ACTUALITATE Studiu: Doar 18% dintre români consumă lactate de la producători locali. Smântâna,...

Studiu: Doar 18% dintre români consumă lactate de la producători locali. Smântâna, cel mai apreciat produs lactat cumpărat direct de la sursă

Doar 18% dintre români cumpără lactate de la producători locali, conform unui studiu. 36% dintre români au un brand preferat de lactate, și doar o treime consumă zilnic sau aproape zilnic lapte.

În topul preferințelor produselor lactate se situează laptele. Românii ocolesc margarina și preferă să cumpere smântână direct de la un producător local.

Conform unui studiu Reveal Marketing Research, în medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceștia spun că au în medie un consum de lactate de 2-3 ori pe săptămână.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Ghidul incorect politic – Despre încălzirea globală și ecologism, de Christopher C. Horner  vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3Media.

Doar 6% dintre respondenți spun că nu consumă niciodată produse lactate.

Produsul evitat în cea mai mare măsură de către respondenți este margarina – 30% dintre ei declară că nu mănâncă niciodată acest produs.

Cei mai în vârstă, persoanele peste 60 de ani, sunt cei care spun în cea mai mare măsură că nu preferă margarina – aproape jumătate (49%) au selectat această opțiune.

Când vine vorba de categorii de produse preferate de români, pe primul loc se află laptele – consumat zilnic de o treime din români (33%). Alte produse incluse de români în alimentația lor zilnică sunt: iaurtul sau produsele de tip sana/chefir/lapte bătut (menționate de 21%), untul (menționat de 20%) și brânza telemea (menționată de 18%).

Studiul arată că în general, românii preferă să cumpere produse lactate din supermarketuri – hypermarketuri, în detrimentul magazinelor din proximitatea casei..

Hrănește bine(le)!Cumpără suplimentul alimentar Propolis mielat (tinctură de propolis cu miere) și vei contribui la susținerea siteului R3Media.

Întrebați de unde preferă să cumpere fiecare categorie de produse lactate, în medie, 57% dintre respondenți declară că preferă varianta supermaketurilor pentru aceste produse, comparativ cu doar 18% care spun că se duc la piață pentru a cumpăra lactate. Magazinele din apropierea casei sunt preferate în medie de 16% dintre români, iar doar 9% dintre respondenți declară că nu cumpără deloc.

Aproape jumătate dintre români (49%) spun că, de obicei, cumpără lapte de la supermarket/hypermarket, iar 30% îl cumpără mai degrabă de la piață.

Deși lanțurile de magazine sunt preferate în cea mai mare măsură de români, un sfert dintre aceștia (25%) spun că preferă să cumpere smântână, de exemplu, direct de la un producător local.

Întrebați cât de loiali sunt atunci când vine vorba despre alegerea produselor lactate în general, 36% dintre români au spus că obișnuiesc să cumpere mereu același brand, indiferent de promoțiile de la raft. 46% dintre respondenți afirmă că alternează aceleași branduri, în funcție de promoțiile găsite în magazin.

În schimb, doar 12% dintre români spun că își fac aprovizionarea cu produse lactate în funcție de promoțiile de la raft și nu cumpără mereu aceleași brand. Un procent de doar 6% dintre respondenți spun că se uită la alte criterii atunci când fac cumpărăturile de lactate și nu achiziționează aceeași marca. Alegerea lor este influențată de reclame, ambalaje atractive sau de ingredientele produsului respectiv din categoria lactatelor.

Întrebați care sunt pachetele de lactate cele mai atractive pentru români, în medie, cei mai mulți dintre români (53%) au spus că preferă pachetele de cantitate, de tipul primești 20% în plus pentru același preț. Pe locul al doilea se află pachetele cu același produs (de exemplu, 3+1 gratis, 1+1 gratis) care au fost menționate în medie de 37% dintre respondenți. Mai puțin atractive sunt pachetele complementare (de exemplu, lapte + cereale) – doar 10% în medie dintre români au selectat acest răspuns.

Studiul și-a propus să investigheze și schimbările aduse de pandemie în ceea ce privește criteriile de alegere a produselor lactate. Pentru 60% dintre aceștia noul context nu a adus schimbări în comportamentele lor de achiziție.

Ei declară că în continuare cumpără aceleași produse lactate ca înainte de izbucnirea pandemiei. Restul de 40% declară că au avut loc niște schimbări – 36% spun că pe lângă produsele pe care le cumpărau și înainte, adaugă în coș și produse pe care le consideră mai sănătoase iar 4% declară că acum cumpără alte produse decât înainte – produse considerate a fi mai sănătoase.

Studiul cuprinde 1011 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 19-25 ianuarie 2021.

Dragi prieteni,

dacă doriți o presă independentă, trebuie s-o susțineți. În România, mediul economic este conectat la sistemul global și nu există, precum în Statele Unite sau alte țări, companii care să-și asume susținerea cauzei naționale.

Recenta criză a arătat câtă nevoie există pentru o presă independentă, care să nu depindă de subvențiile guvernamentale și de banii multinaționalelor.

Trebuie să știți: nimeni nu-mi „editează” ideile și materialele publicate. Sunt un om liber. Dacă îți place și dorești să citești și în continuare materiale pe R3Media, contribuie și tu printr-o donație, oricât de mică. Împreună, putem reuși multe.

Mulțumesc.

Mihai Șomănescu
Publisher R3Media

MAI MULTE DE LA ACELAȘI AUTOR

IMPORTANT

Fiți LEI pentru R3: Am strâns 11.305 de lei din 34.620...

Dragi prieteni, de azi începem o nouă colectă pentru a asigura finanțarea siteului R3Media, dar de data asta pentru următoarele șase luni. Grație vouă, dragi prieteni,...

Articole relaționate

Cele mai citite