perioadă, 96.285 de pietoni au fost loviți de o mașină sau de un taxi. Deși trei sferturi dintre aceste persoane au fost lovite de o mașină cu motor cu combustie, acest lucru s-a datorat faptului că au parcurs semnificativ mai mulți kilometri.

Pietonii, victimele mașinilor

Pentru a depăși această problemă, cercetătorii au calculat rata victimelor la 160 de milioane de kilometri parcurși de mașinile electrice și hibride în comparație cu cele pe benzină și diesel.

Aceștia au constatat că, în medie, 5,16 persoane au fost lovite de o mașină electrică sau hibridă la fiecare 160 de milioane de kilometri parcurși de acest tip de vehicul, față de 2,4 persoane în cazul mașinilor pe benzină și diesel.

Datele privind accidentele rutiere au fost comparate cu cifrele privind kilometrajul anual din Studiul Național privind Călătoriile (realizat în Marea Britanie), iar în analiză au fost incluse 32 de miliarde de mile parcurse de vehicule electrice și hibride și trei trilioane de mile parcurse de vehicule pe benzină și diesel.

Doi la sută dintre victimele pietonale au fost cauzate de un vehicul electric, în timp ce 24 la sută dintre accidente nu au avut o înregistrare a tipului de motor.

Cercetătorii au declarat că, chiar și într-un scenariu „extrem”, în care toate aceste accidente ar fi implicat mașini cu motoare cu combustie tradiționale, rata victimelor ar fi fost de 3,16 la 100 de milioane de mile, ceea ce ar fi fost cu 63% mai mic decât în cazul mașinilor electrice.

Ucigașul silențios

De asemenea, riscul de a fi lovit de o mașină electrică a fost de trei ori mai mare în orașe decât în zonele rurale.

Accidentele provocate de traficul rutier sunt principala cauză de deces în rândul copiilor și tinerilor, iar unul din patru decese cauzate de traficul rutier este un pieton, au declarat cercetătorii.

Dr. Phil J Edwards, autorul principal de la London School of Hygiene & Tropical Medicine, a sugerat că rezultatele se datorează faptului că mașinile electrice sunt „mai puțin audibile pentru pietoni în zonele urbane”, unde există mai mult zgomot de fond.

El a declarat că riscul pe care îl reprezintă pentru pietoni mașinile electrice și hibride „trebuie atenuat pe măsură ce guvernele procedează la eliminarea treptată a mașinilor pe benzină și diesel”.

Frigider vs birou aglomerat

Din 2021, vehiculele electrice trebuie să aibă instalate generatoare de sunet, dar cerința minimă de 56 de decibeli este încă semnificativ mai silențioasă decât cea a unui motor pe benzină sau diesel.

În timp ce 56 de decibeli este un zgomot similar cu cel realizat de un frigider sau de un computer de birou, motoarele cu combustie produc un zgomot de aproximativ 70 de decibeli, ceea ce reprezintă echivalentul unui birou aglomerat, al unei mașini de spălat sau al unui aspirator.

Constatările au fost publicate în Journal of Epidemiology & Community Health.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

  1. Mai degrabă cred că-i vorba de felul oamenilor ce s-au aruncat primii pe bulectrice. E vorba de a se făli că-s mai cu moț, fără a avea nici un merit, și, în același timp, de a lua banii sub forma de subvenție.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE